HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 3:13 pm




Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Rudolfs r6 circuitmotor 
Auteur Bericht
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Ik ben afgelopen vrijdag stiekem toch nog een keertje naar het circuit van Zolder geweest. Ondanks dat het niet de meest ideale tijd van het jaar is om het circuit op te gaan, heb ik dit seizoen nog niet zulk goed weer gehad :D .

Ik had voorafgaand aan de circuitdag eindelijk de oliekoeler gemonteerd. Ik hoopte hiermee van het probleem af te zijn dat de olie de koelvloeistof opwarmt tot +100°c. De koelvloeistof bleef mooi tussen de 80 en 85°c, alleen werd de olietemperatuur nu tegen de 115°c. Dus voor volgend seizoen moet de oliekoeler op de één of andere manier onder de radiateur komen. Dit houd waarschijnlijk in de de radiateur verkleint (smaller) moet worden.

Nu even over afgelopen vrijdag. Na de briefing kwam ik ineens tot de conclusie dat ik 7 sessie van 20 min. moest rijden, met een pauze van 20min. tussen iedere sessie :0o: . Na dat ik dat door had was er nog 5 min. over om mijn pak aan te trekken en de baan op te gaan (hectisch dus).
De eerst en tweede sessie was met een natte/opdrogende baan. Ik heb gewoon heel rustig aan gedaan met de gedachten nog 5 sessies te moeten. Niet veel bijzonders dus.
Derde sessie was de baan nagenoeg droog dus kon er door gereden worden. In de 3de ronde rem ik zonder problemen aan voor de bocht voor de pitstraat, tot ik de rem los liet en de motor nog steeds ongewoon hard blijft remmen. Helaas was ik al voorbij de ingang van de pitstraat waardoor ik nog een hele ronde moest rijden met een motor die af en toe zwaar begon te lopen. In de pitstraat gekeken wat er nou was, bleek het voorspadbord uit zijn rubbers gekomen te zijn waardoor het voorspadbord op het voorwiel getrokken werd. Dit resulteerde in een gesmolten voorspadbord.
4de sessie zonder voorspadbord gereden maar wel goed door kunnen rijden. Ik had wat tips van mijn baas gekregen die ik deze sessie goed kon proberen. Het resultaat daarvan was een 1:55,8. Een goede 4 seconden sneller dan de vorige keer. Ik was dus al dik tevreden maar dit had wel voor gezorgd dat de achterband totaal naar de kl*te was aan de rechterkant. Daardoor de overige 3 sessie rustig aan moeten doen.

Uiteindelijk heb ik me prima vermaakt. Ik ben blij met het resultaat, alleen moet er nog wel een hoop verbeterd worden aan de afstelling van de motor. Vooral de achtervering klopt voor geen meter. De enige manier om de achterband een beetje heel te houden is om de uitgaande demping bijna 0 te maken en dat kan niet goed zijn.

Hier zijn nog wat foto's (helaas nog niet van de circuitdag) en filmpjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Link

Nog lang geen perfect rondje maar blijkbaar wel snel :^^: .

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo okt 03, 2010 8:28 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Mooi voor je dat je het toch nog een keer getroffen hebt met het weer!

7 sessies is ook wel heel erg lekker krijg je flink waar voor je geld!
spatbordje is beetje jammer maar is wel weer te fixxen.

Na de 4de sessie had je ook je achterband kunnen laten omdraaien.
Zelf heb ik dit ook gedaan voor aanvang van de laatste circuitdag omdat de rechterkant al redelijk gesleten was.
Het afstellen van de achterband is altijd lastig.
Het enigste wat ik kan aanraden is bandenwarmers, van de baan af direct luchtdruk meten, en de juiste voorspanning op de achterschokbreker geven.

lijkt erop dat of de voorspanning te hard staat en ism met harde uitgaande demping de achterband flink op zijn klote krijgt met insturen.
Ik ben ook geen expert hoor, zelf gewoon een paar dingen versteld en heb de mazzel dat de achterband redelijk goed blijft.:P

Als ik naar het filmpje kijk is het te lang geleden dat ik op zolder heb gereden.
Wat ik nog wel weet (net als jij doet) voor je in de terlamenbocht omhoogstuurt shortshiften in 3 en voor je bovenaan de heuvel bent 4
als je dat niet deed werdt het voorwiel erg licht.

Een 1:55 is erg netjes gezien de droge baantijd die je dit jaar gehad hebt :^^:

was dit je laatste dag??
nog grote plannen van de winter om door te voeren aan de r6 of niet?

Zelf heb ik alle scheurtje en plekjes en ophangpuntje weer lekker bij gepolyesterd. eerdaags met het plamuur aan de gang om het wat strakker te krijgen en dan is het klaar om te spuiten.
+ plus nog een waslijst aan onderhoud etc.

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


wo okt 06, 2010 12:56 pm
Profiel WWW
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Lekker bezig ruud! Leuk filmpje heb je er ook van gemaakt, kunnen wij ook mee genieten. :D

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


wo okt 06, 2010 1:56 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
schakelfreak schreef:
Mooi voor je dat je het toch nog een keer getroffen hebt met het weer!

7 sessies is ook wel heel erg lekker krijg je flink waar voor je geld!
spatbordje is beetje jammer maar is wel weer te fixxen.

Na de 4de sessie had je ook je achterband kunnen laten omdraaien.
Zelf heb ik dit ook gedaan voor aanvang van de laatste circuitdag omdat de rechterkant al redelijk gesleten was.
Het afstellen van de achterband is altijd lastig.
Het enigste wat ik kan aanraden is bandenwarmers, van de baan af direct luchtdruk meten, en de juiste voorspanning op de achterschokbreker geven.

lijkt erop dat of de voorspanning te hard staat en ism met harde uitgaande demping de achterband flink op zijn klote krijgt met insturen.
Ik ben ook geen expert hoor, zelf gewoon een paar dingen versteld en heb de mazzel dat de achterband redelijk goed blijft.:P

Als ik naar het filmpje kijk is het te lang geleden dat ik op zolder heb gereden.
Wat ik nog wel weet (net als jij doet) voor je in de terlamenbocht omhoogstuurt shortshiften in 3 en voor je bovenaan de heuvel bent 4
als je dat niet deed werdt het voorwiel erg licht.

Een 1:55 is erg netjes gezien de droge baantijd die je dit jaar gehad hebt :^^:

was dit je laatste dag??
nog grote plannen van de winter om door te voeren aan de r6 of niet?

Zelf heb ik alle scheurtje en plekjes en ophangpuntje weer lekker bij gepolyesterd. eerdaags met het plamuur aan de gang om het wat strakker te krijgen en dan is het klaar om te spuiten.
+ plus nog een waslijst aan onderhoud etc.



Het is inderdaad wel waar voor je geld 7 sessies. Maar ik moet zeggen dat ik er niet helemaal op voorbereid was, waardoor alles in de laatste minuten effe gauw in orde gemaakt moesten worden.
Ik zag op internet op een Duitse site al nieuwe polyester voorspadbordjes voor 33 euro, dus dat gaat wel goed komen.

Dat was inderdaad nog wel een idee geweest om de band om te laten draaien. Dan had ik de laatste sessie ook nog een beetje kunnen pushen.
Ik heb sinds kort MOTOGP bandenwarmers dus ik heb nu niet meer het excuus dat ik eerst 2 ronden de banden warm moet rijden :D: . Bandenspanning is ook wel goed. Ik check ze altijd voordat ik ga, in de bandenwarmers de spanning. En dan heb ik één van mijn monteur bitches :D klaar staan om de spanning te meten als ik terug kom. Kunnen ze meteen even handen warmen aan de remschijven....
Ik weet eigenlijk 90% zeker dat er iets in de achterschokbreker niet goed zit. De veervoorspanning was nagenoeg 0 en de uitgaande demping ook. Ik heb zowel voorspanning als demping veranderd maar daar werd de band alleen maar slechter van. Ik ga maar eens met de schokbreker naar HK suspension om de veer te laten meten (ik gok dat die te hard is) en om er vervolgens een basis setting in te laten zetten. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat deze achterschokker van een R1 afkomt dat past namelijk ook.

Ik was dit rondje net aan het testen om na de eerst linker één versnelling op te schakelen net voor de sterrewachtbocht zodat je de sterrewachtbocht, kanaalbocht en de bianchibocht in één versnelling kan rijden. Zoals je kan horen komt dat niet echt lekker uit net voor het rempunt. Normaal shortshift ik altijd bij het uitkomen van de kanaalbocht.
In het begin vond ik die sacramentsheuvel maar niks. Nu kan ik daar zo overheen gaan dat de druk op het voorwiel weg is maar die nog net niet los komt. Geeft wel een gaaf gevoel!

Doelstelling voor dit jaar was 1:55, dus dat is wel gelukt. Maar als ik daarbij vertel dat ik vorige jaar 2:00 reed en dit jaar 4x op Zolder heb gereden dan klinkt het niet meer zo mooi :P. Maar ja wel geleerd om in de regen te rijden :D: . Volgend jaar maar onder de 1:50 zien te komen :0o: .

Dit was wel de laatste dag voor dit seizoen. Eigenlijk was ik niet eens meer plan om afgelopen vrijdag nog te rijden.
Aan de motor gaat nog wel het één en andere gebeuren. De oliekoeler moet op een plek komen waar die wel goed koelt. Ik heb hier naast me een quickshifter van flatshifter liggen die erop moet. Een flinke onderhoudsbeurt zou ook niet gek zijn. Nieuwe koppelingsplaten, kleppen stellen, nokkenasspanner, bougies, luchtfilter en wat ik nog meer voor ongein tegen kom. En die achterschokbreker moet een basis setting krijgen. Genoeg te doen dus.

Ga jij nog grote ingrepen doen naast een nieuw likje verf?

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


do okt 07, 2010 8:19 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Hmmm dat de veer op de schock zelf te hard is zou idd ook nog kunnen.

Ik heb geen heele grote ingrepen in de planning.
Gewoon het onderhoud opzich even groots aanpakken
Blok, verse olie + filter, kleppenspeling meten misschien dynojet kitje.
Voor verse voorvork keerringen/olie (pietsje meer erin als voorheen)
lagers wielen, tandwieldrager, achterbrug en lagers bij linksysteem achtershock ook ff checken.
Remklauwen worden ook nog even goed schoongemaakt.
Achtershock revisie lijkt me nog niet noodzakelijk.

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


zo okt 17, 2010 9:36 pm
Profiel WWW
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Bij het filmpje die motor op 1:45, op zn bek gegaan?

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


ma okt 18, 2010 2:30 am
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
schakelfreak schreef:
Hmmm dat de veer op de schock zelf te hard is zou idd ook nog kunnen.

Ik heb geen heele grote ingrepen in de planning.
Gewoon het onderhoud opzich even groots aanpakken
Blok, verse olie + filter, kleppenspeling meten misschien dynojet kitje.
Voor verse voorvork keerringen/olie (pietsje meer erin als voorheen)
lagers wielen, tandwieldrager, achterbrug en lagers bij linksysteem achtershock ook ff checken.
Remklauwen worden ook nog even goed schoongemaakt.
Achtershock revisie lijkt me nog niet noodzakelijk.


Het gebruikelijke zo te lezen. Wat ik trouwens altijd doe na een dagje rijden is de remmen schoonmaken. Ik haal niet de hele klauwen uit elkaar, maar ik maak de cupjes schoon en smeer ze vervolgens in met ATE remmenvet. Daarna draait het wiel echt weer als nieuw. Ohja, remcupjes kun je heel goed draaien met een grote haakse seegeringtang. Dan kun je de cupjes aan de binnenkant pakken en ronddraaien zonder ze te beschadigen.

bataloa schreef:
Bij het filmpje die motor op 1:45, op zn bek gegaan?


Ja, die kerel had aandacht nodig.... :D

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


di okt 19, 2010 2:02 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
Hey Rudolf,
De dagen op motorsportschool.nl zijn bekend en inschrijven is mogelijk

ik zit te denken misschien 2 dagen zolder te pakken
De data waartussen ik kies is
zaterdag 4, zondag 5 juni
zaterdag 2, zondag 3 juli

Weekend scheelt zoiezo weer een dag vrij nemen.
Alleen twijfel ik tussen 2 dagen achter elkaar of verspreid.
In iedergeval, het is misschien leuk als jij dan ook daar aanwezig ben.

Assen staat er ook al op... zit alleen even op eybiss te wachten die heeft waarschijnlijk ook 2 dagen achter elkaar in het weekend....
Maar als ik dat echt te duur vind pak ik misschien wel paar dagen assen via msh
maarja misschien is het dan al uitverkocht..

dilemma dilemma.... :P

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


ma dec 20, 2010 7:54 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
schakelfreak schreef:
Hey Rudolf,
De dagen op motorsportschool.nl zijn bekend en inschrijven is mogelijk

ik zit te denken misschien 2 dagen zolder te pakken
De data waartussen ik kies is
zaterdag 4, zondag 5 juni
zaterdag 2, zondag 3 juli

Weekend scheelt zoiezo weer een dag vrij nemen.
Alleen twijfel ik tussen 2 dagen achter elkaar of verspreid.
In iedergeval, het is misschien leuk als jij dan ook daar aanwezig ben.

Assen staat er ook al op... zit alleen even op eybiss te wachten die heeft waarschijnlijk ook 2 dagen achter elkaar in het weekend....
Maar als ik dat echt te duur vind pak ik misschien wel paar dagen assen via msh
maarja misschien is het dan al uitverkocht..

dilemma dilemma.... :P


Ik kreeg er laatst ook al een mailtje over. Ik zal eens kijken binnenkort. Ik wacht nog heel even tot Zandvoort ook op msh staat want ik ben wel benieuwd voor wat prijs zij het aan kunnen bieden.
Zaterdagen komen mij eigenlijk juist niet zo goed uit want dat zijn net de dagen dat ik juist werk :P . Maar misschien dat ik wel een dagje kan missen.

Ik zit ook nog te denken aan een dagje assen of een sprintwedstrijd op Zolder. Lastige keuze.....

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


vr dec 24, 2010 4:10 pm
Profiel WWW
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
als ik zolder pak doe ik denk meteen 2 dagen, kom je die zondag toch gewoon ;).

Assen pak ik ook dit jaar maar denk (ook :00: ) in het weekend en weer twee dagen, maar via eybis.
Zal wat duurder wezen maar scheelt me weer vrije dagen

Ik heb er nog niet zoveel omdat ik net aangenomen ben op basis van een half jaar contract :P
Moet het er met 13 doen, naast circuit rijden heb ik ook al enkele uitjes op de planning staan (zwarte cross, tt, weekje toeren etc) :P
probeer dus een beetje zuinig te zijn :P

zandvoort dagen van msh ben ik ook wel erg benieuwd naar de prijs idd

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


vr dec 24, 2010 5:38 pm
Profiel WWW
MBgek
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm
Berichten: 2268
Woonplaats: Baarn
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
mooi filmpje, mag ik vragen waarom je niet met tussengas terug schakelt? gaat allemaal veel soepeler, plus dat je niet zo op je blok afremt en je achterwiel niet zo gaat stempelen :)

_________________
bier is lekker


di dec 28, 2010 2:09 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
schakelfreak schreef:
als ik zolder pak doe ik denk meteen 2 dagen, kom je die zondag toch gewoon ;).

Assen pak ik ook dit jaar maar denk (ook :00: ) in het weekend en weer twee dagen, maar via eybis.
Zal wat duurder wezen maar scheelt me weer vrije dagen

Ik heb er nog niet zoveel omdat ik net aangenomen ben op basis van een half jaar contract :P
Moet het er met 13 doen, naast circuit rijden heb ik ook al enkele uitjes op de planning staan (zwarte cross, tt, weekje toeren etc) :P
probeer dus een beetje zuinig te zijn :P

zandvoort dagen van msh ben ik ook wel erg benieuwd naar de prijs idd


Zondag zou inderdaad wel een goede optie zijn, is volgens mij meteen open uitlaat. Ik zal het eens voorleggen aan 2 maatjes van me die altijd meegaan.


MBgek schreef:
mooi filmpje, mag ik vragen waarom je niet met tussengas terug schakelt? gaat allemaal veel soepeler, plus dat je niet zo op je blok afremt en je achterwiel niet zo gaat stempelen :)


Is inderdaad nog wel iets wat ik kan proberen. Ik heb al wel eens met de dosering van de koppeling gespeeld tijdens terugschakelen maar dat is (voor mij) niet te doen als je hard rijd.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo jan 02, 2011 9:08 pm
Profiel WWW
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
slipperclutch erin bouwen Ruud :D

_________________
Thom'z BeunBaas


zo jan 02, 2011 9:11 pm
Profiel
MBgek
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm
Berichten: 2268
Woonplaats: Baarn
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
rudolf schreef:
schakelfreak schreef:
als ik zolder pak doe ik denk meteen 2 dagen, kom je die zondag toch gewoon ;).

Assen pak ik ook dit jaar maar denk (ook :00: ) in het weekend en weer twee dagen, maar via eybis.
Zal wat duurder wezen maar scheelt me weer vrije dagen

Ik heb er nog niet zoveel omdat ik net aangenomen ben op basis van een half jaar contract :P
Moet het er met 13 doen, naast circuit rijden heb ik ook al enkele uitjes op de planning staan (zwarte cross, tt, weekje toeren etc) :P
probeer dus een beetje zuinig te zijn :P

zandvoort dagen van msh ben ik ook wel erg benieuwd naar de prijs idd


Zondag zou inderdaad wel een goede optie zijn, is volgens mij meteen open uitlaat. Ik zal het eens voorleggen aan 2 maatjes van me die altijd meegaan.


MBgek schreef:
mooi filmpje, mag ik vragen waarom je niet met tussengas terug schakelt? gaat allemaal veel soepeler, plus dat je niet zo op je blok afremt en je achterwiel niet zo gaat stempelen :)


Is inderdaad nog wel iets wat ik kan proberen. Ik heb al wel eens met de dosering van de koppeling gespeeld tijdens terugschakelen maar dat is (voor mij) niet te doen als je hard rijd.



Oefening baart kunst, spelen met de dosering is ook niet echt lekker voor je kluts, maarja verder lekker bezig!
jij rijdt tenminste circuit :P

_________________
bier is lekker


ma jan 03, 2011 2:04 am
Profiel
icey snowman
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 12, 2008 7:21 pm
Berichten: 511
Woonplaats: haarlem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rudolfs r6 circuitmotor
he ruud zorg jij dat mei is wat sneller dichterbij komt :P: we moeten nog zoizo even een datum zetten

_________________
record tot nu toe. reactie-0.09 tijd-7.856 op lisse 2011--------- reactie-0.0649 tijd-8.1277 op dssc nurburgring 2011


di jan 11, 2011 11:55 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron