HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo dec 22, 2024 6:16 pm




Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 einde van de 2takt motoren 
Auteur Bericht
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Wellicht kan ik je wat opvrolijken met (inmiddels) een bekend verhaal voor
steeds meer mensen.
Voor sommigen schokkend wellicht, maar da's de realiteit.

http://vimeo.com/20935682

Let wel, hier gaat het over Crossers.
Maar inmiddels is het al redelijk bekend dat 4T crossers wegwerp prullen zijn.
Voor wie dat nu nog niet snap, is het slechts een kwestie van tijd voordat je het wél snapt. 4t crossers zijn wegwerp troep, kijk maar naar de 2 hands markt. En zelfs de nieuwe (onverkochte) 4takten die overblijven op de showroom vloer. Gaan met stuntprijzen de deur uit, anders komen ze die troep niet kwijt. En nar 2 jaar zul je flink moeten investeren om ze weer vers te maken. En voor dat bedrag kun je ook weer een andere kopen. Kijk maar het filmpje. En luister goed naar de kosten van het Pro Circuit team tegenwoordig, en hoe het had kúnnen zijn. :D
Groetjes! :{-):

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


do maart 17, 2011 10:36 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Mathias RS 50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 16, 2008 10:40 pm
Berichten: 1741
Woonplaats: Zuid-Limburg/Eindhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Ik zag trouwens een tijdje geleden nog een filmpje van een 2-takt motor die zowel zuiniger als schoner dan een 4-takt is.


Link


Maar waarom wordt dit niet toegepast bij motorfietsen/auto's?

_________________
JB1 schreef:
mathias playboy, zodra hij de club binnenwandelt kun je beginnen met dweilen


vr sep 14, 2012 11:52 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Oud nieuws :+

En als antwoord op je vraag, vast te duur ofzo.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za sep 15, 2012 12:09 am
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
En hoe worden de lagers dan gesmeerd en het big end? Er komt alleen lucht door de krukasholte. Geen olie.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


za sep 15, 2012 12:13 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Mathias RS 50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 16, 2008 10:40 pm
Berichten: 1741
Woonplaats: Zuid-Limburg/Eindhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Dat vraag ik me nu ook af...
En als het zuiniger is, dan is "te duur" geen reden, kijk maar naar wat hybride auto's kosten.
Dat bedrag wordt ook betaald omdat zo'n auto zuiniger en "schoner" is.

_________________
JB1 schreef:
mathias playboy, zodra hij de club binnenwandelt kun je beginnen met dweilen


za sep 15, 2012 12:18 am
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Je hebt ze ook met 2 punts inspuiting. Op sommige crossers.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


za sep 15, 2012 12:36 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen.
2 takt diesels werken ook met injectie, maar die hebben een kruishoofd. waardoor het bigend etc gewoon als bij een 4 takt gesmeerd worden. maar dat princiepe worden de motoren gewoon te hoog voor brom/motorfiets gebruik.

dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen.
boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za sep 15, 2012 10:21 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
ze kunnen toch ook gewoon de krukas smeren op de 4 takt manier? en de lucht op een andere manier laten pompen?

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


za sep 15, 2012 5:37 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
dat is denk ik niet haalbaar...

_________________
Afbeelding


za sep 15, 2012 6:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Itakura schreef:
dat is denk ik niet haalbaar...


zie 2 takt diesel scheepvaart.

kruishoofd wat ik zonet ook uitgelegd heb.

of de poorten op een spoelruimte aansluiten met een (lage toeren) compressor en/of turbo.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za sep 15, 2012 6:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
ja, echter mag je wel een kanon van een motor hebben wil je er een beetje vermogen uit halen... word em niet zomaar, mag een engineer even flink voor aan het tekenen gaan.

_________________
Afbeelding


za sep 15, 2012 6:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Aprilia RX 50 2003 schreef:
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen.

dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen.


Haha, echt? Hoe denk je dat op een bromfiets de olie binnenkomt? Juist gewoon via een kanaaltje recht achter de carbu.
Tenzij je olieaansluiting hebt op je gesschuif welke je gasschuif gelijk smeert. Maar dikwijls gebeurd het gewoon in het spruitstuk ;)


Aprilia RX 50 2003 schreef:
boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.


Wat dacht je van een SR50 injectie systeem gebruiken?!

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma sep 17, 2012 8:07 am
Profiel
Mathias RS 50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 16, 2008 10:40 pm
Berichten: 1741
Woonplaats: Zuid-Limburg/Eindhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Maar bij een SR50 met injectie komt er ook olie in de cilinder terecht, omdat diezelfde olie op de gebruikelijke 2-takt manier smeert.
Dus zijn ze vervuilend.
Bij dat boot-motortje beweren ze dat dat niet het geval is?

_________________
JB1 schreef:
mathias playboy, zodra hij de club binnenwandelt kun je beginnen met dweilen


ma sep 17, 2012 9:27 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
Ik heb het filmpje enkel gezien zonder geluid: Vermits ik op het werk zit zou dat redelijk ongepast zijn.
Ik ga ervan uit dat het mengsel uit lucht en olie bestaat. Het voordeel van de injectie is dat je geen ONVERBRANDE benzine naar buiten gooit VOOR de ontsteking.
Wat dus wil zeggen -> Zuiniger en properder. Het olie verhaal zal denkelijk nog steeds hetzelfde zijn wat het dus nog steeds vervuilender maakt dan een 4T.

Welliswaar een 4T die in orde is, want een 4T die olie verbruikt lijkt me dan weer een stuk vervuilender. De olie is niet gemaakt om mee te verbranden.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


ma sep 17, 2012 9:37 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: einde van de 2takt motoren
RonnyRacingTeam schreef:
Aprilia RX 50 2003 schreef:
je kunt nog altijd een soort van carb/injecteur behouden die een een beetje olie met de lucht mee stuurt de krukas holte in, om maar ene simpele oplossing te noemen.

dus voor de creatievelingen onder ons, draai ene hele kleine sproeier in je carb en laat die enkel voor olie dienen.


Haha, echt? Hoe denk je dat op een bromfiets de olie binnenkomt? Juist gewoon via een kanaaltje recht achter de carbu.
Tenzij je olieaansluiting hebt op je gesschuif welke je gasschuif gelijk smeert. Maar dikwijls gebeurd het gewoon in het spruitstuk ;)


Aprilia RX 50 2003 schreef:
boor een gat/meerdere gaten tegengesteld aan mekaar in je cilinderkop. maak in die gaten een injectie systeem. en je hebt een brommertje met genoeg vermogen en je rijdt misschien wel met een derde van het gebruik. moet je wel de juiste hoeveelheid inspuiten en afstellen. en dat is nogal moeilijk.


Wat dacht je van een SR50 injectie systeem gebruiken?!


ik heb zowel op de carb als spruitstuk gezien. oa op de ouwe sha's zit het gewoon op de carb.
bij de meeste injectie systemen wordt het voor de cilinder al geinjecteerd. niks mis mee als het een viertakt is en dus kleppen heeft.
wanneer je echter ook een uitlaat poort hebt blaas je een hoeveelheid benzine zo weer door de uitlaat naar buiten bij zo'n injectie systeem. wat even kwalijk is als met een carb.
het grootste voordeel van het systeem is dus dat de benzine gene kans krijgt om door de uitlaat te ontsnappen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma sep 17, 2012 9:49 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron