HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do apr 10, 2025 1:57 pm




Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Volgende
 NSF (CR85) + SM CR80: Nieuwe racer erbij 
Auteur Bericht
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
als lid kun je geloof ik niet zonder meer in gegevens posten, lijkt me daar wel thuis te horen.. ff een mod pben dus.
wat betreft die koppeling, misschien heb je iets aan de hotwo am6 reviseren, daar staat vrij duidelijk beschreven hoe die in elkaar hoort

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


di jun 28, 2011 10:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Effe blok gesplitst. Schakelvorken en die bil op de wals ziet er allemaal maar zeer oude techniek uit. Ik had toch net wat meer verwacht van dat blok.
Maar goed.

Afbeelding

Dit leert me dan volgende keer alles in de rechter kant laten zitten en monteren, dat zal een stuk makkelijker gaan.

Afbeelding

De pijl waarover ik het had. Ik heb nog niet bekeken waar hij naar moet wijzen, maar dat zal zichzelf wel uitwijzen dan.

Afbeelding

De niet symmetrische koppelingsplaten

Afbeelding

Iemand enig idee wat de nummer op de koppelingsplaat betekend?
Zitten er 2 met #2 de anderen hebben #1?

Afbeelding

effe alles samen :)

Afbeelding

Afbeelding

En ik vermoed een originele krukas? Kan iemand dat bevestigen?

Afbeelding

Want dit ziet er een minarelli logo uit

Afbeelding

Alles bestellen en terug monteren.
- Lagers van de bak (de naaldlagers ga ik laten zitten)
- Nieuwe pakkingen
- Nieuwe oliekeringen: koppeling bediening, schakel asje, uitgaande as en beiden van de krukas
- Nieuwe krukas met nieuwe krukas lagers en small end naald lager.

Tandwieltjes en aandrijving van de oliepomp eruit + busje maken om het gat te dichten.

En als laatste vraag? Waarom zit er een 'bout' in het blok in de buurt waar normaal een kickstarter zit?
Is uit koper vervaardigd en heeft een vreemde vorm, lijkt alsof die normaal een een functie heeft.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di jun 28, 2011 10:18 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik zal het wel een keer lezen als ik het zelf in elkaar heb gezet.
Moeilijk zal het niet worden. Blok heeft zeker geen geheimen.
Daarna zal ikzelf de how to eens doorlezen en kijken of ik eventueel nog iets kan toevoegen.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di jun 28, 2011 10:20 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6

die krukas is std ja

en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen
die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


di jun 28, 2011 10:33 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
team-rs schreef:
De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6

die krukas is std ja

en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen
die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op


OK.
Maar ik vroeg niet of de koppelingsplaten origineel zijn, maar of iemand weet waarom ze die vorm hebben?

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di jun 28, 2011 10:40 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef:
team-rs schreef:
De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6

die krukas is std ja

en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen
die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op


OK.
Maar ik vroeg niet of de koppelingsplaten origineel zijn, maar of iemand weet waarom ze die vorm hebben?

dat heb ik niet geleezen :P maar dat weet ik niet

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


di jun 28, 2011 10:41 pm
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
ik heb "pro race" platen en die zijn voor zover mijn ogen me niet voor de gek houden wel rond, met zon pieletje eraan.

heb de koppelingen op meerdere manieren in elkaar gehad, heb eens gehoord dan die kleine ronde uitstulpingen zoals gezegd verspreid moeten zitten, 12 uur, 4 uur 8 uur.
heb ze ook allemaal gelijk gehad en merk geen verschil eigenlijk...

die pijl wijst zich vanzelf bij in elkaar zetten ;)

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


di jun 28, 2011 11:06 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Iemand interesse in een excel sheet?
Voornamelijk je tandwielverhouding ingeven
de gegevens van de versnellingsbak
de grootte van het wiel
en de grootte van de band die erop ligt.

Dat geeft dan mooi weer hoe snel je gaat met welk toerental in welke versnelling.

Of een PM naar een mod sturen?


Bijlagen:
Toerental snelheid voorbeeld.JPG
Toerental snelheid voorbeeld.JPG [ 133.95 KiB | 16640 keer bekeken ]

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
di jun 28, 2011 11:20 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
lol 50 in zn 1 :')
wel mooi sheetje, kun je me dat bestand toesturen? :Y:

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


wo jun 29, 2011 11:23 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
mari
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm
Berichten: 334
Woonplaats: Meerkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik zou het ook wel eens nader willen bekijken. :thumright:


wo jun 29, 2011 11:48 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Hier te downloaden:

http://uploading.com/files/68mf1a33/Toe ... heid.xlsx/

In dit voorbeeld ligt er een achterband op: 120/80-12 (dat wil zeggen 120mm breed en 80% van 120 mm hoog op een 12" velg)
De tandwiel gegevens van de bak heb ik uit een ander topic ( viewtopic.php?f=9&t=12502 )
geplukt en gelden in dit geval voor een std AM6 bak.
De tandwiel verhouding zelf is de geen die er nu bij mij opzit.


Als je iets veranderd word de snelheid tabel automatisch aangepast :)

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


wo jun 29, 2011 1:43 pm
Profiel
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm
Berichten: 1896
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef:
Effe blok gesplitst. Schakelvorken en die bil op de wals ziet er allemaal maar zeer oude techniek uit. Ik had toch net wat meer verwacht van dat blok.
Maar goed.

Afbeelding

Dit leert me dan volgende keer alles in de rechter kant laten zitten en monteren, dat zal een stuk makkelijker gaan.

Afbeelding

De pijl waarover ik het had. Ik heb nog niet bekeken waar hij naar moet wijzen, maar dat zal zichzelf wel uitwijzen dan.

Afbeelding

De niet symmetrische koppelingsplaten

Afbeelding

Iemand enig idee wat de nummer op de koppelingsplaat betekend?
Zitten er 2 met #2 de anderen hebben #1?

Afbeelding

effe alles samen :)

Afbeelding

Afbeelding

En ik vermoed een originele krukas? Kan iemand dat bevestigen?

Afbeelding

Want dit ziet er een minarelli logo uit

Afbeelding

Alles bestellen en terug monteren.
- Lagers van de bak (de naaldlagers ga ik laten zitten)
- Nieuwe pakkingen
- Nieuwe oliekeringen: koppeling bediening, schakel asje, uitgaande as en beiden van de krukas
- Nieuwe krukas met nieuwe krukas lagers en small end naald lager.

Tandwieltjes en aandrijving van de oliepomp eruit + busje maken om het gat te dichten.

En als laatste vraag? Waarom zit er een 'bout' in het blok in de buurt waar normaal een kickstarter zit?
Is uit koper vervaardigd en heeft een vreemde vorm, lijkt alsof die normaal een een functie heeft.



*wrijft in handen*

de pijl op je koppelingdrukplaat moet naar het rondje op het hart wijzen. (zie je meteen, drukplaat valt ook alleen op die manier volledig in het hart)

Waarom de platen genummerd zijn, geen idee, heb daar in het Yamaha am6 handboek nooit wat over gelezen.

krukas is een originele ja, snel weggooien
Afbeelding

die 'bout' bij de kickstarter kan je eruit draaien, zodat je het tandwiel wat op de kickstartas zit (die zit 'vast' op de splines ervan) een omwenteling kan maken als die nog niet volledig tegen die bout aan zit, kzal wel ff kijken of ik daar niet een foto van kan kieken.

anders nog iets?

_________________
Afbeelding
Afbeelding


do jun 30, 2011 3:16 pm
Profiel
Maup
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm
Berichten: 1791
Woonplaats: Maasdijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ja, waarom de tussenplaten ovaal zijn met een uitstulping aan een kant. Enige reden die ik kon bedenken was dat de olie dan goed weg kan lopen ofzo?

_________________
Vertrouwen is goed, controle is beter.


do jun 30, 2011 7:00 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Maup schreef:
Ja, waarom de tussenplaten ovaal zijn met een uitstulping aan een kant. Enige reden die ik kon bedenken was dat de olie dan goed weg kan lopen ofzo?


En waarom zou dit verschil maken volgens jou? Ik zie geen verschil in olie afvoer tussen ovale of ronde platen ;)

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


do jun 30, 2011 9:16 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
waarom de ori krukas snel weggooien?

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do jun 30, 2011 9:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: