Auteur |
Bericht |
driversx50
ApriliaForum Member
|
Sx 50 opvoeren
hallo mensen,
ik heb nu al een tijdje een aprilia sx 50 heb de prop er uit gehaald en heb nu sproeier 86 of 88 volgens mij erin weet ik niet meer nou loopt hij niet veel harder als 60 nou vroeg ik me af als ik dat pijpje wat er nog aan zit die aftakking eraf haal zal hij daardoor veel harder gaan of zal dat meevallen de tanwielverhouding is standaard volgens mij voor 11 en achter 53 wie kan mij helpen lijkt me dat hij wel harder kan als hij ontgrens is alvast bedankt
driversx50
|
za feb 02, 2008 10:03 am |
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
owjah de prop is er al uit gehaald als iemand me kan helpen zou dat heel erg mooi wezen:D kan k er vanavond misschien nog even mee bezig hoop van iemand nog iets te horen
|
za feb 02, 2008 2:40 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Welkom op het Forum!
Pijpje scheelt je vooral trekkracht. We noemen dat hier op het forum het zijtakje.
Ontgrenzen kun je doen door de prop er uit te halen, het takje dicht te maken en als 'ie er in zit de carburateurbegrenzer er uit te halen. Dan alles ff goed afstellen.
Tandwiel 13 of 14 voor doen, en dan ga je een heel stuk harder.
PS.: er zijn al meerdere topic's over het ontgrenzen van een sx, en onder rs my06 kun je ook wel wat vinden over het ontgrenzen, zelfde blok.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
Laatst bijgewerkt door BuxirS op za feb 02, 2008 2:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za feb 02, 2008 2:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Wanneer je het takje er afhaalt/dichtlast krijg je dus meer trekkracht waardoor je ook t.w. 14 voor kunt gebruiken, alleen prop er uit raad ik 13 aan.
Carb. begrenzer is een plaatje aan de luchtinlaatkant.
|
za feb 02, 2008 2:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
dus als ik de carburateur eraf haal dan zit er een plaatje in aan de luchttoevoer kant en ide moet er dan uit? en wat voor sproeier is dan het beste om erin te gooien zal ook ff kijken op het forum of ik nog meer kan vinden:D alvast bedankt voor de hulp maar zou tandwiel 11 voor kunnen blijven? of is het beter om groter te doen
|
za feb 02, 2008 2:52 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
eigenlijk direct maar groter, 11 is veel te klein, zoals ik al zei, 13 of 14. Beetje afhankelijk van je set-up.
Kijk hier eens:
http://www.e-magin.nl/derbi/viewtopic.php?t=40
|
za feb 02, 2008 2:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
hej bedankt heb even gekeken zal zometeen nog even dat buisje dichtknijpen even tussen bankschroef ofzow en even in de carburateur kijken wat daar nog in zit als k het plaatje kan vinden dan even opnieuw afstellen en kijken hoe hard hij dan loopt kan helaas geen nieuw tandwiel halen vandaag dus dat dan nog maa riets later dan nog maar even iets zachter hoe hard zou hij lopen met voortandwiel 11? en verder ontgrensd? hoor het wel en nogmaals bedankt
|
za feb 02, 2008 3:07 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Rond de 80 met overtoeren, rijdt dan niet lekker meer.
Beter slijp/zaag je hem er af en las je hem dicht.
Je red je nu verder? Veel suc6!
|
za feb 02, 2008 3:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
jah ik red me wel nu jah wil hem wel dichtlassen maar heb geen lasapparaat en weet zo even niet waar ik hem kan halen zal binnenkort nog wel even een nieuw tandwiel halen en dan kijken wat hij doet en ongeveer 75 zonder overtoeren?? maar wat houd die begrenzing op de carburateur eigenlijk in dan? nou harstikke bedankt en ik zal wel even laten weten vanavond als t me gelukt is en zo nee wat er dan nog mis is
|
za feb 02, 2008 3:18 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Nee, met dat andere tandwiel gaat ie dan juist harder zonder overtoeren. Helemaal ontgrensd met t.w. 14 voor zal het ongeveer 95 gaan, misschien iets minder door je hoge zit. Maar trekkracht heb je dan ook zat.
|
za feb 02, 2008 3:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
ja ik snap dat hij daardoor harder gaat maar je zei dat hij met tandwiel 11 voor ongeveer 80 zou gaan met overtoeren maar zonder overtoeren en tandwiel 11 bedoel ik:P maar maakt niet uit weet je toevallig ook hoeveel hij dan loopt of het erbruik meer of minder word nu de verder begrenzing er ook afgehaald word?
|
za feb 02, 2008 3:30 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Verbruik gaat bij normaal gebruik omlaag ten opzichte van te licht vertand uiteraard. Je hoeft minder toeren te draaien.
Toen het takje er bij mij af ging werd het verbruik ook minder, omdat ik meer kracht had. Met 14 tands doe ik het met zo'n 1:25, lange afstanden goed doorrijden.
|
za feb 02, 2008 3:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
hej heb nu tandwiel 13 erop gezet nog niet het buisje en cilinder gedaan maar nu het volgende probleem: hij trekt niet door in de 5 en in de 6 hoe zou dat kunnen tandwielverhouding is nu 13/53 aftakking aan de uitlaat zit er nog aan maar prop ios eruit er zit een 86 sproeier in zou het de afstelling kunnen zijn? alvast bedankt
|
za feb 02, 2008 9:41 pm |
|
|
driversx50
ApriliaForum Member
|
als je antwoord hebt voor het probleem dat hij niet doortrekt zou ik het willen weten heb niet direct tijd om de "aftakking" dicht te maken dus hoop dat het anders opgelost zou kunnen worden anders moet ik dat maar doen hoop snel wat te horen zodat ik het morgen voor elkaar kan maken als het mogelijk is
|
za feb 02, 2008 10:29 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Controleer even of je afstelling goed is, gougiekleur, en eigenlijk een beetje aanvoelen. Is genoeg over te vinden op 't forum.
Heb je de carb. begrenzer er al uit, volgens mij is dat deel van het euvel...
Suc6!
|
za feb 02, 2008 10:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
|