We hebben met zijn vieren een leuke crossmotor voor weinig geld gekocht, hij deed het niet goed, de rest leek aardig. Motorblokje had goeie compressie.
Het vermoeden was al een beetje dat het aan de ontsteking lag, want hele lage toeren kon je wel rijden en schakelen, en na een foute 2e handse cdi gekocht te hebben die niet paste (is overigens te koop, voor de jaren 91-96 dacht ik), en diverse bobines had Marcel de gouden ingeving om de spoelen eens door te meten. De onderste spoel, die na enig speurwerk op internet blijkbaar voor de hoge toeren is bedoeld, was kapot. Deze gaf geen ohms door op de multimeter.
Zo ben ik ook achter het bouwjaar gekomen, volgens mij een 87'er. Maargoed die spoel was dus stuk, hoe kom je er aan? Goeie vraag, ik kwam op internet bij een spoelwikkelaar terecht voor oldtimer brommers, motors en alles wat een spoel heet. Echter die gaf aan dat het goedkoper zal zijn als ik opzoek ging naar nieuwe Electrex spoelen. Goed, wel aan te komen maar vrij duur, 58 euro per spoel ofzoiets. Dus goed zoeken maar op marktplaats vind je ze niet. Ergens in Amerika via ebay had ik voor 25 euro 2 nieuwe spoelen thuis, echt een koopje dus!!
Hier een paar slechte foto's, binnenkort meer, met deze sneeuw kan je niet lekker testrijden!
De nieuwe spoelen.
Een paar loze fotos, binnenkort fotos als hij compleet in elkaar zit
Projectplanning
-andere uitlaatdemper -nieuw zadeldekje -nieuwe remblokken, zijn bijna op -nieuwe tandwielen en ketting -nieuwe skoepenband, ligt al in huis -achterveer bijstellen of veranderen -bestickering
Geregistreerd: ma jun 15, 2009 12:55 am Berichten: 930 Woonplaats: Deventer
Re: Honda CR125 van Robert
vet ding, wat ga je ermee doen als ie klaar is?
Geregistreerd: ma jun 15, 2009 12:55 am Berichten: 930 Woonplaats: Deventer
Re: Honda CR125 van Robert
ja crossen maar echt crossen of gewoon straat dingetje
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum