Auteur |
Bericht |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
als lid kun je geloof ik niet zonder meer in gegevens posten, lijkt me daar wel thuis te horen.. ff een mod pben dus. wat betreft die koppeling, misschien heb je iets aan de hotwo am6 reviseren, daar staat vrij duidelijk beschreven hoe die in elkaar hoort
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
di jun 28, 2011 10:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Effe blok gesplitst. Schakelvorken en die bil op de wals ziet er allemaal maar zeer oude techniek uit. Ik had toch net wat meer verwacht van dat blok. Maar goed.  Dit leert me dan volgende keer alles in de rechter kant laten zitten en monteren, dat zal een stuk makkelijker gaan.  De pijl waarover ik het had. Ik heb nog niet bekeken waar hij naar moet wijzen, maar dat zal zichzelf wel uitwijzen dan.  De niet symmetrische koppelingsplaten  Iemand enig idee wat de nummer op de koppelingsplaat betekend? Zitten er 2 met #2 de anderen hebben #1?  effe alles samen :)   En ik vermoed een originele krukas? Kan iemand dat bevestigen?  Want dit ziet er een minarelli logo uit  Alles bestellen en terug monteren. - Lagers van de bak (de naaldlagers ga ik laten zitten) - Nieuwe pakkingen - Nieuwe oliekeringen: koppeling bediening, schakel asje, uitgaande as en beiden van de krukas - Nieuwe krukas met nieuwe krukas lagers en small end naald lager. Tandwieltjes en aandrijving van de oliepomp eruit + busje maken om het gat te dichten. En als laatste vraag? Waarom zit er een 'bout' in het blok in de buurt waar normaal een kickstarter zit? Is uit koper vervaardigd en heeft een vreemde vorm, lijkt alsof die normaal een een functie heeft.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 10:18 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik zal het wel een keer lezen als ik het zelf in elkaar heb gezet. Moeilijk zal het niet worden. Blok heeft zeker geen geheimen. Daarna zal ikzelf de how to eens doorlezen en kijken of ik eventueel nog iets kan toevoegen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 10:20 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6
die krukas is std ja
en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di jun 28, 2011 10:33 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
team-rs schreef: De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6
die krukas is std ja
en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op OK. Maar ik vroeg niet of de koppelingsplaten origineel zijn, maar of iemand weet waarom ze die vorm hebben?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 10:40 pm |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef: team-rs schreef: De niet symmetrische koppelingsplaten, dat zijn ze altijd bij am6
die krukas is std ja
en die kopelingsplaten zijn ook de origineele platen die pijl wijst zichzelf ja, want de drukplaat kan er maar op 1 manier op OK. Maar ik vroeg niet of de koppelingsplaten origineel zijn, maar of iemand weet waarom ze die vorm hebben? dat heb ik niet geleezen  maar dat weet ik niet
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di jun 28, 2011 10:41 pm |
|
 |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
ik heb "pro race" platen en die zijn voor zover mijn ogen me niet voor de gek houden wel rond, met zon pieletje eraan. heb de koppelingen op meerdere manieren in elkaar gehad, heb eens gehoord dan die kleine ronde uitstulpingen zoals gezegd verspreid moeten zitten, 12 uur, 4 uur 8 uur. heb ze ook allemaal gelijk gehad en merk geen verschil eigenlijk... die pijl wijst zich vanzelf bij in elkaar zetten 
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
di jun 28, 2011 11:06 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Iemand interesse in een excel sheet? Voornamelijk je tandwielverhouding ingeven de gegevens van de versnellingsbak de grootte van het wiel en de grootte van de band die erop ligt.
Dat geeft dan mooi weer hoe snel je gaat met welk toerental in welke versnelling.
Of een PM naar een mod sturen?
Bijlagen:
Toerental snelheid voorbeeld.JPG [ 133.95 KiB | 16640 keer bekeken ]
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 11:20 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
lol 50 in zn 1 :') wel mooi sheetje, kun je me dat bestand toesturen? 
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
wo jun 29, 2011 11:23 am |
Persoonlijk album
|
 |
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik zou het ook wel eens nader willen bekijken. 
|
wo jun 29, 2011 11:48 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Hier te downloaden: http://uploading.com/files/68mf1a33/Toe ... heid.xlsx/In dit voorbeeld ligt er een achterband op: 120/80-12 (dat wil zeggen 120mm breed en 80% van 120 mm hoog op een 12" velg) De tandwiel gegevens van de bak heb ik uit een ander topic ( viewtopic.php?f=9&t=12502 ) geplukt en gelden in dit geval voor een std AM6 bak. De tandwiel verhouding zelf is de geen die er nu bij mij opzit. Als je iets veranderd word de snelheid tabel automatisch aangepast :)
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo jun 29, 2011 1:43 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 22, 2010 7:19 pm Berichten: 1896
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
RonnyRacingTeam schreef: Effe blok gesplitst. Schakelvorken en die bil op de wals ziet er allemaal maar zeer oude techniek uit. Ik had toch net wat meer verwacht van dat blok. Maar goed.  Dit leert me dan volgende keer alles in de rechter kant laten zitten en monteren, dat zal een stuk makkelijker gaan.  De pijl waarover ik het had. Ik heb nog niet bekeken waar hij naar moet wijzen, maar dat zal zichzelf wel uitwijzen dan.  De niet symmetrische koppelingsplaten  Iemand enig idee wat de nummer op de koppelingsplaat betekend? Zitten er 2 met #2 de anderen hebben #1?  effe alles samen :)   En ik vermoed een originele krukas? Kan iemand dat bevestigen?  Want dit ziet er een minarelli logo uit  Alles bestellen en terug monteren. - Lagers van de bak (de naaldlagers ga ik laten zitten) - Nieuwe pakkingen - Nieuwe oliekeringen: koppeling bediening, schakel asje, uitgaande as en beiden van de krukas - Nieuwe krukas met nieuwe krukas lagers en small end naald lager. Tandwieltjes en aandrijving van de oliepomp eruit + busje maken om het gat te dichten. En als laatste vraag? Waarom zit er een 'bout' in het blok in de buurt waar normaal een kickstarter zit? Is uit koper vervaardigd en heeft een vreemde vorm, lijkt alsof die normaal een een functie heeft. *wrijft in handen* de pijl op je koppelingdrukplaat moet naar het rondje op het hart wijzen. (zie je meteen, drukplaat valt ook alleen op die manier volledig in het hart) Waarom de platen genummerd zijn, geen idee, heb daar in het Yamaha am6 handboek nooit wat over gelezen. krukas is een originele ja, snel weggooien  die 'bout' bij de kickstarter kan je eruit draaien, zodat je het tandwiel wat op de kickstartas zit (die zit 'vast' op de splines ervan) een omwenteling kan maken als die nog niet volledig tegen die bout aan zit, kzal wel ff kijken of ik daar niet een foto van kan kieken. anders nog iets?
_________________

|
do jun 30, 2011 3:16 pm |
|
 |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ja, waarom de tussenplaten ovaal zijn met een uitstulping aan een kant. Enige reden die ik kon bedenken was dat de olie dan goed weg kan lopen ofzo?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
do jun 30, 2011 7:00 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Maup schreef: Ja, waarom de tussenplaten ovaal zijn met een uitstulping aan een kant. Enige reden die ik kon bedenken was dat de olie dan goed weg kan lopen ofzo? En waarom zou dit verschil maken volgens jou? Ik zie geen verschil in olie afvoer tussen ovale of ronde platen 
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
do jun 30, 2011 9:16 pm |
|
 |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
waarom de ori krukas snel weggooien?
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
do jun 30, 2011 9:29 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|