HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do jan 09, 2025 6:25 pm




Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Aprilia RX 50 
Auteur Bericht
CrUzEr
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 22, 2007 9:31 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Wetteren (Westrem)
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia RX 50
jow,

ik heb al een jaar een Aprilia RX 50 en nu word het is tijd om er veranderingen aan te doen maar ik weet niet zo veel over brommers enz.
toen stoote ik op dit aprilia forum en dacht ik dat jullie mij wel wilden helpen

dus mijne RX deze (ik denk nu 5 jaar oud of zo):

Afbeelding

Afbeelding

(jah die hebo stikers zijn van de vorige eigenaar é)

ik zou willen weten tot welke snelheid ik deze kan opdreiven mag nie te duur uit komen (jah ik weet het zo'n dingen zijn altijd duur maar je weet wel wat ik bedoel) en 50cc blijven ik had gedacht aan een snelheid van 120 Km/u haalbaar ? en veilig ( wat op deze snelheid veilig is :p)?

en wat ik daar voor nodig heb natuurlijk
welke aanpasingen ik moet doen enz.

voor een uitlaat had ik gedacht aan een Leovince V6 maar als iemand iets beters weet dat een cross geluid maakt en er cross uitziet laat maar komen


al bedankt om dit te lezen en ik hoopt dat jullie kunnen helpen

Grtz,CrUz


di mei 22, 2007 11:38 pm
Profiel
CrUzEr
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 22, 2007 9:31 pm
Berichten: 32
Woonplaats: Wetteren (Westrem)
Antwoord met een citaat
Bericht 
niemand ???


do mei 31, 2007 11:39 pm
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm
Berichten: 257
Afbeeldingen: 12
Woonplaats: Den Burg, Texel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hoe hard loopt hij nu?

_________________
Aprilia rs50 Melandri 2000!


do mei 31, 2007 11:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rene-MX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm
Berichten: 266
Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
Antwoord met een citaat
Bericht 
120 met 50 cc op een crosser doe je best :00: :X:

en met een leovince haal je dat nooit

gianelli loopt zeker lekker op 50 cc en op tamme 70

grotere carb moet je kopen

en verder weet ik niet percies wat je plannen zijn maar succes ermee

:thumright:


do mei 31, 2007 11:55 pm
Profiel
speed
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm
Berichten: 189
Woonplaats: Gooik
Antwoord met een citaat
Bericht 
nou khaal met men alles origineel buiten men uitlaat (arrow, dezelfde als de bovenlangse gianelli) max 90 (in bergaf wind mee :p) dusja :)

_________________
speed


za jun 02, 2007 8:30 pm
Profiel
danlen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm
Berichten: 645
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Staphorst
Antwoord met een citaat
Bericht 
denk dat je max uit een orgi cilinder rond de 100-110 km uitkomt.

maar dan moet je wel andere uitlaat en carb , :^^:

_________________
Hola , Como Estas ?


zo jun 03, 2007 1:06 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
op een crosser plaats je beter een 70cc cilinder en dan een 21mm carb

anders haal je die snelheid nooit

voordeel van de 70cc is dat het aangenamer zal rijden dan de 50 (cilinder wordt minder lang en minder vaak tot zijn max gepushed)

_________________
Afbeelding


zo jun 03, 2007 8:52 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
abbink
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm
Berichten: 35
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hoi,

Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :)

(krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz)

Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens:
http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf


ma jun 04, 2007 9:39 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
abbink schreef:
Hoi,

Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :)

(krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz)

Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens:
http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf


weet dat jij goed bent , maar vind het toch wel wat veel hoor

weet niet wat voor pret spul jij allemaal komt maar volgens mij allemaal prorace spul ofzo , en hoezo kost een demper 125 euro ?

en tunen testbank 1100 euro

ik ben nog geen 100 euro kwijt voor het tunen van me cil + me blok , en dat gebeurd echt zeker weten door een prof , testbank hoezo heb je die nodig als jeook bij een ander er op kan voor 10tje p uur ?


ma jun 04, 2007 10:03 pm
Profiel
BlackIce4
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:44 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht 
met de volgende setup haalde ik de 100 echte kilometers (vraag het de politie maar na... ik heb het geweten)

Gilardoni 2 Standaart ongetuned
zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder)
vol krukas merk onbekent
dellortho 17,5mm carb
leovince uitlaat
originele filter
origineel membraam

_________________
Waarom mijn brommer zohard loopt vraagt u agent? Nou ik wil graag snel thuis zijn voor er ongelukken gebeuren!


ma jun 04, 2007 10:20 pm
Profiel
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
BlackIce4 schreef:
zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder)


* Koppel = trekkracht.
* Rest is onzin. Minder compressie geeft geen hogere snelheid.


ma jun 04, 2007 10:38 pm
Profiel
abbink
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm
Berichten: 35
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoi joost,

was niet fout bedoelt hoor :00: (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!)

en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!),
speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd
De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer)
Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!)
...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha

groeten :D


di jun 05, 2007 12:03 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoe verzin je het !!! ahaha :P

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


di jun 05, 2007 12:06 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
abbink schreef:
hoi joost,

was niet fout bedoelt hoor :00: (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!)

en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!),
speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd
De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer)
Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!)
...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha

groeten :D


en hoeveel pk hebje?.

want ik vind 120 met een 50cc nog wel een keer te doen hoor..tuulk kost het wel wat maarja..
ik reed toendertijd met prorace50cc 19mm carb hmr2 uitlaat en hpi de teller van men mh rx eruit, ging over de 120 op de teller ...nouja tuurlijk wijkt dit af.. laat het bv een krappe 110 a 115 zijn geweest max. deze uitlaat is niet ideaal voor die cilinder en als je de cilinder ook nog is laat bewerken..en dan de juiste tandwiel verhouding.. is 120 echte tog echt wel te doen..speciaal gegoten carterhelften vind ik dan wel een tikkeltje overdreven..

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


di jun 05, 2007 1:34 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
abbink
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm
Berichten: 35
Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoi,

zit nu ongeveer op 18 pk (net eronder) met een 19mm. Er is nog wat meer uit te halen, maar dan wordt het risico dat ie kapot loopt te groot, ik gebruik de brommer voor 8 uurs crossen en om ervoor te zorgen dat de brommer heel blijft heb ik veel dingen aan moeten passen, en warmteafvoer is en blijft dan een groot probleem (alleen dubbele radiatoren, speciale koelvloeistof en rijden met afgas was niet voldoende, vandaar die speciale carterhelften/ontstekingsdeksel).

Ik heb nu zelf een topsnelheid van 65 km/u , speciaal voor de cross, een hogere topsnelheid bereik je dan toch niet, vandaar de speciale versnellingsbak (bij de standaard bak waren de 1e en 2e versnelling niet gebruiken of braken er spontaan tanden af)

Na elke 8 uur gaat het blok uit elkaar en worden alle lagers/keerringen vervangen,
3x per jaar wordt de krukas gereviseerd en gebalanceerd, en zo weet ik voor 99% zeker (het blijft motorisch natuurlijk) dat ie heel blijft.

het is misschien wat overdreven, maar freaks hou je altijd....haha :D


vr jun 08, 2007 7:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: