ik zal me even voorstellen,
ik ben kevin, kom uit hoogeveen,
van de zomer een schade aprilia rs gehaald, die toen een beetje netjes opgeknapt maar niet helemaal afgemaakt omdat ik wou rijden, toen werd het winter en tog maar verder gegaan, ik heb de rs weer compleet over gespoten is nu bijna klaar, alleen de voorkap nog.
nou genoeg daarover, ik wou altijd al een 50cc sprinter of racer opbouwen, en nu tog eindelijk maar de knoop doorgehakt. ik ga dit blok reviseren, met een doppler gp endurance kruk erin. en nog wat andere onderdelen. dit blok blijft gewoon onder de straat rs, alleen voor de sprint komt de hpi er onder en het andere cilindertje, en noem maar op.
nou nu eerst maar wat fotos van de rs.
zo kwam hij dus aan
toen eerst maar verbouwd naar dit, dat het er in ieder geval ene beetje netjes uitzag
zo een heel poosje rond gereden. maar toen werd het tog egt tijd om er wat aan te gaan doen, het volgende is gedaan:
alle kappen gespoten in hoogglans zwart, nieuwe voetstepjes rempedaal, schakelpedaal, hielplaatjes gepoleisd, tnt led achterlicht, kenteken anders opgehangen, uitlaat verlast en carbon folie over de demper, achterbrug zwart gespoten en aprilia racing stickers erop
zo staat het er dus bij, de setup is:
gilardoni 2 licht getuned bij de uitlaatpoort.
orginele uitlaat ontgrenst met metrakit ovale demper, en verlast.
verder alles orgineel.
toen de zeikappen erop en velglint
nou dan nu het gedeelte over het sprinten.
dat gaat gebeuren met de volgens setup, met * heb ik al:
aisal 50cc, door mij zelf getuned, met afgedraaide binnekop*
doppler gp endurance*
20mm phbg met gepolijst spruitstuk*
doppler powerfilter*
opmaat uitlaat(weet zo nog niet van wie dat gaat worden)*
membraam warschijnlijk vl6 of iets.
hpi 2006
speedline versterkte koppelingsplaten, als dat slipt met uitgedraaide 5 plaats.
toen gister alle onderdelen gehaald voor het reviseren:
putoline gp10 blok olie, complete pakkingset, krukas spietjes, lagers en keeringen setje, en remmenreiniger.
hier het blok op de werkbank
nou dat was het eerst wel weer zoon beetje, ik ben er druk mee bezig want ik heb nog genoeg werk te doen. heb net de inschrijving voor jubbega binnen, dus die kan op de post. verder heb ik nog een complete kappenset liggen, dus daar polyster ik de koplamp van dicht , en een monoseat maken, maar de prioriteit gaat eerst naar het blok, en de uitlaat, zodat ik kan gaan testen. en dan zien we wel wat het gaat worden, ik ga met 2 verschillende opmaat uitlaatjes testen. en als de hpi eronder zit, nog een keer de testbank op. ik ga nog even wat onderdelen bestellen, zoals: speedline koppelingsplaten setje, nieuwe zuiger, bougie, en nog wat klein spul.
groetjes
vandaag bezig geweest met het blok.
UPDATE!
vandaag de carters afgemaakt, en het blok weer inelkaar gestoken
foto's
carters aangepast, kon behoorlijk veel af
het blok verder
toen het blok in elkaar gestoken en cilinder en carb er even los opgezet
en zo staat het hok er nu bij
nu is het nog even wachten op de koppelingsplaten die ergens volgende week komen, dan kan het hok gestart worden. en dan moet alleen de uitlaat en de HPI nog.
UPDATE!
van de week het blok er weer onder gehangen, en gister de laatste onderdeeltjes binnen gekregen. waaronder :
ngk race bougie
malossi koppelingsveertjes
en nog wat andere kleine dingetjes.
en zo staat ie er bij, het blok hangt er weer onder en start weer, dit is trouwens met standaart cilinder en uitlaat, ik ga hem pas starten met de airsal als ik de onsteking en uitlaat heb.
dus nu is het wachten op de onsteking en uitlaat, en dan kan hij sprint klaar gemaakt worden.
groeten
UPDATE!! 28-04-08
eindelijk weer is een update, de uitlaat net op gehaald.
hij komt van een sobw racer af, is dus niet helemaal berekend voor mijnus maar komt dicht in de buurt, dus in ieder geval een mooi pijpje om mee te beginnen, en later aan te gaan passen.
nou een foto dan maar:
en nog meer goed nieuws, ik kan morgen eindelijk de ontsteking op gaan halen, en ik ben morgen de hele dag vrij, dus als alles goed loopt hoop ik hem morgen te kunnen starten en te beginnen met afstellen. de schetsplaten zijn bijna klaar, dus daar ook snel een update van.
groetjes
UPDATE! 02-05-08
nou zoals ik al verteld had is het niet gelukt om in jubbega aan de start te staan, ivm de ontsteking die dus kwijt is geraakt bij de tnt post. vamiddag weer proberen op het postkantoor. jammer dat het zo liep maarjha daar valt nu weinig meer aan te doen.
nu is het doorwerken voor damwoude, want daar wil ik tog wel 100% aan de start staan.
ik ga nu het blok er weer onderuit halen om dat rateltje eruit te krijgen. verder gaan er nog wat dingen veranderen om het gewicht nog wat meer omlaag te krijgen.
nou hier foto's hou hij er anders bij stond voor jubbega, alleen zonder de ontsteking, en de schetplaatjes nog niet.
groetjes
UPDATE!! 06-05-08
jawel daar is die dan, 3 weken te laat, maar het is zo.
het is uit eindelijk tog geen hpi geworden, omdat ik wat mooiers op mijn pad tegen kwam
de ignitech digitale ontsteking, nog niet super bekend, alleen een paar jongens bij de sobw rijden er al mee, en zijn er zeer tevreden over. dus waarom dan ook niet.
verder zit er dus aansluitingkje op voor killswitch, die je dan dus weer via de computer aan en uit kunt schakel. er zitten allemaal leuke snufjes op. ook een uitgangetje van 5 ampere waar een shiftlight op kan, die is weer via de computer in te stellen bij hoeveel toeren die gaat branden, je zou ook nog tussen verschillende curves kunnen switchen dmv. een knopje op je stuur. maar goed, eerst maar netjes aan sluiten en eens met wat curves gaan testen. en dan een keer op de bank, met verschillende curves.
nou hier wat foto's ervan
en dan nog een foto van de pickup en het rotortje, de ontsteking werkt dus op accu spanning.
vanavond beginnen even met de grondplaat aanpassen, en een beetje beginnen met elektra misschien. en morgen ga ik op vakantie dus volgende week weer verder.
groeten
UPDATE!
het werd egt tijd voor een nieuwe inlaat, want die oude was egt helemaal niks.
het is dus geworden:
malossi vl6
malossi kort spruitstuk
24mm keihin pwk
stage 6 filter.