Auteur |
Bericht |
kenny77
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr apr 22, 2011 5:53 pm Berichten: 319
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Leuk project. Alleen jammer dat je niet voor een honda 80lc blokje hebt gekozen. Maarja als je nog een blok hebt liggen is de keuze natuurlijk makkelijk.
|
za jun 25, 2011 12:22 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
 is dat de originele ontsteking dan? 
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma jun 27, 2011 6:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RobinRS98
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 11, 2008 8:36 pm Berichten: 429 Woonplaats: Nieuw-Buinen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
van een tzr volgens mij
_________________ Mijn RS OM
|
ma jun 27, 2011 6:09 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
ohke, bij een rs zijn het maar 5 spoeltjes geloof ik 
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
ma jun 27, 2011 6:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Klopt, dat is een originele TZR ontsteking. Die verschilt van andere ontstekingen door de electrische toerenteller etc.
|
ma jun 27, 2011 6:10 pm |
|
 |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
mooi project ronnie  helemaal het "ff" in elkaar gezet, "ff geborgd" kut borgen  geen overbodige luxe maar niet mijn hobby 
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
ma jun 27, 2011 9:15 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered
Hehe, borgen kan idd een hoop miserie besparen en bovenop is het verplicht! Zaterdag op het zeiknatte circuit van Francorchamps gaan trainen. Daar op de koers nog een groter achtertandwiel gevonden dat, de brommer goed kon gebruiken. Na een 2.5-3h trainen (bijna continue gereden) effe uitstap in de grindbak gemaak. De regenbanden waren dan ook echt bijna gans kaal en het was constant schuiven, dus dat zat eraan te komen. Na de valpartij begon het mij echt op te vallen dat het vermogen er niet meer inzat. Dus besloten de training te staken. Ik ging ervanuit dat het natte luchtfilter een oorzaak was. Dus bougie eruit die wat donker bleek te zijn, luchtfilter drogen, carbu uitkuisen en membraan nazien. Alles terug gemonteerd in afwachting van de koers op zondag.
Zondag morgen ingeschreven en technise controle gedaan. Bij het oprijden van het circuit had ik al snel door dat het blok nog steeds niet liep zoals het hoorde. Dus na de training opzoek naar het probleem. Carbu er terug af, membraam eraf, cilinder eraf en krukas nazien. Alles zag er nog in orde uit. Dus dan maar het vliegwiel eraf en daar de oorzaak gevonden. De draad op het krukas was stuk en was opnieuw draad op getrokken. Dit was echter niet compleer recht gedaan, maar daar zag ik niet direct een probleem in. Echter wegens het gewicht van het std vliegwiel is dit toch beginnen trillen, met als gevolg dat de tap op de krukas en op het vliegwiel gans ingesleten was. Alsook de spie was bijna helemaal weg endus de ontsteking was stevig vergaan. Daar zat dus de oorzaak van het vermogen verlies. De pogingen om het proberen te herstellen hebben niet mogen baten, endus heeft de brommer niet mee gekoerst.
Wel de endurance op een scooter meegereden bij een ander team. We zijn algemeen 3de (van de 30) geworden en 1ste in de scooter klasse. Dus nu hop naar een nieuwe krukas, en men malossi binnendraaier erop. Het vermogen was voorlopig genoeg voor veel fun te hebben.
Groeten, Niels.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 12:27 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Iemand die zo vanbuiten weet of de Metrakit Pro Race cilinderkit op een std krukas slag past? Of heeft die een speciale krukas nodig?
Groeten.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 12:29 am |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Die kan gewoon op standaard slag!
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
di jun 28, 2011 12:37 am |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Ik gok de MHR kit en de Bidalot kit ook. Wat is eigenlijk de std cilinder inhoud van die 3 kitjes? Als ik me niet vergis de MHR en Bidalot 80cc en de pro prace 70cc?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 12:47 am |
|
 |
wessaa
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 2:45 pm Berichten: 187
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Mhr = 50mm = 75cc
_________________ Barikit 80 24mm Oko Metrakit pro race Maluwen Vl6
|
di jun 28, 2011 2:17 am |
|
 |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
pro race 69,40
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
di jun 28, 2011 9:41 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Iemand enig idee waarom de 'ijzeren' platen van de koppeling 'ovaal' zijn? En waarom staat er een pijl op het 'deksel' van de koppeling?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
di jun 28, 2011 9:47 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
dat is de drukplaat, die '''deksel'' de pijl staat erop omdat ie maar op 1 manier past, anders zal de drukplaat de platen nooit tegen elkaar drukken geen idee waarom die dingen ovaal zijn, maar er zit een bolletje op dus ik heb gewoon die bolletjes ieder op 20 minuten verder gelegd ( dus 1 op 12 uur, 1 op 4 uur en 1 op 8 uur)
_________________
Maup schreef: Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen 
|
di jun 28, 2011 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
 Re: NSF 100cc 4T -> 80cc 2T AM6 powered (update 28/6)
Vrijdag even een kopie maken van de workshop manual, weten we gelijk 100% zeker hoe ze moeten zitten. Aangezien ik dat boek dan digitaal zal hebben, kan ik dat hier misschien ergens neerzetten?
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
Laatst bijgewerkt door RonnyRacingTeam op di jun 28, 2011 10:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
di jun 28, 2011 10:07 pm |
|
 |
|