Auteur |
Bericht |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
doe je dat toch  ik zorg er altijd voor dat ik de problemen voor ben, en ik raad jullie aan hetzelfde te doen door regelmatig de machine te controleren. het is en blijft een 2-takt, die zijn nou eenmaal onderhoudsgevoeliger dan kleppendeksels. en ja jij rijdt er misschien circuit mee, maar dan rij je een paar races van drie kwartier oid vol gas. wij rijden dus ook wel half gas, en staan ook wel in de file ed. dan heb je al gelijk een heel ander uitgangspunt. bovendien kan ik me niet voorstellen dat je je 2-takt niet af hoeft te stellen als je in 2 tegenoverstaande seizoenen rijdt tenzij die erg rijk afgesteld is. edit; en dit maakt mij toch erg aan het twijfelen of je wel een 125 en 250 rijdt... rs99 schreef: @ita wat heb jij er aan gedaan dan voor meer paarden? collega van mij is ook begonnen op een 125 en die raad mij toch aan om op een 4takter te beginnen, mja ik zit ook nog te twijfelen
_________________
|
do aug 20, 2009 10:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
ik heb het dus over crossers van mij en staan niet heel rijk afgesteld hoor dat zou ik wel merken  het is idd wel bekent dat er met een 2 takt meer afgesteld moet worden maar bij mij is het dus nog niet nodig gewees als je het niet geloofd kijk je ma na de fotos ofzo 
|
do aug 20, 2009 10:05 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
nouja een crosser is over het algemeen nog meer op het randje afgesteld dan een racer, dus ik zou maar uitkijken dat je je zuigers niet verbrand als het koud is.
bovendien valt een crosser NIET te vergelijken met een racer... dus jammer van de poging.
_________________
|
do aug 20, 2009 10:12 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
zowel mijn zuigers die er in de winter in zaten als nu zagen er allemaal goed uit. maar niet te vergelijken valt in mijn ogen wel mee jammer van poging? op een forum overleg en discussier je toch of niet?:P
|
do aug 20, 2009 10:19 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
Achja, je moet het gewoon leuk vinden zo'n tweetakt... Ik vind viertakt ook prachtig (2cilinders), het heeft allebei wat maar zo'n tweetakt geeft me toch wel een kick. Met 25 kW is de keuze niet zo moeilijk dan...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
do aug 20, 2009 10:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
true, maar je hebt het hier over een fiets die gebouwd om in een tijdsbestek van zo'n 45minuten tegen zand,troep,klappen te kunnen, die gebruikt word om compleet af te rossen, die na ELKE crossbeurt compleet van top tot teen gereinigd word. een racer van deze categorie (geschikt voor op de straat dus) moet lange stukken vol kunnen houden door eventueel verschillende soorten weersomstandigheden , klimaten ed. deze racers worden dus gemaakt op duurzaamheid en veelzijdigheid. Ze moeten langere tijden een toerental vol houden en niet vast naaien. als je dat doet met een crosser is het gauw gebeurt  Dat je de afstellingen moet controleren geldt voor alle 2-takten. Alle 2-takten zijn klimaat(temperatuur,luchtvochtigheid,luchtdruk) gevoelig. Hoe je deze afstelt ligt aan de monteur, maar ik neem toch aan dat hij niet te rijk af gesteld word. Dit betekent ook dat als de winter aan breekt (en de lucht dichter word, dus meer zuurstof per cm³ bevat,) hij ook meer brandstof nodig heeft. Doe je dit niet loopt hij dus ook te arm. edit; let op! dit is niet in alle gevallen zo, sommige mensen stellen hem op de winter af zodat ze in de zomer ook goed zitten, maar dan loopt hij in de zomer ook weer beroerd rijk. het is ook beter te voorkomen dan te genezen. maargoed je moet het ook zelf weten 
_________________
|
do aug 20, 2009 10:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
ja heb je gelijk in, di evan mij is in de winter afgesteld maar loopt dus niet beroerd rijk in de zomer, weet ook niet hoe maar het is toch echt zo:P wel weet ik dat er een gasschuif posotoe sensor op zit en een solenoid ofzo iets daar word het ontst. tijdstip ook op afgeregeld, wat de andere doet weet ik niet precies. maar goed , als jij de afstelling tussen de seizoenen door controleerd op wat voor manier doe je dat dan?
|
do aug 20, 2009 10:37 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
testbank. heb nu alleen nog maar zomer gereden met m'n 125, maar zodra de herfst in gaat gaat die weer op de testbank.
als je dit niet tot je beschikking hebt kan je het ook aflezen aan je bougie, helaas is dit wel minder accuraat.
als hij te arm heeft gelopen zie je dat iig meteen.
_________________
|
do aug 20, 2009 10:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
testbank en dan uitlaatgas tester eraan? kan dat wel met een 2t er komt toch door het spoelen altijd overbrande benzine uit de uitlaat? ja aan je bougie inderdaad mja is idd niet echt super
|
do aug 20, 2009 10:46 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
nee puur kijken naar hoe warm hij word met een laser oid gestuurde thermometer die richt je dan op de uitlaat bocht.
te warm=arm te koud = rijk
daarnaast kan je aan de lijnen van de uitdraai zien of hij verkeerd afgesteld staat.
_________________
|
do aug 20, 2009 10:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
oh oke van die methode wist ik nog niet 
|
do aug 20, 2009 10:56 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
met een crosser word het al lastiger, die moet eerst een semi-slick op het achterwiel hebben alvorens hij op de bank kan...
maargoed die kan je ook wel op het gevoel afstellen, meestal zijn daar ook grafieken van de fabrikant van ...
_________________
|
do aug 20, 2009 10:58 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
ja idd, met mijn schoep op de roller zal niet fijn zijn  alleen worden voor zover ik weet crossers nooit op een roller afgesteld 
|
do aug 20, 2009 11:00 pm |
|
 |
SiFu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 15, 2008 10:10 pm Berichten: 114 Woonplaats: Zeeland
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
Vraagje, mn temperatuurmeter doet het niet meer.. Heb de kabels al ff opnieuw aangesloten, maar waar gaan de kabels eigenlijk naartoe? vanaf het metertje.. En wat zou er evt. kapot kunnen zijn?
_________________ CBR 929 RR - Fireblade'
|
vr aug 21, 2009 12:17 am |
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
 Re: Het grote "Motoren" kleine vragen topic!
temp sensor op de cilinderkop volgens mij (weet ik niet zeker) is het een massa schakelaar dus als je het stekkertje op de sensor eraf haald en ergens massa maakt zou de meter uit moeten slaan doet die dat sensor kappot, niet meter kappot.
correct me if i'm wrong
|
vr aug 21, 2009 12:32 am |
|
 |
|