Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Lazy-rider zijn 90 cc sprinter
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=38&t=11959
Pagina 1 van 7

Auteur:  lazy rider [ zo feb 08, 2009 8:05 pm ]
Berichttitel:  Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

De meeste sprinters zullen mij wel kennen ook van andere forums ,en op verzoek van mijn zoon Jeroen en natuurlijk ook van Ben af1-special ,zal ik ook hier topic openen over onze sprint hobby :^^:
Hier alvast een paar foto's , het is nog een bende moet ze nog een beetje uitzoeken :Y:

De sprinter word uigevoerd met een 37 jaar oud kreidler blokje tenminste wat er nog van over is :P

De setup :

86cc BB van malossi
34 m/m delorto
V-force 3 membraan
44 slag krukasje zelf made
Thyron ontsteking (pick up)

80% van de onderdelen maken we zelf .
We hebben een leuke hobby ruimte met eigen testbank ,draaibank , CNC freesbank , Lasaparaten , pers van 20 ton , en een schipload aan ander gereedschap :00/:

We zijn een alu frame aan het maken met een derbi achterwiel ook hier waren nogal wat aanpassingen voor nodig om het geschikt te maken voor kreidler achtertandwielen ,die zijn namelijk van 30T t/m 38T ,dus eigenlijk kleiner dan de naaf van het derbi wiel hiervoor dus een adopter plaat gedraaid .

Omdat we vorig jaar het kreidler blokje door het vermogen van de BB cilinder helemaal aan bonken hadden gereden zijn we aan een nieuw sterker blokje begonnen waar het voorste blok ophang punt gelijk ook de membraan inlaat word .

Vanwege het brede cilinder hemd van de BB hebben we het gehele blok opgelast ,met als gevolg dat de carters krom getrokken zijn ,Dus ook alle carters moeten vlakke met als gevolg dat we ook al de lager passingen dieper hebben moet kotteren , om de versnellings assen weer te laten passen .Dus ook de krukas kamer moeten uitfrezen om ook weer de krukas te laten passen .

Vorig jaar hebben we ook de tandwielen van de versnelling bak aan stukken getrokken de tanden brakken gewoon van de tandwielen af .
Nu hebben we voor het nieuwe blok ook een 3 m/m breder 1e versnelling tandwiel gemaakt ,maar dat houd dus ook in dat we nieuwe langere assen hebben moeten maken om deze tandwielen kwijt te kunnen ,met weer als gevolg dat daar ook weer de carters met de lager passingen dieper gekotterd moesten worden .

Mede door het vermogen van de BB hebben we dus een totaal nieuwe koppeling moeten ontwerpen , omdat mij oude droge koppeling het bij 25 pk opgeeft , dus daar hebben we gebruik gemaakt van een binnen en buiten huis van een am-6 koppeling.
Deze is dus veel groter dan de oude kreidler koppeling ,dus moesten we ook weer een nieuw carter deksel maken om alles weer te laten passen , en dan zal ik het maar niet hebben over hoe we dit geheel weer op de assen en primaire tandwielen hebben moet laten passen .

Ik heb ook het oude koppelings haantje van het kreidler blokje laten vervallen omdat erg slijtage gevoelig is .
Dus ook daarvoor wat anders uit gedacht ,ik heb er een hefboom systeem van gemaakt dus een gaatje in het carter gemaakt in het hart van de holle as op de buitenkant van het carter een busje met een keering gemaakt en een langere drukstift gemaakt om de platen vrij te drukken.
En de koppeling wordt uitgevoerd met een hydraulisch cilindertje zodat de koppeling beter te dosseren is .

al met al een hele boel werk om met een oud kreidler blok mee te kunnen doen op het huidige sprint niveau . :D:

Maar mocht dit allemaal niet op tijd lukken , dan heb ik nog altijd mijn oude sprinter met het roterende blokje gereed staan ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  s1acker [ zo feb 08, 2009 8:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Je mag misschien wel wat meer tekst plaatsen als foto's! :P

Het ziet er wel mooi uit hoor, Ik ga er vanuit dat het allemaal zelf gelast is? :thumleft:

Auteur:  af1special [ zo feb 08, 2009 8:47 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

leuk dat je hier je sprinter laat zien johan!

laat iedereen maar eens zien wat er daar in het zeeuwse land allemaal wordt uitgedokterd :^^:

Auteur:  lazy rider [ zo feb 08, 2009 9:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Zo nu en dan verzinnen wel eens wat ;)
Niet altijd met het gewenste resultaat maarja wat wil je met die oude kreidler zooi, Ik had veel beter AM-6 kunnen nemen zegt jeroen .
Maarja Jeugd sentiment zullen maar zeggen :P

Auteur:  af1special [ zo feb 08, 2009 9:07 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

lazy rider schreef:
Zo nu en dan verzinnen wel eens wat ;)
Niet altijd met het gewenste resultaat maarja wat wil je met die oude kreidler zooi, Ik had veel beter AM-6 kunnen nemen zegt jeroen .
Maarja Jeugd sentiment zullen maar zeggen :P



ik geef hem groot gelijk, al die ouwe zooi


maar zoals je zelf altijd zegt: Het het nog slechter gekunt, het had mij kunnen overkomen :D:

Auteur:  Racekees [ zo feb 08, 2009 10:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Hoop dat het starten wel eens beter word, dán word het pas interessant om te zien :^^:

Auteur:  MBgek [ zo feb 08, 2009 10:47 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Jeuy nieuwe foto's :D Goed bezig mannen :thumleft:

Auteur:  lazy rider [ zo feb 08, 2009 10:51 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Racekees schreef:
Hoop dat het starten wel eens beter word, dán word het pas interessant om te zien :^^:


Daar heb je helemaal gelijk in , Maar starten met rotte koppeling en een uitbrekend achterwiel zoals vorig jaar op jubbega valt niet mee .
Daarna ook niet meer gereden vanwegen de problemen met het blokje .
We hopen dit jaar minder te hoeven steutelen dan hebben misschien nog de tijd over om wat te oefenen met het starten en rijden . :D:

Hier nog ff een filmpje toen het starten nog redelijk was : ;)
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1924&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3883&hl=nl

Maar het kan ook fout gaan zoals op jubbega 2008
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8900&hl=nl

Auteur:  sbk replica [ zo feb 08, 2009 11:01 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

koppelings spul ziet dr leip uit, word ook een droge begrijp ik ?

Auteur:  lazy rider [ zo feb 08, 2009 11:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

sbk replica schreef:
koppelings spul ziet dr leip uit, word ook een droge begrijp ik ?


Jazeker de natte koppeling geeft al op bij 19 pk , en de drogekoppeling die op het roterende blok zit houd het tot 25 a 26 pk .
Maar voor het nieuwe blok word het droge aangepaste am-6 koppeling .

Auteur:  petertzr [ zo feb 08, 2009 11:51 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Tof Johan dat je 'm hier ook eens neerzet!

Hopelijk weten jullie dit jaar inderdaad alles op de baan te zetten want het vermogen + de kennis is er bij jullie wel :^^:

Auteur:  lazy rider [ ma feb 09, 2009 12:38 am ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

petertzr schreef:
Tof Johan dat je 'm hier ook eens neerzet!

Hopelijk weten jullie dit jaar inderdaad alles op de baan te zetten want het vermogen + de kennis is er bij jullie wel :^^:



Dank je peter ,
We hopen inderdaad dat we het vermogen nu volledig op de straat kunnen zetten :^^:
En dat de boel nu eens een keer heel blijft , aan de inzet zal het niet liggen .

Maar jij doet het ook niet slecht , we hopen dat we een leuk jaar krijgen om te sprinten en dat er goede tijden gereden worden .
Ik neem aan dat jou sprinter dit jaar ook nog wat verbeteringen heeft ondergaan ? , want stilstand is achter uitgaan.
Je moet er mee bezig blijven om aan de top te blijven .
En jij zat vorig jaar bij de top dus :thumleft:

Johan

Auteur:  -fokko- [ ma feb 09, 2009 8:44 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

Inderdaad, kosten noch moeite wordt er gespaard, dat moet zich wel een keer uitbetalen.
En niks ten nadele van Minarelli, maar erg gaaf dat je het met een Kreidler blok doet, maakt het allemaal niet makkelijker.

Auteur:  lazy rider [ ma feb 09, 2009 10:39 pm ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

-fokko- schreef:
Inderdaad, kosten noch moeite wordt er gespaard, dat moet zich wel een keer uitbetalen.
En niks ten nadele van Minarelli, maar erg gaaf dat je het met een Kreidler blok doet, maakt het allemaal niet makkelijker.



Hoi fokko ,

Jeroen houd het bij minarelli daar is ook helemaal niks mis mee .
Ik ben zelf met zundapp en kreidler opgegroeid ,dus vandaar .
Met het kreidler blokje lukt het allemaal tot ongeveer 25 pk dan blijft het redelijk heel .
Maar als het vermogen stijgt moet je bijna een compleet nieuw blok maken ,Dus daar zit nog behoorlijk wat werk in en dan is het nog maar de vraag of het heel blijft ,Maar we zien wel ik heb altijd nog het roterende blokje die blijft meestal wel heel .

Johan

Auteur:  icey snowman [ di feb 10, 2009 2:21 am ]
Berichttitel:  Re: Lazy-rider zijn 90 cc sprinter

het enige wat ik kan zeggen is: jezus wat vet ;)

Pagina 1 van 7 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/