husqvarna 610TE supermotard van kevin
naast de sprinter heb ik nog een project motor gekocht.
de bedoeling is dat hij ergens rond februarie af is.
het probleem is:
de drijfstang is door de carters geslagen en heeft het frame geraakt.
ik heb deze week al me nieuwe carters binnen gekregen. nu gaat eerst het frame naar de lasser en de poedercoater. en daarna haal ik de rest van de onderdelen voor het blok.
er komt dus nieuw in:
-cilinder
-zuiger
-drijfstang
-carters
-kleppen geslepen en klepzittingen
-lagers
-keeringen
-pakkingen
ik heb helaas alleen de zaterdag en zondag om er wat aan te doen.
de planning is dat hij volgende week uit elkaar gaat.
29-11-09motor is uit elkaar
met de kerst alle onderdelen voor het blok halen. ondertussen word het frame gelast en gecoat. en ga ik alle kappen spuiten en alles netjes maken end.
zit dus eindelijk een beetje schot in
05-01zow, weer wat te melden hier.
in de 2 weken vakantie redelijk wat kunnen doen.
frame, achterbrug, en subframe staan klaar voor de poedercoater, en gaan vrijdag weg.
ook nog wat carbonnen spullen aangeschaft, namelijk een tank en luchtfilterkap, en een framebescherm plaatje
en de kappen liggen in de primer, worden binnenkort afgespoten, moeten nog wat stickers binnen komen.
verder komt deze week de laatste onderdelen binnen, met onder andere:
-drijfstang
-pakkingen
-keeringen
-achterlicht
-en allemaal andere zooi wat nodig is.
volgende week ergens de drijfstang laten persen, cilidner en carters zijn al binnen, dus dan kan ik beginnen met het blok opbouwen.
de planning is dat hij ergens eind februarie klaar moet zijn
11-01 nieuwe blok, carters en cilinder netjes gemaakt:
afdekkapjes en carterdeksel gstraald en gespoten:
het oude blok, waar de versnellingsbak,koppeling,cilinderkop, ontsteking en inlaat van over word gezet:
en nog even een leuke foto van de schade die de drijfstang heeft aangebracht
20-01vant weekend de laatste onderdelen binnegekregen, en het frame end ligt bij de poedercoater.
dus dit weekend beginnen met het oude blok uit elkaar halen, en de drijfstang laten persen.
zat dus in: pakkingset, keeringen, drijfstang, remblokken voor/achter, kabels, toeter, oliefilter, filterolie, en nog allemaal connectors en kabel enzo.
verder nog even creatief geweest