Wellicht kan ik je wat opvrolijken met (inmiddels) een bekend verhaal voor steeds meer mensen. Voor sommigen schokkend wellicht, maar da's de realiteit.
Let wel, hier gaat het over Crossers. Maar inmiddels is het al redelijk bekend dat 4T crossers wegwerp prullen zijn. Voor wie dat nu nog niet snap, is het slechts een kwestie van tijd voordat je het wél snapt. 4t crossers zijn wegwerp troep, kijk maar naar de 2 hands markt. En zelfs de nieuwe (onverkochte) 4takten die overblijven op de showroom vloer. Gaan met stuntprijzen de deur uit, anders komen ze die troep niet kwijt. En nar 2 jaar zul je flink moeten investeren om ze weer vers te maken. En voor dat bedrag kun je ook weer een andere kopen. Kijk maar het filmpje. En luister goed naar de kosten van het Pro Circuit team tegenwoordig, en hoe het had kúnnen zijn. Groetjes!
_________________
Racekees schreef:
forum statistics, user RS 746, since 2007; Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]
Dat vraag ik me nu ook af... En als het zuiniger is, dan is "te duur" geen reden, kijk maar naar wat hybride auto's kosten. Dat bedrag wordt ook betaald omdat zo'n auto zuiniger en "schoner" is.
_________________
JB1 schreef:
mathias playboy, zodra hij de club binnenwandelt kun je beginnen met dweilen
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Re: einde van de 2takt motoren
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen. 2 takt diesels werken ook met injectie, maar die hebben een kruishoofd. waardoor het bigend etc gewoon als bij een 4 takt gesmeerd worden. maar dat princiepe worden de motoren gewoon te hoog voor brom/motorfiets gebruik.
dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen. boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.
ja, echter mag je wel een kanon van een motor hebben wil je er een beetje vermogen uit halen... word em niet zomaar, mag een engineer even flink voor aan het tekenen gaan.
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: einde van de 2takt motoren
Aprilia RX 50 2003 schreef:
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen.
dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen.
Haha, echt? Hoe denk je dat op een bromfiets de olie binnenkomt? Juist gewoon via een kanaaltje recht achter de carbu. Tenzij je olieaansluiting hebt op je gesschuif welke je gasschuif gelijk smeert. Maar dikwijls gebeurd het gewoon in het spruitstuk
Aprilia RX 50 2003 schreef:
boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.
Wat dacht je van een SR50 injectie systeem gebruiken?!
Maar bij een SR50 met injectie komt er ook olie in de cilinder terecht, omdat diezelfde olie op de gebruikelijke 2-takt manier smeert. Dus zijn ze vervuilend. Bij dat boot-motortje beweren ze dat dat niet het geval is?
_________________
JB1 schreef:
mathias playboy, zodra hij de club binnenwandelt kun je beginnen met dweilen
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
Re: einde van de 2takt motoren
Ik heb het filmpje enkel gezien zonder geluid: Vermits ik op het werk zit zou dat redelijk ongepast zijn. Ik ga ervan uit dat het mengsel uit lucht en olie bestaat. Het voordeel van de injectie is dat je geen ONVERBRANDE benzine naar buiten gooit VOOR de ontsteking. Wat dus wil zeggen -> Zuiniger en properder. Het olie verhaal zal denkelijk nog steeds hetzelfde zijn wat het dus nog steeds vervuilender maakt dan een 4T.
Welliswaar een 4T die in orde is, want een 4T die olie verbruikt lijkt me dan weer een stuk vervuilender. De olie is niet gemaakt om mee te verbranden.
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Re: einde van de 2takt motoren
RonnyRacingTeam schreef:
Aprilia RX 50 2003 schreef:
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen.
dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen.
Haha, echt? Hoe denk je dat op een bromfiets de olie binnenkomt? Juist gewoon via een kanaaltje recht achter de carbu. Tenzij je olieaansluiting hebt op je gesschuif welke je gasschuif gelijk smeert. Maar dikwijls gebeurd het gewoon in het spruitstuk
Aprilia RX 50 2003 schreef:
boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.
Wat dacht je van een SR50 injectie systeem gebruiken?!
ik heb zowel op de carb als spruitstuk gezien. oa op de ouwe sha's zit het gewoon op de carb. bij de meeste injectie systemen wordt het voor de cilinder al geinjecteerd. niks mis mee als het een viertakt is en dus kleppen heeft. wanneer je echter ook een uitlaat poort hebt blaas je een hoeveelheid benzine zo weer door de uitlaat naar buiten bij zo'n injectie systeem. wat even kwalijk is als met een carb. het grootste voordeel van het systeem is dus dat de benzine gene kans krijgt om door de uitlaat te ontsnappen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum