De titel zegt het al
Ik ben André van BKD(19) en heb mijn brommer hier wel vaker op het forum gehad.
ik ben dus bezig met een motoforce 50cc, ik wil eerst standaart met deze cilinder op de testbank om te kijken hoeveel pk deze levert. daarna werk ik de cilinder bij en zet hem daarna weer op de bank om te kijken hoeveel pk het verscheelt. het zal geen extreme tuning worden omdat de cilinders verkocht gaan worden voor op straat!
ik hoop dat ik in projecten mag blijven omdat het gericht is op mijn AM6 blok, dus voor alle brommers bestemt.
Setup:
Cilinder: Motoforce 50cc AM6
Cabr.: Dellorto 21mm
Uitlaat: Yasuni HMR/2
Membraan: Stnd. en later de zelfbouw
Mijn testbrommer word een RS1, deze word compleet uit elkaar gehaald en testklaar gemaakt voor de testbank.
Hier de demontage van de RS1:
Hier het oude blok eruit.
het oude blokje(gaat binnenkort de verkoop in)!
Zielig kaal frame
Voorvork. komen nog nieuwe keeringen en olie in.
Nieuwe veer en tandwiel, nieuwe lagers, keeringen en pakkingen voor het nieuwe blok
Het mooie nieuwe blokje
achterbrug. word weer helemaal opgeknapt en matzwart gespoten.
frame word weer grondig schoongemaakt!
Vandaag pak ik de achterbrug aan. deze slijp ik op het werk ffe kaal!
binnenkort meer foto's
Update! 7-10-08vandaag een bestelling binnen gekregen van Scootparts!
nieuwe zuigers en rubbers voor de achterrem + nieuwe banjobouten
Het doosje van de Motoforce
De cilinder uit het doosje
Hier de binnenkant van het cilindertje
Ook heb ik vandaag op het werk mijn achterbrug even kaal gemaakt, kan die binnenkort weer in de lak!
Update! 21-10-08Ben de laatste tijd nog even bezig geweest voor andere mensen, blokken reviseren.
ook heb ik weer wat dingen kunnen doen aan de RS1. ik kan hem langzamer hand weer terug in elkaar zetten. moet nog een paar dingen doen, nieuwe bouten moeren ringen en dat soort dingen.
Ik heb even een tafel gemaakt waar ik alles weer kan monteren, werkt een stuk mooier!
de Achterbrug is weer opgeknapt en weer gemonteerd.
de tafel met schoongemaakte frame en de opgeknapte achterbrug.
nog een foto van de achterbrug
Hier zit de achterbrug er weer in!
Nieuwe achterveer ook weer bijna gemonteerd
gelijk maar even de schakelpook en de rempook opgeknapt.
ook is de achterremklauw gereviseerd en heeft een mooi kleurtje gekregen.
Hoop hem binnenkort weer op de bandjes te hebben staan, alleen zit ik al bijna 2 weken op een bestelling te wachten
mja... moet maar even wachten dan.
Update! 28-10-08Weer even druk bezig geweest met het brommertje, heel de voorvork is opgeknapt en weer gemonteerd.
zover heb ik hem nu:
ook gelijk de radiateur weer mooi gemaakt.
closeup van de mattzwarte voorvorkpoot. ook gelijk nieuwe keeringen en olie in de poten gestopt
gereviseerde remklauw met nieuwe boutjes en vers kleurtje:
Update! 3-11-08De RS staat weer in elkaar, van de week het blok in elkaar drukken.
de achterrem is weer aangesloten en ontlucht, de voorrem moet nog gereviseerd worden.
hier nog wat foto's
Hoop hem deze week klaar heb om te starten, dan kan ik gaan afstellen en hem op de bank zetten.
Update! 18-12-08weer eens een update.
laatste tijd niet veel bezig geweest omdat er iemand op sterven lag.
heb toch besloten om mijn oude blok te gebruiken, deze is al uit elkaar en de carters hebben al een zinklaagje.
vanavond ga ik het blok zover mogelijk weer in elkaar zetten.
nu alvast wat foto's van mijn carters.
Update! 20-12-08vandaag even langs een watersnijder geweest om uitslagen van een pro race uit te snijden.
deze ga ik binnenkort proberen in elkaar te lassen.
Update! 17-01-09vandaag heeft de brommer zijn eerste slagen gemaakt. nog geen meter hoeven drukken en hij liep al.
daarna gelijk begonnen met het elektra. de accu word al weer opgeladen.
de uitlaat die er nu onder zit is tijdelijk. wil er binnenkort zelf een gaan maken.
voor de rest is alles nog standaard. binnenkort wil ik de cilinder bijwerken en met voorontsteking gaan testen.
later maak ik van deze cilinderkop een kop met losse binnenkop.
foto's dat ik met de elektra bezig ben.
het nette blokje
Update! 26-01-09Heb de uitslagen van de pro race ffe rondgeklopt.
Update! 29-01-09vandaag begonnen met het lassen van de uitlaat. dat valt nog niet mee zeg
da 0,75mm. ik las de uitlaat met een tig apparaat op ongeveer 15 amp
en nog is er grote kans dat ik er doorheen ga.
hier de conusjes die ik nu gevloeit heb.
Update! 11-03-09Foto's van de nieuwe apparaten.
Hier de pro race:
Binnenkort de uitlaat even aflassen.
Update! 8-06-09Zo! weer tijd voor een update. Heb de motoforce cilinder er weer afgehaald om hem ffe af/bij te werken. heb het volgende ermee gedaan.
Spoelpoorten gelijk gelegt.
Uitlaatpoort bijgewerkt.
Zuiger bijgewerkt.
alle poorten afgewerkt doormiddel van bevels aan te brengen.
Cilindertje gaat er morgen weer op en dan weer ffe afstellen.
Hier ffe wat foto's van de cilinder