vincenthermes schreef:
mm nee, carbon eindstuk zit gat in ofzo, en ophangbeugel is ook kapot.
Op het motor-forum heb ik ook al paar keer gevraagd, maar word ook niet veel wijzer. Wil graag weten, iemand met de zelfde voorvork en schokbreker als mij, hoe die hem heeft afgesteld met originele veren e.d.. Dus gewoon het aantal klikken en omwentelingen.
Je kunt dit proberen:
For hardcore racing we recommend this FORK setup on the KTM 525:
Spring rate: 0.50 kg/mm
Oil height: 365cc stock
Compression: 8 clicks out (12 out stock)
Rebound: 12 clicks out
Fork leg height: 5mm up
Note: Thanks to new seals and bushings, the amount of stiction has been reduced (previous WP forks had excessive static friction). The forks tend to dive under a load and are very touchy to fork tube height. If you think the forks dive too much, you can raise the fork oil height by 10cc (last year’s KTM had 385cc of oil in each leg) or turn the compression clicker in to eight clicks out (like we did).
En achter:
For hardcore racing we recommend this SHOCK setup for the KTM 525:
Spring rate: 7.6 kg/mm (7.2 kg/mm stock)
Race sag: 105mm
Hi-compression: 1-1/4 turns out
Lo-compression: 6 clicks out (12 stock)
Rebound: 10 clicks out (12 stock)
(Ik ga ervan uit dat dit de afstelling voor Motorcross mx-doeleinden is.
Dus voor SM gebruik zal alles veel harder moeten.)
Motocross Action Mag had in 2005 deze afstelling als beste getest:
''The 48mm WP forks on the 2005 model, were very harsh in the midstroke. So harsh that every test rider insisted that the forks needed to be revalved. Instead, we lowered the oil height by 15mm and were rewarded with a very plush and responsive set of forks.
Oil height is a cheap, easy and very effective mod for KTM owners. Our best fork setting was 22 clicks out on compression and 22 clicks out on rebound.
Shock: Step one of any KTM suspension setup program is to slide the forks down in the clamps until they are flush with the top triple clamp (which we rotated from 20mm to 18mm offset to increase trail and lessen front-end wag). On the shock, we opted for 103mm of race sag and set the clickers at 18 turns out on the low-speed, two turns out on the high-speed and 22 turns
out on rebound.''
Dus:
Gewoon op jouw gewicht en rijstijl (laten) afveren.
Vering is zeer persoonlijk.
Je moet het zo (laten) afstellen zodat jij nergens hinder van ondervind, en zoals jij het wil.
Je kunt 10 verschillende mensen hun vering-setting vragen,
en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Dit is dus zeer persoonlijk.
Wél is het een feit dat je bij de WP vorken alvast héél veel kunt bereiken
door een beetje te experimenteren met de olie-hoeveelheid in de poten.
''Oil height is a simple tuning trick for WP forks. Take 10cc out if you think they are too harsh in the middle and add 10cc if your think they are too soft at the end of the stroke!''
Succes ermee!

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]