Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Honda CBR 1000 RR 2006
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=20155
Pagina 1 van 3

Auteur:  schakelfreak [ di jan 31, 2012 5:38 pm ]
Berichttitel:  Honda CBR 1000 RR 2006

Ben ik alweer :D
wat jullie niet geweten hebben is dat ik de laatste dag van het jaar een motorwissel met me maatje had gedaan wat resulteerde in een crash :X:

Ik heb dus een mooi winter projectje achter de rug gehad, maar het resultaat mag er weer wezen.
Afbeelding
(Ik zal ook nog wat foto's voor de crash plaatsen)

Zelf ook opzoek geweest naar een mooie vervanger voor de oude blade. Na redelijk wat leuke fietsjes gezien te hebben(vaak standaard spul )
Ben ik een echt mooi exemplaar tegen gekomen
Afbeelding
Eind februari haal ik de motor op, daarna jmmr genoeg tot ong mei nog wachten om de motor echt uit te proberen op 't circuit :((

Enkele Specs
- WP voorvork veren met gesloten cartridge
- WP achterschock demper
- WP stuurdemper
- Ten Kate Rem-/schakelset
- Ten Kate Quickshifter
- Ten Kate Race ecu
- Slipperclutch
- Braking wave remschijven
Ben vast nog wel wat dingen vergeten

Paar veranderingen die ik nog op de motor ga doorvoeren.
- Braking rediale rempomp monteren
- Gear indicator monteren
Winter 2012/2013
- Kappen netjes maken en opnieuw spuiten.

Auteur:  Aprilius [ di jan 31, 2012 9:55 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

:L:

Auteur:  Buschpresident [ di jan 31, 2012 11:03 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

:L: :L:

Auteur:  jantje053 [ wo feb 01, 2012 11:54 am ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

:L:

Auteur:  *Vincent* [ wo feb 01, 2012 11:59 am ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Wat een schatje!

Een vraag. Wat is een "radiale rempomp", en in welke zin verbetert het je remkracht?

Auteur:  schakelfreak [ wo feb 01, 2012 2:21 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Bij een normale conventionele rempomp zit de remzuiger in de rempomp evenredig aan je clipon (niet ideaal tov remcilinder)
Bij een Radiale pomp zit de remzuiger zegmaar haaks aan je clipon, hierdoor wordt de remcilinder direct ingeduwd, dit resulteert in meer gevoel bij het remmen.

Er zijn ook varianten in de "bite" van de rempomp
waarbij 19x16 het extreemst is(motogp wijsvinger braking)
19x18 minder extreem
19X20

bij één remklauw moet een 16x(20 bijvoorbeeld) rempomp gebruikt worden

Auteur:  *Vincent* [ wo feb 01, 2012 2:25 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Weer wat geleerd!

Auteur:  jantje053 [ wo feb 01, 2012 5:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

*Vincent* schreef:
Weer wat geleerd!

Inderdaad!

Auteur:  Venlonaer [ wo feb 01, 2012 7:26 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

vette dingen

Auteur:  schakelfreak [ za feb 04, 2012 3:25 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Hier even mijn Mini project in een notendop :P

Schade
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Start van opknappe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ff kijken of ik de verdraaide foto's nog recht kan krijgen

Auteur:  *Vincent* [ za feb 04, 2012 4:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Mooie garage man!

Auteur:  Venlonaer [ za feb 04, 2012 6:47 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

dat heb je heel netjes gedaan, RESCTEP!

Auteur:  MartinW0527 [ za feb 04, 2012 8:36 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

netjes man :D

Auteur:  Stinos [ za feb 04, 2012 9:08 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Woow dat heb je serieus netjes gedaan! ziet er goed uit!

Auteur:  schakelfreak [ ma feb 06, 2012 1:03 pm ]
Berichttitel:  Re: Honda CBR 1000 RR 2006

Thnx voor de positieve reacties!

Laatste wat rest is het pauper ding weer mooi te laten lopen.
Ding heb na de crash 10 min op ze kant gelegen en hebbem daarna nooi meer gestart....
Dikke zwarte rookpluimen komen uit de uitlaat en de bougies verkolen vrijwel direct. Paar oorzaken die me te binnen schieten.
- Olieschrapers vast
- Klepseals niet meer goed

Minder voor de hand liggende en bijna onmogelijke oorzaken
- Ontstekings tijdstip misschien verschoven?
- De rapidbike heeft een reset gehad?

PS de motor heb ik wel al iets van 15 min laten draaien, dus is al flink warm geweest.
Vant weekend had ik er geen zin meer in, deze week maar weer wat dingen afstrepen en achter het euvel zien te komen.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/