HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 7:13 am




Antwoord op onderwerp  [ 367 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
 Lucas' 50cc sprinter 
Auteur Bericht
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht Lucas' 50cc sprinter
Hallo,
Ik ben Lucas (broertje van rain_man), 17 jaar en was dus van plan om een 50cc sprinter te maken.


Allereerst kochten ik een Rieju RR, heel lelijk, vol bagger en roest.


Afbeelding

Toen heb ik me cross wielen geruild tegen een set sm wielen:

Afbeelding

Toen de complete brommer gestript en frame kaal gemaakt om te spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Toen ging ik me setup eens samenstellen. Eerst zat ik te kijken naar een pro race 50cc, maar die waren niet 2de hands te vinden dus toen ben ik opzoek gegaan naar een andere cilinder. Me broer reed al met een speed en dat ging toch erg hard, dus eigenlijk wou ik toen ook wel een scooter cilinder op me schakel. Ik kwam dus op marktplaats een mooie MHR Team 50cc van een minarelli horizontaal scooter tegen.

Afbeelding

Gelijk maar een HPI opgezocht en gevonden.

Afbeelding

Ook maar een 5 plaats koppeling gemaakt omdat het naar mijn weten nooit slipt en met orginele veren toch nog lekker soepel koppelt :^^:

Afbeelding

Blokje half in elkaar. Hier moest ik nog wachten op een andere zuiger want degene die bij de cilinder zat was 5 mm te laag voor dit blok.
Afbeelding

blokje dus in het gespoten frame.
Afbeelding

Er moest natuurlijk ook een goede uitlaat komen voor dit geheel. Via via ben ik bij deze man terecht gekomen. Dus brommer ingeladen en opweg naar het hoge noorden.
Afbeelding

En toen kreeg ik de uitlaat + brommer weer terug :D Ik was en ben nog steeds heel blij met deze hele mooie uitlaat. :D

Afbeelding

Met dit ben ik naar Jubbega geweest en heb daar een tijd gereden van 10 rond. Ik was hier opzich al heel tevreden mee en dat voor een onbewerkte cilinder en heel slecht overlopend carter :^^:

Afbeelding

Daarna ook op damwoude gereden. Ongeveer zelfde tijden maar toen met beun kappen :D:
Afbeelding


Toen kwam joost dat hij kon regelen dat het frame mooi gecoat kon worden voor een mooi prijsje. Nou daar was ik wel blij want me frame was toch niet zo lekker gelukt met spuiten.

Toen het frame weg was/is heb ik nog wat leuke spulletjes gekocht voor me rieju:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen bedacht ik me toch dat het eigenlijk veel harder moest kunnen. Ik kwam ik contact met ruud en gevraagd of hij me complete blok zou willen doen. ZO gezegd zo gedaan en na een paar weken had ik mijn spul weer terug. Allemaal zeer netjes gedaan :thumright: Ook had hij een uitlaat berekening voor me gemaakt dus ik kon weer aan de slag :^^:

Afbeelding

Maar toen. Genemuiden kwam heel dichtbij en ik had nog steeds me rieju frame niet terug en moest en zou toch rijden. Gelukkig had rainier nog een tzr staan. We hebben toen daar mijn blok onder gebouwt en daarmee zou ik dus gaan rijden op genemuiden :^^:

Afbeelding

Toen naar genemuiden.
Zo stonden we onder de tent van joost:

Afbeelding

Genemuiden was niet zon succes wat ook wel te verwachten was door het immense gewicht van de tzr :D: . Toch heb ik me heel erg vermaakt en volgens mij snelste tijd van 10.3 gereden.

Updates volgens hopelijk van de week als ik me frame hopelijk terug heb.

+update+

Heb nog een filmpje van genemuiden gevonden :D: sta hier op de testbank.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0080&hl=nl

En nog een foto van me grafiekje tegen over die van me broer.
Afbeelding

Zoals sommige van jullie wel kunnen zien zit het vermogen eigenlijk maar
op 11.5pk. Die gozer op het filmpje presteerde het om een 5 plaats koppeling met 50cc op de bank te laten slippen :D: . Maargoed, zoals je kan zien is het dus nog echt bagger die grafiek, kan nog een hoop verbeterd worden. Hij moet namelijk beetje meer worden zoals die van rain_man.
Me frame is dus nog steeds niet terug. Het is wel klaar :D morgen komt joost langs met het spul. Ik zal dan even goede foto's maken en online zetten :<>:

+update+
Eindelijk is een keertje foto's van me frame gemaakt. Het ziet er allemaal netjes uit, het zal alleen beetje onder stof omdat het al 2 weken bij joost thuis lag. Frame ligt nu op me kamer zodat het niet beschadidg in de schuur.. Foto's zijn gemaakt met me mooie foute tijgerprint bank ding overtrek.
Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik alvast nieuwe spaken besteld voor me velgen en me oude eruit gehaald. Velgen en naven worden netjes gemaakt en dan gaat alles weer in elkaar :^^:

Afbeelding

Afbeelding


Klein updateje:9-12-07

Paar weken terug dacht ik, laat ik eens me kop eraf halen om te kijken hoe het met me cilinder is. Ik kop eraf gehaald, zag er allemaal prima uit, denk trek die cilinder er even en kijken hoe die zuiger eruit zag. Toen ik hem een klein stukje omhoog haalde zag ik t al: Een stuk van ongeveer 1 bij 1 cm uit de wand onder de uitlaatpoort. Waarschijnlijk heeft de wand niet goed gehecht want het is zonder enige reden los gelaten.. Maargoed, binnekort gaat de cilinder een bezoekje aan spanje brengen voor een nieuwe wand.

Daarnaast hebben we een straalkast nu thuis staan :^^: Gelijk natuurlijk leuk uitproberen en moet zeggen, meeste spul knapt er wel van op :D

Afbeelding

Links is al gestraald en rechts is mijn kopje voor t stralen :^^:

Klein updateje weer.

Zoals jullie in maurits ze topic hebben kunnen lezen heeft hij ons oude schuurtje toe geeigend dus moesten rainier en ik een ander onderkomen zoeken..

Hier wat fototjes ervan :^^:
Afbeelding

Afbeelding


Ook nog een 24mm carbje gekocht om te testen
Afbeelding

Ook eindelijk busjes laten draaien, zit nu lekker strak allemaal :D
Afbeelding

Ook heb ik al een poosje een nieuw achterbandje liggen. Is een ex circuit bandje maar voor mij goed genoeg :^^: Zitten nog wat druppels rubber op maar dat gaat er wel af tijdens t rijden.

Afbeelding

En als laatste heb ik al bijna de hele zomer een extra voorvork liggen maar nog geen foto van gemaakt.. Deze word gebruikt om beetje te verbouwen :^^:

Afbeelding

Updateje!

Deze week even bezig geweest met wat dingen in elkaar te zetten :D

t begint al ergens op te lijken O:-) Zit nu een andere achterveer in. Deze is zon 2 of 3cm korter als de orginele en het geheel zal dus een stuk lager van achteren komen. Nu zit er nog een ongetjoende vork in, deze moet natuurlijk nog verlaagd worden :P

Afbeelding



Ook zijn dr nog wat dingen gespoten.. Als het goed is worden de velgen volgende week gespaakt :^^:

Afbeelding

updateje :^^:

weer even bezig geweest :^^:

t gaat ooit nog wel is wat worden, hoop ik :D:

Afbeelding

Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een jaar later dit maar eens oprfrissen.

Begin van het seizoen zag de brommer er zo uit;

Afbeelding

Op jubbega een 9.3 gereden en uit eindelijk 5de geworden.


Damwoude ook gereden, daar net als jubbega een 9.3 gereden, harder wou het hok dus niet !

Uit eindelijk 4de geworden door een paar dramatische valse starts tegen geytenbeek..

Afbeelding



Tussen damwoude en genemuiden een uitlaat gebouwd en ignitech op de brommer gezet.

Hierdoor op liep t op genemuiden allemaal net ff wat harder :). Uit eindelijk 2x een 8.9 neer gezet met zon 93km/u top snelheid.

http://www.youtube.com/watch?v=qwWLuOTJSzE

http://www.youtube.com/watch?v=o36qu9Q1SMA


Met deze tijden ben ik 2de geworden op genemuiden, mijn eerste beker dus!

Afbeelding

Jubbega ben ik weer aanwezig en hoop weer een podium plek te kunnen behalen :)

Heb het blok nu net gereviceerd, nieuwe krukas, zuiger en alle lagers etc. Hopelijk giert ie nu niet meer, en hoop stiekem dat ie nog wat meer vermogen gaat geven met de nieuwe zuiger :).


Laatst bijgewerkt door Lucas op di jan 20, 2009 4:32 pm, in totaal 8 keer bewerkt.



za sep 01, 2007 1:57 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
nice lucas :OO:

dus op jubbega gewoon weer op de rieju? :^^:


za sep 01, 2007 4:29 pm
Profiel
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
als t goed is wel :D

_________________
Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd
................................................................. 0.03............93.0.................8.459


za sep 01, 2007 5:06 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
tja ga ik toch wel vanuit , en anders klap ik die vent al ze tanden uit ze hazes


za sep 01, 2007 7:46 pm
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
:D mooi man! word nog wat!

vind alleen jammer datje demper zo laag hangt :00: maar dat zal wel de bedoeling zijn geweest :D

ik blijft dit volgen!

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


ma sep 03, 2007 12:54 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
y0ur1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 4:22 pm
Berichten: 608
Woonplaats: Ridderkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik vind die demper wel vers zo :^^:

_________________
Aprilia the best, so fcuk the rest :<>:


ma sep 03, 2007 1:26 am
Profiel WWW
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Antwoord met een citaat
Bericht 
uitlaat was daar even pas gemaakt voor tzr, en complete tailpijp gaat er weer af als ie onder de rieju komt. dan maken we wel weer een nieuwe.


ma sep 03, 2007 11:28 am
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
oh okej dan :D

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


ma sep 03, 2007 11:51 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zie ik daar nou een geile uitlaat van de beruchte tuner vanuit friesland (van Schaar) :P

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


wo sep 05, 2007 7:51 pm
Profiel
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
O:-)

_________________
Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd
................................................................. 0.03............93.0.................8.459


do sep 06, 2007 9:56 am
Profiel
supervaags
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm
Berichten: 1389
Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
netjes gedaan allemaal :thumleft:

_________________
Afbeelding


do sep 06, 2007 10:24 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
danku, hopelijk van t weekend een update. Schijnt dat het frame dan klaar is. :D

_________________
Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd
................................................................. 0.03............93.0.................8.459


do sep 06, 2007 4:18 pm
Profiel
Broezz
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am
Berichten: 587
Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik vind je uitlaat echt teringgeil :OO:

hoeveel pk verwacht je ongeveer?


do sep 06, 2007 4:49 pm
Profiel
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik verwacht voorlopig niets, heb wel al een drama score gehaald van 12.2pk gecorrigeerd met een echte bagger grafiek. Maar dat betekent wel dat er nog veel aan verbeterd kan worden :D:


do sep 06, 2007 9:10 pm
Profiel
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Tzummarum
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey Lucas

leuk dat je jouw project hier ook ff neerzet.
wat zijn je plannen om er nog meer vermogen uit te halen?
ben trouwens erg benieuwd naar de vermogens verschillen tussen de twee uitlaten

Groet gerard

_________________
Wereldkampioen Solarboat Racing http://www.FuriaOne.nl
1e plaats 70cc Jubbega 11_1e plaats 70cc Jubbega 10_1e plaats 70cc Damwoude 10
http://www.MGelectronics.nl
viewtopic.php?f=14&t=5237


wo sep 12, 2007 1:53 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 367 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: