Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
Re: Honda CR125 van Kristian [GoPro beelden P22]
lalala
Gisteren binnen 3 uurtjes met wat getreuzel best wat eraf gekregen. Achterbrug as zit vast, even kruipolie kopen bij de Praxis en dan kan ik hopelijk verder. Alleen de achterbrug, voorvork en het blok nog...
Heb het getimelapsed met m'n GoPro
Ohja, en de velgranden en naven opgestuurd naar Haan wheels om de spaken te laten maken.
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
hehe
Flink wat Kroon en WD40 kruipolie op die achterbrug as geklapt, na 10 minuutjes was het los.
Autobild dauertest style
Garage gelijk helemaal opgeruimd, alles gebezemd, alle onderdelen in dozen gestopt en onder m'n bureau kwijt kunnen raken. Morgen beginnen met het blok.
Het frame heb ik gisteren ook nog gelijk bij de coater gedropt, hoogglans wit wordt het. Zie ik pas over een weekje of 2 terug...
Timelapse video komt dalijk ofzo, 50 gigabyte aan 12 megapixel 3000×4000 foto's
of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)
het is maar een 125 cc , als je bezig bent zul je zien dat het net zo simpel is als een am6 blok. je moet alleen iets nauwkeuriger werken maar principe is het zelfde. ik ben wel benieuwd hoe moeilijk de rs250 blokken in elkaar zitten
piotrSMX schreef:
Helemaal niets nauwkeuriger, je hebt een momentsleutel en je hebt vast al lang een wphb gevonden op internet, gewoon doen dus.
het is echt wel een stuk nauwkeuriger dan een brommerblokje , ik heb er een hoop gehad(am6 en rs125 ) blokken en verschil qua bouw, passingen zie/voel je gelijk. maar niks om van te schrikken kris , als je het zodalijk klaar hebt dan zie je pas hoe makkelijk het is... het blijft 2 takt dus geen moeilijke techniek.
EDIT : mooi fimpje.
Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am Berichten: 1677 Woonplaats: Houten
Re: Honda CR125 van Kristian [demontage & timelapse P23]
Als je je gewoon aan de instructies houdt enzo is er helemaal niets aan de hand. Daarnaast sleutelt een 125cc blok veel makkelijker dan zo'n fragiel am6/derbi blok. En sowieso sleutelt zo'n honda makkelijker dan een of ander brommertje. Het zit gewoon veel beter in elkaar en overal is veel beter over na gedacht.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum