petertzr's Aprilia rs50 sprinter
Allereerst maar effe uitleg over mn tzr, heb daar n hoop zooi motorisch op gehad maar nooit iets aan het uiterlijk gedaan omdat ik dat zonde vond van de originele kappen. Op dat ding hebben de volgende cilinders gezeten: Gila 2, new west 50cc, Pro race (2x), Polini 80cc en nog een hoop zooi aan krukassen / ontsteking / carbs / uitlaten, enz maar daar draait het hier dus niet om.
Naja, hier dus het verhaal over de rs..
Na een hoop getwijfel van december tot eind mei na de examens en een hoop mogelijke setups verder toch maar besloten nog een keer pro race shizzle op me tzr te bouwen. Dat beviel echter niet, dus weer eraf gehaald en de tzr verkocht. Vervolgens ben ik weze kijken naar wat rs`jes met wat vrienden. Eerst een keer op zaterdag in de bus met wat bier naar zeeland om bij furia master naar zn rs te kijken, dit was echter nix voor mij. Daarna op aanraden van Matthijn nog eens in limburg naar een rs weze kijken (wederom met bier in de bus) dit was echter ook niets.. Tussendoor moest ik verplicht met me ouders op vakantie dus stond die rs ff op een laag pitje. Toen kreeg ik echter van dennisrs te horen dat een maat van hem een rs verkocht. Daarmee heb ik vervolges wat contact gezocht en ben eruit gekomen met hem om het ding te kopen
.
Ben uiteindelijk gisteravond ( 10`8`07) die rs wezen halen en er gelijk mee naar huis gereden. Vervolgens wat plannen gaan maken wat ermee de bedoeling was en wat ik nog nodig had, wat nogal wat bleek te zijn.
Ik heb nu iig de volgende setup bij elkaar:
- Pro race 70 cc cil
- Pro race uitlaat
- Polini krukas
- Hpi `06
- Stage 6 28mm carb
- Malossi 28mm spruit
- Malossi vl6
Dit moet echter dus nog op de rs gebouwd worden voor genemuiden over 2 weken
. Ik heb btw ook nog een ketting/tandwielset nodig en een nieuwe achterremschijf. Ik denk dat het een dmp word en dan gelijk maar een voorschijf erbij omdat alleen achter een andere vorm ook zo pauper is..
Het uiterlijk ga ik voorlopig nix aan doen, dat komt van de winter wel goed met een leuke replica
Afijn, misschien zitten er wel taalfouten in mijn verhaal, dat komt allemaal nog wel goed als ik wat helderder ben dan op het moment. Jullie kunnen btw morgen wel weer een update verwachten, het staat in de planning dan te gaan sleutelen..