Auteur |
Bericht |
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Kartje weer afgebroken voor de volgende keer. Motorblokje er weer afhalen, oppoetsen en alles checken op speling.
|
zo maart 06, 2011 10:25 pm |
|
|
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Hmm, niet helemaal! Het overgrote deel is toch nog 2 takt! Maar t is wel superleuk spul
|
ma maart 07, 2011 12:38 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Een carbon zitje maken voor gewichtsbesparing?
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma maart 07, 2011 1:59 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Zal niks of weinig schelen met die zitje. Bovendien moet je niet met carbon zitjes gaan klooien. Of andere stoffen, dit beïnvloed ook weer de flex en stijfheid van het frame.
Gewichtsbesparing doe ik in de vorm van Titanium bouten.
|
ma maart 07, 2011 3:34 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Op Bens tank scheelde het anderhalve kilo, kan me niet voorstellen dat het niets scheelt op jouw kart. Je bepaalt zelf hoe stijf het is met de dikte van het carbon dat je gebruikt.
_________________
marien schreef: Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering. Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280
|
ma maart 07, 2011 3:35 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Helaas werkt het niet zo Chris. Een onderdeel op een kart kan minstens net zo zwaar zijn, maar toch stijver of slapper zijn door de samenstelling van de producten.
Een tank is weer een ander verhaal, deze stoeltjes wegen al niks eigenlijk. 0.8 kilo?
|
ma maart 07, 2011 3:47 pm |
|
|
af1special
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm Berichten: 4328 Woonplaats: Moerkapelle
|
Re: Vincent zijn Kart topic
inderdaad, ik denk niet dat je veel kan besparen omdat het zitje al van polyster gemaakt is.
Het zal wel iets kunnen schelen, maar als het 200 gram is dan is het veel. Veel moeite voor relatief weinig winst.
_________________ ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010 1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013
|
ma maart 07, 2011 3:57 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Je zal er waarschijnlijk toch op verliezen. Aangezien een zitje van Carbon veel stijver is dan een polyester zitje.
|
ma maart 07, 2011 3:58 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Vincent zijn Kart topic
en je wil juist geen stijfheid? Je kan die van carbon dan trouwens toch dunner maken voor minder stijfheid?
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
ma maart 07, 2011 7:37 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Op wereldklasse 125cc schakel rijden ze ook met poly stoeletjes, dus het voordeel van gewichtsbesparing wordt vast en zeker opgeheft door het verschil in materiaal zoals Vincent al zegt.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma maart 07, 2011 8:01 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Kijk, het verhaal afstellen is enorm ingewikkeld. Een kart is een kleine F1 auto, mischien niet ingewikkelder qua afstellen.
Je kan alleen als door een Tie-repje ergens strakker aan te draaien je kart slapper of stijver maken. Daarom werken we ook met verschillende buizendiktes en diameters, verschillende kappensets, wielen en naven, assen, bandendruk, breedtes, Toe, camber en caster.
Door bijvoorbeeld een metalen plaatje tussen mijn stoel en het frame te zetten kan ik de kart al wat minder laten flexen bij de stoelbeugels. Zomaar een voorbeeld, of de inbussen in de spoilerbeugels wat strakker aandraaien, daardoor wordt de kart ook stijver.
Meestal is dit de vuistregel voor karting.
Regen = Een hoge, een slappe kart Droog = Een lage, strijve kart.
|
ma maart 07, 2011 8:05 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Vincent zijn Kart topic
aha. Weer wat geleerd
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
ma maart 07, 2011 8:10 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Je gebruikt dus ook veel een momentsleutel?
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma maart 07, 2011 8:12 pm |
|
|
Washandje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Nee, ik gebruik mijn ervaringen van de vorige rijsessie. En implementeer die dan in de afstelling. Zo had ik zondag grip tekort aan de achterkant. Dus ik had het frame aan de voorkant stijver gemaakt. En de wielen elk een halve cm naar binnen gezet. Resultaat, een kart die moeilijker zijn banden warm kreeg. Maar daarna eenmaal veel stabieler en preciezer reed.
Je moet gewoon goed je verstand gebruiken, en alles checken na het rijden. Een momentsleutel is niet nodig, gewoon op gevoel werken. Als je weet dat het te slap was de vorige rit, pak je de sleutel. En zet je die beugel net een tikje strakker. Al het sleutelwerk doe ik met een inbussleutel, steeksleutel 10 / 13 en een ratel 10. Meer heb ik niet nodig, daarmee haal ik een hele kart uit elkaar. Een kart is gebouwd om supersnel opnieuw op te kunnen bouwen met minimaal gereedschap.
|
ma maart 07, 2011 8:15 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Vincent zijn Kart topic
Ah, er bestaat dus toch iets dat wel makkelijk in elkaar steekt Ik wordt altijd schijtziek van dat je bij een brommer elke keer een ander gereedschap nodig hebt.
_________________
af1rs schreef: ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.
|
ma maart 07, 2011 9:39 pm |
|
|
|