Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
SBK SPRINT PROJECT einde verhaal https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=38&t=9506 |
Pagina 1 van 20 |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 12:40 am ] |
Berichttitel: | SBK SPRINT PROJECT einde verhaal |
eyh ik zat me te vervelen dus dacht ik gooi me project maar eens online ik zal me eerst even voorstellen naam: jeremy woonplaats:strijen (omgeving rotterdam) leeftijd:18 het gaat om de rs die ik als aller eerste had ( heb net me 4e weggedaan maar de 1e is er nog steeds ) deze rs is het dus die alu demper met yasuni sticker is gewoon me originele pijp reed er eerst mee rond op straat met de prop eruit, dat werd later yasuni hmr/2 met 19mm en daarna mhr 80 replica,hmr/2 19 dellortho hebo sport krukas en metrakit platen allemaal leuk en aardig maar de replica begon kuren te krijgen na 11.000 km op de originele zuiger }) hap uit de wand zuiger deuk erin enz dus heel de rs uit elkaar gehaald en nu is het tijd voor een project bij deze de setup met * ervoor komt binnenkort cilinder: metrakit pro race 2 70cc xsh max tuned uitlaat: pro race pijp carburateur: echte 28mm keihin luchtfilter: malossi carters: xsh max krukas: metrakit pro race lagers: metrakit koppeling: top performances cnc met rechte tanden primaire vertanding: metrakit close ratio versnellingsbak secundaire vertanding: 15/47 ontsteking: pvl twins digitaal spruitstuk: 28mm recht malossi membraan: top performances vforce koppelingshuis: polini 5 plaats erin bougie(kabel): ngk top performances schakelwalsje sproeier: 148 om te beginnen achtervering: road racing met losse gaspot remmen: *mrd schijven optisch spuitwerk: sbk 2004 | komt later wel anders polyester: misschien monoseat handvatten: domino snelgas bij deze de foto's het is dus die rs zonder kappen de andere rs is al weg zo staat het er dus bij nu nog een groepsfoto die rs is vervangen door een fox met bijbetaling dus kan weer extra snel onderdelen halen (foxje is ook te koop hier op het forum ) me ubergeile dunlop slicks pro race toen die net binnen was pro race versnellingsbak de echte en de replica 28 keihin's xsh pro race, pro race getuned metrakit lagertjes achterveertje de xsh max getunede carters top performances koppeling met die rechte vertanding enz... en voor nu als laatste de top performances schakelwals UPDATE 23 APRIL 2008 ben even bij see buy fly geweest en kijk eens wat ik daar gekocht heb hpi 06 ik heb ook een afgedraaide binnenkop voor de pro race 2 gekocht tot de volgende update UPDATE 27 JUNI 2008 het heeft even geduurd voor dat er weer een update kwam ivm niet meewerkende camera, maar ik ben al een stukje verder met de rs. het blok staat al zo goed als compleet inelkaar en hangt al onder de rs(die nog wel half uitelkaar ligt ) rechte vertanding + 5 plaats + complete top performances koppeling me beschadigde echte keihin hpi er ff los opgekwakt kopplingssleutel geowned bij de 1e keer vastdraaien pro race asje pro race pijp limited edition UPDATE 01 JULI 2008 hier nog even wat foto's van hoe die er nu bijstaat potje van me achterveer moet ik nog even ergens aan vastmaken en de hebo poewahfilter is ook maar tijdelijk die had ik nog liggen UPDATE 11 JULI 2008 DE RS LEEFT heb hem net met een maatje inelkaar gezet dat hij kon rijden en dus ook ff een stukje gereden en er zit al aardig wat gang in morgen ga ik verder afstellen op de kartbaan hierzo dan kan ik op me gemakje wat testen enzo bij deze vast wat foto's morgen maak ik wat betere UPDATE 12 JULI 2008 en zoals gewoonlijk horen er bij een project ook tegenvallers ik had vandaag me aim toerenteller en stage 6 temp meter aangesloten dus even testrondje rijden. tijdens dat rondje hoor ik opeens een hele erge ratel en wat gekraak bij de koppelingskant vandaan ik was vlak bij me huis dus ik thuis kijken en zag ik dit: hier hoorde spa blauw in te zitten en het zijn doorzichtige kvs slangen het ziet er naar uit dat de blokolie met mijn kvs gemengd is :winner: van de week dus weer even open schroeven heb wel een nissin rempomp erop zitten nog een piccie van hoe die er nu bijstaat met wat remolie op me band voor de extra grip UPDATE 10 AUGUSTUS 2008 de hpi 2006 is de deur uit :) die had wat aanloopschade dus ik heb nu de PVL TWINS erop zitten die liep overigens ook aan dus nu ben ik weer begonnen om het blokje uitelkaar te halen en te kijken waarom de rotor aanloopt UPDATE 13 AUGUSTUS 2008 ik heb me blokje gesplitst en ik zag dat de krukaslager aan de ontstekingszeide niet meer eruitzag zoals die eruit hoort te zien:D dat was dus ook de reden dat de ontsteking aanliep. binnenkort maar even nieuwe lagertjes bestellen en dan het blokje weer inelkaar gooien denk ik hopen dat het blok nu ook dicht kan blijven voor een tijdje oooii UPDATE 23 AUGUSTUS 2008 enen een foto update tussendoor van hoe de rs er nu bij staat UPDATE 12 SEPTEMBER 2008 tijdje geen updates geplaatst omdat ik lui ben ik heb me rs een tijdje terug rijdend gemaakt samen met een maatje van me want ik had ff een hpi 06 gekocht zodat ik kon rijden reed goed enz dus de dag erna weer ff een stukje rijden slaat hij opeens vast dus ik dacht vastlopert ik me cilinder eraf gehaald en toen ik dat zag dacht ik... as good as new gelukkig dus niet op me cilinder vastgelopen de moer van het tandwiel wat op me krukas zit en me koppeling aandrijft was los gegaan en zo goed als door me carter kap gegaan schade is dus enorm beperkt heb al een nieuw carter kapje maar ik ga hem nog niet rijdend maken ivm nieuwe onderdelen die nog moeten komen terror pics binnenkant carterkap, je ziet de vorm van de moer buitenkant carterkap, hij is er dus zo goed als doorheen gegaan en de bende die inmiddels alweer uit me blok is het is me ook niet opgemerkt ofzo dat rondje terwijl het echt duidelijk is aan de buitenkant heb ook nog een nieuw speeltje voor op de rs braking remklauw met 4 zuigers komt van een supermoto af nu nog stalen remleidingen en braking remschijven en dan ben ik al een eind ook nog een foto van de hpi die er al weer af is en te koop is voor 136,20 inc verzendkosten UPDATE 19 OKTOBER 2008 na een tijdje even rustig aan gedaan te hebben met de rs heb ik vrijdag weer nieuw speelgoed gehaald en is ben(af1special) ook nog wat langs wezen brengen ik heb het complete rollend frame met nog wat spul erbij overgekocht van stevig pupke en ik vind het er erg goed uitzien daarbij kwam ben(af1special) vrijdag middag nog langs om even wat kappen af te gooien die ik op het nieuwe sprintframe wil zetten de bedoeling is dus om me sbk weer origineel te maken of misschien dat ik er een andere leuke setup op gooi om mee over straat te rijden, maar dat komt later wel eerst de sprinter afmaken . bij deze de foto's ik heb ook nog zn hebo pijp overgenomen de kappen worden helemaal opgeknapt en ik wil ze ook nog laten spuiten maar ben er nog niet helemaal over uit in welke kleuren ik ze wil hebben foto's van de kappen: het plan is om in de winter weer meer aan de rs te gaan doen en vooral ook het uiterlijk. dus er komen in iedergeval weer wat meer update's aan nog wat foto's van deze avond het blok is dus al gewisseld UPDATE 20 OKTOBER 2008 ben het sprint frame aan het strippen want het past niet in 1 keer in de vuilcontainer ... blokje hangt alweer onder de sbk nee ik heb op het sprintframe wat plekjes gevonden en de zwarte lak is ook niet meer helemaal netjes dus ga ik het frame weer opknappen dat hij 100% is maar ik twijfel nog tussen helemaal weer laten glimmen of in een kleur laten coaten, maar ik vind het aan de ene kant zonde om te coaten omdat het frame voorde rest nog helemaal netjes is en als ik het poets weer glimt, maar aan de andere kant wil ik hem wel helemaal naar mijn zin hebben dus moet ik even kijken wat beter gaat staan als ik weet watvoor kleuren de kappen worden. dus het blokje word weer rijdend gemaakt op de sbk voorlopig en dan knap ik het sprintframe+ kappen ondertussen ook op UPDATE 30 NOVEMBER 2008 kleine foto update even tussendoor ik heb de velgen van het andere frame overgezet op de sbk beetje schrale foto's maak van de week wel goede als het beter weer is dan mag ie naar buiten ier mist alleen nog iets op de rs wat van de week pas binnenkomt... wie ziet het? hint: het is geel en je kunt er op staan UPDATE 2 DECEMBER 2008! heb de rs even naar buiten gereden om wat duidelijkere foto's te maken let niet op me ketting heb me voortandwiel nog niet binnen UPDATE 4 DECEMBER 2008 kreeg vandaag me malossi rotor binnen aansluitpunt op me bobine is krom en zaten ook wat krassen op maargoed ik heb jos dijkman al gemaild dat ik van malossi toch zeker wel wat meer kwaliteit verwacht en zeker voor dat geld, zal wast nog wel wat geregeld kunnen worden heb er al genoeg gekocht. maargoed voor de rest ist leuk spul * alles is opgelost met jos dijkman heb 20% korting gekregen waar ik zeer tevreden mee ben,zoals altijd gewoon weer een topservice UPDATE 8 DECEMBER 2008 hij leeft http://www.youtube.com/watch?v=eVxyajQBqsU http://www.youtube.com/watch?v=UeHGtqUw5HA UPDATE 31 JANUARI 2009 eindelijk weer eens een update gisteren ben ik bij ben langsgeweest om wat spullen op te halen voor de rs honda rs125 kappen van carbon wegen echt niks gewoon nissin rempomp brembo rempomp dus heb ik binnenkort weer wat te doen de kappen worden waarschijnlijk nog in een andere kleur gespoten maar daar heb ik geen haast mee ik moet ook nog steeds een keer gaan banken ergens maar moet even vervoer zien te regelen. als ik weer vorderingen heb in het project word het hier uiteraard gemeld laat maar weten wat je er tot nu toe van vind en tips/ ideeën zijn altijd welkom |
Auteur: | *Thomas* [ do maart 27, 2008 12:48 am ] |
Berichttitel: | |
mooi project hoor succes ermee (waar heb je die wel erg mooie achterveer gehaald? ) |
Auteur: | af1special [ do maart 27, 2008 12:52 am ] |
Berichttitel: | |
jelmer had z`n cilinder ook laten tunen bij xsh, viel geloof ik een beetje tegen.. |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 12:57 am ] |
Berichttitel: | |
thomasrs50 schreef: mooi project hoor succes ermee (waar heb je die wel erg mooie achterveer gehaald? ) van iemand hier op het forum en die zei dat die hem uit engeland had ofzo was een koopje 120 inc onder rembours |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 12:58 am ] |
Berichttitel: | |
af1special schreef: jelmer had z`n cilinder ook laten tunen bij xsh, viel geloof ik een beetje tegen.. ik zie vanzelf wel hoe het loopt mocht het bizar laag scoren kan ik altijd nog andere oplossingen zoeken |
Auteur: | RS Nera [ do maart 27, 2008 1:09 am ] |
Berichttitel: | |
de oplossing bij pr cilinders is blijkbaar de kop laten uitdraaien |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 1:12 am ] |
Berichttitel: | |
wie weet ik wacht het af eerst eens kijken hoe het blokje gaat lopen maar is jammer genoeg nog niet compleet |
Auteur: | RS Nera [ do maart 27, 2008 1:14 am ] |
Berichttitel: | |
klinkt als een bekend probleem |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 1:23 am ] |
Berichttitel: | |
ik wil teveel tegelijk heb onderhand al 30 brommers gehad geloof ik ik heb me laatste rs snel verkocht omdat ik die 86cc top performances tegenkwam en die dus wou kopen |
Auteur: | RS Nera [ do maart 27, 2008 1:33 am ] |
Berichttitel: | |
dus je hebt de top perfomances ook? |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 1:40 am ] |
Berichttitel: | |
nee maar het scheelde niet veel daar wou ik mee op straat gaan rijden maar kost teveel geld en dan is deze rs volgend jaar nog niet klaar |
Auteur: | RS Nera [ do maart 27, 2008 1:42 am ] |
Berichttitel: | |
boeiend, mijn project loopt ook al sinds vorig jaar juli |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 1:46 am ] |
Berichttitel: | |
ja maar dan heb ik teveel staan ik ga de fox ook verkopen de scooterframes worden binnenkort opgehaald en de rapido's zijn voor dagelijks gebruik 1 is voor onderdelen de ander is me snorscoot |
Auteur: | RS Nera [ do maart 27, 2008 1:48 am ] |
Berichttitel: | |
idd, liever 1 nette rs dan 25 wrakken |
Auteur: | apriliars2004sbk [ do maart 27, 2008 1:56 am ] |
Berichttitel: | |
en er meot wel gang in zitten |
Pagina 1 van 20 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |