Auteur |
Bericht |
CrUzEr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 9:31 pm Berichten: 32 Woonplaats: Wetteren (Westrem)
|
Aprilia RX 50
jow,
ik heb al een jaar een Aprilia RX 50 en nu word het is tijd om er veranderingen aan te doen maar ik weet niet zo veel over brommers enz.
toen stoote ik op dit aprilia forum en dacht ik dat jullie mij wel wilden helpen
dus mijne RX deze (ik denk nu 5 jaar oud of zo):
(jah die hebo stikers zijn van de vorige eigenaar é)
ik zou willen weten tot welke snelheid ik deze kan opdreiven mag nie te duur uit komen (jah ik weet het zo'n dingen zijn altijd duur maar je weet wel wat ik bedoel) en 50cc blijven ik had gedacht aan een snelheid van 120 Km/u haalbaar ? en veilig ( wat op deze snelheid veilig is :p)?
en wat ik daar voor nodig heb natuurlijk
welke aanpasingen ik moet doen enz.
voor een uitlaat had ik gedacht aan een Leovince V6 maar als iemand iets beters weet dat een cross geluid maakt en er cross uitziet laat maar komen
al bedankt om dit te lezen en ik hoopt dat jullie kunnen helpen
Grtz,CrUz
|
di mei 22, 2007 11:38 pm |
|
|
CrUzEr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 9:31 pm Berichten: 32 Woonplaats: Wetteren (Westrem)
|
niemand ???
|
do mei 31, 2007 11:39 pm |
|
|
Neles
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm Berichten: 257 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Den Burg, Texel
|
Hoe hard loopt hij nu?
_________________ Aprilia rs50 Melandri 2000!
|
do mei 31, 2007 11:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
rene-MX
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm Berichten: 266 Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
|
120 met 50 cc op een crosser doe je best
en met een leovince haal je dat nooit
gianelli loopt zeker lekker op 50 cc en op tamme 70
grotere carb moet je kopen
en verder weet ik niet percies wat je plannen zijn maar succes ermee
|
do mei 31, 2007 11:55 pm |
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
nou khaal met men alles origineel buiten men uitlaat (arrow, dezelfde als de bovenlangse gianelli) max 90 (in bergaf wind mee :p) dusja :)
_________________ speed
|
za jun 02, 2007 8:30 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
denk dat je max uit een orgi cilinder rond de 100-110 km uitkomt.
maar dan moet je wel andere uitlaat en carb ,
_________________ Hola , Como Estas ?
|
zo jun 03, 2007 1:06 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
op een crosser plaats je beter een 70cc cilinder en dan een 21mm carb
anders haal je die snelheid nooit
voordeel van de 70cc is dat het aangenamer zal rijden dan de 50 (cilinder wordt minder lang en minder vaak tot zijn max gepushed)
_________________
|
zo jun 03, 2007 8:52 am |
Persoonlijk album
|
|
abbink
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm Berichten: 35 Afbeeldingen: 1
|
Hoi,
Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :)
(krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz)
Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens:
http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf
|
ma jun 04, 2007 9:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
abbink schreef: Hoi, Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :) (krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz) Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens: http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf
weet dat jij goed bent , maar vind het toch wel wat veel hoor
weet niet wat voor pret spul jij allemaal komt maar volgens mij allemaal prorace spul ofzo , en hoezo kost een demper 125 euro ?
en tunen testbank 1100 euro
ik ben nog geen 100 euro kwijt voor het tunen van me cil + me blok , en dat gebeurd echt zeker weten door een prof , testbank hoezo heb je die nodig als jeook bij een ander er op kan voor 10tje p uur ?
|
ma jun 04, 2007 10:03 pm |
|
|
BlackIce4
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 12, 2006 6:44 pm Berichten: 46
|
met de volgende setup haalde ik de 100 echte kilometers (vraag het de politie maar na... ik heb het geweten)
Gilardoni 2 Standaart ongetuned
zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder)
vol krukas merk onbekent
dellortho 17,5mm carb
leovince uitlaat
originele filter
origineel membraam
_________________ Waarom mijn brommer zohard loopt vraagt u agent? Nou ik wil graag snel thuis zijn voor er ongelukken gebeuren!
|
ma jun 04, 2007 10:20 pm |
|
|
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
BlackIce4 schreef: zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder)
* Koppel = trekkracht.
* Rest is onzin. Minder compressie geeft geen hogere snelheid.
|
ma jun 04, 2007 10:38 pm |
|
|
abbink
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm Berichten: 35 Afbeeldingen: 1
|
hoi joost,
was niet fout bedoelt hoor (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!)
en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!),
speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd
De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer)
Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!)
...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha
groeten
|
di jun 05, 2007 12:03 am |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
hoe verzin je het !!! ahaha
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di jun 05, 2007 12:06 am |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
abbink schreef: hoi joost, was niet fout bedoelt hoor (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!) en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!), speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer) Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!) ...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha groeten
en hoeveel pk hebje?.
want ik vind 120 met een 50cc nog wel een keer te doen hoor..tuulk kost het wel wat maarja..
ik reed toendertijd met prorace50cc 19mm carb hmr2 uitlaat en hpi de teller van men mh rx eruit, ging over de 120 op de teller ...nouja tuurlijk wijkt dit af.. laat het bv een krappe 110 a 115 zijn geweest max. deze uitlaat is niet ideaal voor die cilinder en als je de cilinder ook nog is laat bewerken..en dan de juiste tandwiel verhouding.. is 120 echte tog echt wel te doen..speciaal gegoten carterhelften vind ik dan wel een tikkeltje overdreven..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
di jun 05, 2007 1:34 am |
Persoonlijk album
|
|
abbink
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 28, 2007 8:13 pm Berichten: 35 Afbeeldingen: 1
|
hoi,
zit nu ongeveer op 18 pk (net eronder) met een 19mm. Er is nog wat meer uit te halen, maar dan wordt het risico dat ie kapot loopt te groot, ik gebruik de brommer voor 8 uurs crossen en om ervoor te zorgen dat de brommer heel blijft heb ik veel dingen aan moeten passen, en warmteafvoer is en blijft dan een groot probleem (alleen dubbele radiatoren, speciale koelvloeistof en rijden met afgas was niet voldoende, vandaar die speciale carterhelften/ontstekingsdeksel).
Ik heb nu zelf een topsnelheid van 65 km/u , speciaal voor de cross, een hogere topsnelheid bereik je dan toch niet, vandaar de speciale versnellingsbak (bij de standaard bak waren de 1e en 2e versnelling niet gebruiken of braken er spontaan tanden af)
Na elke 8 uur gaat het blok uit elkaar en worden alle lagers/keerringen vervangen,
3x per jaar wordt de krukas gereviseerd en gebalanceerd, en zo weet ik voor 99% zeker (het blijft motorisch natuurlijk) dat ie heel blijft.
het is misschien wat overdreven, maar freaks hou je altijd....haha
|
vr jun 08, 2007 7:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|