Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
Re: Honda Cr500 crosser van Jan [Update beginpost]
beekman15 schreef:
ruilen voor me kx zijspan?
Dikke later, ik moet geen zijspan dit is veeeeel mooier zoals je zelf ook al weet
RSjoep schreef:
wat loopt hij raar stationair eigenlijk in het filmpje? en wat is dat geratel? het blijven leuke dingen
Ja, had de choke er nog op denk. dat geratel zal de uitlaat geweest zijn. was namelijk meer scheur als uitlaat.
Zit nu een andere op zoals op de foto's is te zien. Draait iets meer toeren. Deze uitlaat is meer las als uitlaat, maar daardoor wel stiller als de spes
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
aah vandaar, ja die chokejes van een keihin blijven gewoon staan ja, er zit een keihin op toch? daar regel je ook je stationair mengsel mee, en die uitlaat meer as dan uitlaat? even ontkolen helpt meestal heel veel, dat verschil is gigantisch op een 500. vooral de laatste conus en de tailpipe even goed warm stoken. gewoon roodgloeiend en dan de compressor erin dan zul je zien dat hij helemaal opgloeid maar er komt ook een straal aan brandende kool uit dus let op waar je richt. zo krijg je het beste effect, want de kool in de uitlaat brand op en verliest daardoor zijn hechtkracht aan de want. hier wordt hij weer helemaal zuiver van
Na een jaartje research heb ik inmiddels wel enigzins een indicatief antwoord gevonden op mijn vraag van vorig jaar, betreffende het brandstof-verbruik van deze blokken;
denk dat als je gewoon even rustig doet met het gas of straat dat je dan al het dubbele haalt, op straat geef je nooit zoveel gas om weg te rijden, tenminste ik hoef dat niet te proberen met een maico, en crossen ja dan moet je niet zeuren over het verbruik vind ik, dan rij je nou eenmaal aggresiever
tuurlijk snap ik ook wel, een 500 is puur omdat het cool is en 2 takt... maar meer omdat ze dan niet moeten gaan zeuren over het verbruik, dat bedoelde ik
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum