HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 8:01 pm

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Opvoeren Aprilia Classic 
Auteur Bericht
DNAx
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Opvoeren Aprilia Classic
Hallo mensen,

Ik heb een Aprilia Classic die ik graag (nog verder) wil opvoeren. Ik dacht dat hij zo goed als helemaal opgevoerd was maar dat bleek niet het geval. Ik haalde er vandaag de uitlaat af en vond ik nog een vrij grote ring (zie bijlage 1). Hij rijd momenteel 60/65 (op de teller, maar die komt zo goed als overeen met echte kilometers)

Er zit gewoon een helemaal standaard AM5 blok onder. De sproeier is maat 60, maar is nu al iets te groot. Want, vooral als ik net ga rijden, stottert hij er voor de powerband en als het wat slechter weer is valt hij heel snel uit als ik geen gas bij geef als hij stationair staat. Maar ik wil hem echt goed snel hebben, dus ik haal waarschijnlijk nog een grotere sproeier. Ik weet alleen niet of ik een grote of kleine sproeier heb. Dus weet iemand dat hier? En hoe kan ik het beste te werk gaan met de begrenzing? Gewoon uitboren totdat ik de goeie snelheid heb?

Edit: De vertanding is 15/46 (Ik heb meerdere keren gekeken, maar ben het weer vergeten. Als het goed is was het dit. Kan er 1 naast zitten op beide.) :P

Dan is er ook nog iets. Toen ik mijn uitlaat eraf haalde zag ik dat er mega veel dikke zwarte prut overal zat. Het zat eigenlijk over de hele onderkant van mijn uitlaat. Hier heb ik ook een foto van (bijlage 2). Wat kan dit zijn?

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Bijlage 1

Dit is de begrenzing die ik vond in mijn uitlaat.

Begrenzing uitlaat.jpg
Begrenzing uitlaat.jpg [ 238.85 KiB | 1745 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Bijlage 2

De ranzige prut onderop mijn uitlaat.

Prut uitlaat.jpg
Prut uitlaat.jpg [ 437.16 KiB | 1743 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door DNAx op za apr 05, 2008 6:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

za apr 05, 2008 6:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
melvin_rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ringetje gewoon probere eruit te tikken. en die troep niet gewoon vuil en olie ofzo? gewoon ff poetse met iets

za apr 05, 2008 6:07 pm
Profiel
DNAx
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ga hem er denk ik niet uit tikken, omdat ik ga proberen net zo hard te rijden als Recrush met zijn nieuwe uitlaat. Dus als hij eruit gaat en ik ga weer harder, is dat hele idee er ook een beetje vanaf. Is hij wel gewoon bij te veilen?

En ik mijn uitlaat gewoon een keer goed schoonmaken en dan kijken of het terugkomt of niet. Het zou best gewoon een hoop oude troep kunnen zijn, maar mijn brommer lekt ook een soort zwarte substantie die hier wel een beetje op lijkt. Dat was ik nog vergeten erbij te zetten. Dus ik haal alles wel een keer weg en kijk dan nog wel of het terugkomt.

za apr 05, 2008 8:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Markjee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Zwarte zooi is oude olie die uit de uitlaat komt gewoon. Dan is je pakking niet helemaal lekker meer, maar heel veel RS rijders ook hebben er last van

ma apr 14, 2008 12:15 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
maak die pijp ff helemaal schoon met remreiniger shit dan kun je het wat beter zien want lijkt of er een gat in zit ;) umhz die ring gewoon er uit tikken met hemer en schreofdraaiertje

ma apr 14, 2008 2:55 pm
Profiel
Utrechtterror
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
of met een boor uitboren, steeds iets groter O:-)

ma apr 14, 2008 4:16 pm
Profiel
Devlin
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
je kan em er toch ook gewoon uit tikken en dan niet vol gas al je met recrush rijdt..?:P

"© Aprilia ©"

ma apr 14, 2008 4:33 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]