Hallo,
Ik ben Lucas (broertje van rain_man), 17 jaar en was dus van plan om een 50cc sprinter te maken.
Allereerst kochten ik een Rieju RR, heel lelijk, vol bagger en roest.
Toen heb ik me cross wielen geruild tegen een set sm wielen:
Toen de complete brommer gestript en frame kaal gemaakt om te spuiten.
Toen ging ik me setup eens samenstellen. Eerst zat ik te kijken naar een pro race 50cc, maar die waren niet 2de hands te vinden dus toen ben ik opzoek gegaan naar een andere cilinder. Me broer reed al met een speed en dat ging toch erg hard, dus eigenlijk wou ik toen ook wel een scooter cilinder op me schakel. Ik kwam dus op marktplaats een mooie MHR Team 50cc van een minarelli horizontaal scooter tegen.
Gelijk maar een HPI opgezocht en gevonden.
Ook maar een 5 plaats koppeling gemaakt omdat het naar mijn weten nooit slipt en met orginele veren toch nog lekker soepel koppelt
Blokje half in elkaar. Hier moest ik nog wachten op een andere zuiger want degene die bij de cilinder zat was 5 mm te laag voor dit blok.
blokje dus in het gespoten frame.
Er moest natuurlijk ook een goede uitlaat komen voor dit geheel. Via via ben ik bij deze man terecht gekomen. Dus brommer ingeladen en opweg naar het hoge noorden.
En toen kreeg ik de uitlaat + brommer weer terug
Ik was en ben nog steeds heel blij met deze hele mooie uitlaat.
Met dit ben ik naar Jubbega geweest en heb daar een tijd gereden van 10 rond. Ik was hier opzich al heel tevreden mee en dat voor een onbewerkte cilinder en heel slecht overlopend carter
Daarna ook op damwoude gereden. Ongeveer zelfde tijden maar toen met beun kappen
Toen kwam joost dat hij kon regelen dat het frame mooi gecoat kon worden voor een mooi prijsje. Nou daar was ik wel blij want me frame was toch niet zo lekker gelukt met spuiten.
Toen het frame weg was/is heb ik nog wat leuke spulletjes gekocht voor me rieju:
Toen bedacht ik me toch dat het eigenlijk veel harder moest kunnen. Ik kwam ik contact met ruud en gevraagd of hij me complete blok zou willen doen. ZO gezegd zo gedaan en na een paar weken had ik mijn spul weer terug. Allemaal zeer netjes gedaan
Ook had hij een uitlaat berekening voor me gemaakt dus ik kon weer aan de slag
Maar toen. Genemuiden kwam heel dichtbij en ik had nog steeds me rieju frame niet terug en moest en zou toch rijden. Gelukkig had rainier nog een tzr staan. We hebben toen daar mijn blok onder gebouwt en daarmee zou ik dus gaan rijden op genemuiden
Toen naar genemuiden.
Zo stonden we onder de tent van joost:
Genemuiden was niet zon succes wat ook wel te verwachten was door het immense gewicht van de tzr
. Toch heb ik me heel erg vermaakt en volgens mij snelste tijd van 10.3 gereden.
Updates volgens hopelijk van de week als ik me frame hopelijk terug heb.
+update+
Heb nog een filmpje van genemuiden gevonden
sta hier op de testbank.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0080&hl=nl
En nog een foto van me grafiekje tegen over die van me broer.
Zoals sommige van jullie wel kunnen zien zit het vermogen eigenlijk maar
op 11.5pk. Die gozer op het filmpje presteerde het om een 5 plaats koppeling met 50cc op de bank te laten slippen
. Maargoed, zoals je kan zien is het dus nog echt bagger die grafiek, kan nog een hoop verbeterd worden. Hij moet namelijk beetje meer worden zoals die van rain_man.
Me frame is dus nog steeds niet terug. Het is wel klaar
morgen komt joost langs met het spul. Ik zal dan even goede foto's maken en online zetten
+update+
Eindelijk is een keertje foto's van me frame gemaakt. Het ziet er allemaal netjes uit, het zal alleen beetje onder stof omdat het al 2 weken bij joost thuis lag. Frame ligt nu op me kamer zodat het niet beschadidg in de schuur.. Foto's zijn gemaakt met me mooie foute tijgerprint bank ding overtrek.
Ook heb ik alvast nieuwe spaken besteld voor me velgen en me oude eruit gehaald. Velgen en naven worden netjes gemaakt en dan gaat alles weer in elkaar
Klein updateje:9-12-07
Paar weken terug dacht ik, laat ik eens me kop eraf halen om te kijken hoe het met me cilinder is. Ik kop eraf gehaald, zag er allemaal prima uit, denk trek die cilinder er even en kijken hoe die zuiger eruit zag. Toen ik hem een klein stukje omhoog haalde zag ik t al: Een stuk van ongeveer 1 bij 1 cm uit de wand onder de uitlaatpoort. Waarschijnlijk heeft de wand niet goed gehecht want het is zonder enige reden los gelaten.. Maargoed, binnekort gaat de cilinder een bezoekje aan spanje brengen voor een nieuwe wand.
Daarnaast hebben we een straalkast nu thuis staan
Gelijk natuurlijk leuk uitproberen en moet zeggen, meeste spul knapt er wel van op
Links is al gestraald en rechts is mijn kopje voor t stralen
Klein updateje weer.
Zoals jullie in maurits ze topic hebben kunnen lezen heeft hij ons oude schuurtje toe geeigend dus moesten rainier en ik een ander onderkomen zoeken..
Hier wat fototjes ervan
Ook nog een 24mm carbje gekocht om te testen
Ook eindelijk busjes laten draaien, zit nu lekker strak allemaal
Ook heb ik al een poosje een nieuw achterbandje liggen. Is een ex circuit bandje maar voor mij goed genoeg
Zitten nog wat druppels rubber op maar dat gaat er wel af tijdens t rijden.
En als laatste heb ik al bijna de hele zomer een extra voorvork liggen maar nog geen foto van gemaakt.. Deze word gebruikt om beetje te verbouwen
Updateje!
Deze week even bezig geweest met wat dingen in elkaar te zetten
t begint al ergens op te lijken
Zit nu een andere achterveer in. Deze is zon 2 of 3cm korter als de orginele en het geheel zal dus een stuk lager van achteren komen. Nu zit er nog een ongetjoende vork in, deze moet natuurlijk nog verlaagd worden
Ook zijn dr nog wat dingen gespoten.. Als het goed is worden de velgen volgende week gespaakt
updateje
weer even bezig geweest
t gaat ooit nog wel is wat worden, hoop ik
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een jaar later dit maar eens oprfrissen.
Begin van het seizoen zag de brommer er zo uit;
Op jubbega een 9.3 gereden en uit eindelijk 5de geworden.
Damwoude ook gereden, daar net als jubbega een 9.3 gereden, harder wou het hok dus niet !
Uit eindelijk 4de geworden door een paar dramatische valse starts tegen geytenbeek..
Tussen damwoude en genemuiden een uitlaat gebouwd en ignitech op de brommer gezet.
Hierdoor op liep t op genemuiden allemaal net ff wat harder :). Uit eindelijk 2x een 8.9 neer gezet met zon 93km/u top snelheid.
http://www.youtube.com/watch?v=qwWLuOTJSzEhttp://www.youtube.com/watch?v=o36qu9Q1SMAMet deze tijden ben ik 2de geworden op genemuiden, mijn eerste beker dus!
Jubbega ben ik weer aanwezig en hoop weer een podium plek te kunnen behalen :)
Heb het blok nu net gereviceerd, nieuwe krukas, zuiger en alle lagers etc. Hopelijk giert ie nu niet meer, en hoop stiekem dat ie nog wat meer vermogen gaat geven met de nieuwe zuiger :).