LeonCiao's Aprilia RS 125 extrema
Toen ik 15 was had ik een Aprilia rs50, die heb ik in 2011 verkocht maar heb hem toch wel gemist omdat het prachtmachines zijn
Dus heb ik me het motorrijbewijs gehaald en me een Aprilia RS125 gekocht. Deze loopt een stuk pittiger dan een 600cc begrenst.
Mijn oude Aprilia Rs van 2003 :
Setup op het laatste :
70cc airsal aluminium getuned
am6 carters
rito racing krukas
21mm Del ortho
power filter
andere tandwielen [weet niet meer welke verhouding ik had]
metrakit koppelingsplaten
HPI ontsteking
Jolly Moto cirquit uitlaat
Ding liep aardig hard
De zilveren malaguti xsm die je ziet is trouwens ook nog kort van mij geweest als opknap project maar heb ik niet veel mee gedaan en weer verkocht ivm tijdsgebrek. De derbi Senda is zo'n 3 jaar geleden overleden tegen een auto aan..
Waar ik tegenwoordig mee rij :
(1. Vespa ciao in orginele kleuren op snor kenteken 60km/h [heb in totaal ruim 100 vespa's gehad en de gekste dingen gebouwd dus zodoende... en altijd chil zo zonder helmpie voor erbij]
(2. mini ciao zelfbouw hobby project met 70cc, ziek veel trekkracht +- 55 km/h. Heeft me ooit heel veel tijd gekost haha
(3. minibike
(4. honda civic '98. Mijn dagelijkse vervoer. Staat momenteel op de wintervelgen, dit is een mooie foto van afgelopen najaar. Nu 66xxx gelopen, dus dat is niets. Het een en ander aan verbouwd... Carbon moterkap en spiegels, subwoofer, frontlip, schroefset, advance velgen, etc etc
(5. Aprilia RS 125cc Extrema '94. Pas 18xxx gelopen.
Waar het in deze gallery om zal gaan uiteraard
Ben er onwijs blij mee. Hij heeft nergens beschadigen oid. De motor is helemaal standaard, een van de vorige eigenaren heeft er alleen wel stalen remleidingen opgeplaatst. Wat uiteraard alleen maar positief is!
Wat is er aan gedaan [moet nog stukje inrijden] :
- bandjes
- ketting + tandwielen
- nieuwe zuigerwand
- nieuwe zuiger
- nieuwe pakkingen
- nieuwe bougie
- nieuwe bakolie
- nieuwe remblokken voor en achter
- nieuwe voorremschijf
- Frame gepolijst
Wat opvalt is dat de motor een up side down voorvork heeft, wat ik vrij modern vind voor een motor van '94!
Wat er nu nog aan gaat gebeuren :
- kentekenplaat mooier monteren onder het kontje met een aluminium plaatje. Dat grote spatbord er dus vanaf.
- Nieuw achterlicht waar ook de knipperlichten inkomen
- Voor kleinere knipperlichten, maar niet té moderne want dan steken ze af bij de rest.
- Misschien voor achter een bokstandaard. Mijn broer heeft ook een op zijn cbr en dat staat wel mooi + zo staat de motor ook goed stabiel.
- Nieuw inlaatspruitstuk monteren [is besteld maar nog niet binnen, de huidige is poreus en heeft een klein scheurtje]
- Nieuw luchtfilter element [is besteld maar nog niet binnen].
Ben afgelopen Donderdag in Utrecht op de motorbeurs geweest trouwens, veel sjieke motors gezien
De nieuwe kawasaki ninja is toch wel mijn persoonlijke favoriet
Als de sneeuw weg is ga ik op pad met de RS en zal ik eens mooie foto's ervan maken voor hier.
Ben er iig heel zuinig op