Re: Yamaha TZR racer, met RM80 motor (Kleine verassing)
Ik heb de vrijdag nog een paar kleine dingen kunnen doen aan de brommer.
Ik heb ervoor gezorgd dat de luchtfilter zal droog blijven als we door de regen moeten rijden:
Het slotje van de tankdop aangepast zodat deze open kan zonder sleutel.
Dus met een schroevendraaier of een andere sleutel ofzo. Dat is natuurlijk heel handig
op een race. Want als je plots je sleutel kwijt bent, dan sta je daar mooi:
Zo de pennetjes gelijk gemaakt. Dat laatste is om het slotje vast te zetten in de dop, dus die moest natuurlijk
blijven staan!
Choke even wat langer gemaakt, want als het kuipwerk gemonteerd zit kan ik er anders niet meer aan.
Schroefdraad op de stang gesneden
En aan een kleine stang een moer gelast. Het is met een soort van groen overspoten tegen de roest?
Dit omdat men zwarte bus leeg was. Het ziet er wel een beetje vreemd uit zo.
Maar mijn laskunsten kunnen beter, ik weet het. Maar het hangt allesinds toch vast.
Voetsteuntjes pas gemaakt (vorig keer stonden ze maar even snel gemonteerd)
Kill-switch aangesloten en geplaatst
Valdoppen gemaakt om op het stuur te zetten. Ik heb de schroefdraad in de clip-ons, van M5 naar M6 gemaakt
Dit geeft toch net wat meer stevigheid zodat ze niet afbreken tijdens een valpartij
Even voor het gemak en tijdbesparing de monoseat ingetaped.
Monoseat en underseat worden na de eerste wedstrijd afgewerkt, als het ook wat warmer is.
Dan zal ook het spuitwerk gebeuren, want in de garage is het daar momenteel veel te koud voor.
En even een paar foto's van hoe hij er weldra zou bij moeten staan.
Zo, dus nog to do tegen het weekend:
Steunen voor valdoppen op de achterbrug lassen, en doppen monteren
Steuntje maken om de kopkuip bovenaan te ondersteunen.
Overloopbakje voor de carb voorzien.
Alles borgen.
Nog steeds wachten op de bestelde bandjes die deze week zouden moeten
binnenkomen. Dan die bandjes op de velgen trekken, uitbalanceren en terug monteren.
Ook zou er deze week nog een nieuwe remschijf moeten binnenkomen.
En de Honda NSF100 in elkaar steken. Want die ligt ook nog compleet uit elkaar!
To do aan de TZR zelf:
Achtervelg spuiten.
Kappen spuiten.
Monoseat afwerken
Uitlaat op maat laten maken.
Voorvork bewerken zodat deze meer demping heeft en een iets minder straffe veer erin.
Andere achterveer zoeken, want deze stelt niet veel voor.
Andere platen in de koppeling.
Valdoppen maken om het kuipwerk heel te houden tijdens een val
(degene die nu gemonteerd zitten, zitten daar omdat het moet voor het reglement)
...
Zo groeten, Niels