HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 8:38 pm




Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Tunen voor dagelijks gebruik 
Auteur Bericht
Taferel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm
Berichten: 303
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: IJmuiden
Antwoord met een citaat
Bericht Tunen voor dagelijks gebruik
A:
- Uitlaatschacht opschonen
- Uitlaatpoort afwerken
- Spoelpoorten afwerken
- Zuiger afwerken
- Uitlaatpoort timing aanpassen
- Uitlaatpoort vorm veranderen
€ 45.00

B:
- Uitlaatschacht opschonen
- Uitlaatpoort afwerken
- Spoelpoorten afwerken
- Zuiger afwerken
- Uitlaatpoort timing aanpassen
- Uitlaatpoort vorm veranderen
- Cilinderhemd aanpassen
- Spoelpoort timing aanpassen
- Spoelpoorten gelijk legen

€ 85.00


Met optie B, Kan ik dan gewoon nog dagelijks rijden of slijt het dan allemaal enorm snel? En wat raden jullie aan?

New West 50cc ( + optie B)
17,5mm
Yasuni Hmr/2

enig idee hoe hard het zou lopen?


Alvast Bedankt.

_________________
(-) Aprilia 4-Life (-)

Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884


ma nov 05, 2007 9:45 pm
Profiel WWW
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Ter Apel
Antwoord met een citaat
Bericht 
je kan wel dagelijks rijden, Het is eingelijk alleen maar beter voor je cilinder, alles word netjes afgewerkt etc. En je krijgt wat andere timings.

Dus je gaat waarschijnlijk wel wat meer toeren draaien, waardoor het sneller slijt, maar waardoor je ook een hogere top hebt.

tja, hoe hard het zal loope licht aan je vertanding, ik denk dat je de 13k wel haalt.


ma nov 05, 2007 10:00 pm
Profiel
Taferel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm
Berichten: 303
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: IJmuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
MX-Arjen schreef:
je kan wel dagelijks rijden, Het is eingelijk alleen maar beter voor je cilinder, alles word netjes afgewerkt etc. En je krijgt wat andere timings.

Dus je gaat waarschijnlijk wel wat meer toeren draaien, waardoor het sneller slijt, maar waardoor je ook een hogere top hebt.

tja, hoe hard het zal loope licht aan je vertanding, ik denk dat je de 13k wel haalt.


Oke bedankt, vertanding is btw 12-47 :^^:

_________________
(-) Aprilia 4-Life (-)

Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884


ma nov 05, 2007 10:09 pm
Profiel WWW
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Ter Apel
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat is je vertanding van je 6de versnelling? en omtrek achterwiel?


ma nov 05, 2007 10:10 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
New west poortjes moeten nog wat opgeschoont worden / netjes gemaakt worden idd. Boring kan niet veel breder zonder veel grotere slijtage en timing hoger word je ook niet veel blijer meer van. Optie B is in mijn ogen dus een verspilling, t.o.v. A

_________________
Thom'z BeunBaas


ma nov 05, 2007 11:05 pm
Profiel
Taferel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm
Berichten: 303
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: IJmuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
petertzr schreef:
New west poortjes moeten nog wat opgeschoont worden / netjes gemaakt worden idd. Boring kan niet veel breder zonder veel grotere slijtage en timing hoger word je ook niet veel blijer meer van. Optie B is in mijn ogen dus een verspilling, t.o.v. A


Oke, maar met B heb ik dus niet veel grotere Prestatie winst vergeleken met A dus?

_________________
(-) Aprilia 4-Life (-)

Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884


ma nov 05, 2007 11:14 pm
Profiel WWW
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
welke tuner?

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


ma nov 05, 2007 11:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Taferel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm
Berichten: 303
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: IJmuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dr.2Takt schreef:
welke tuner?


VVR Tuning

_________________
(-) Aprilia 4-Life (-)

Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884


ma nov 05, 2007 11:46 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoort niet in tunen, zie sticky topics

move -> opvoeren


do nov 08, 2007 11:59 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
denk dat je niet voor de new west cylinder moet gaan, denk dat daar niet super veel tuning potentie in zit.. qua snelheden en vermogen

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


do nov 08, 2007 6:56 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Taferel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm
Berichten: 303
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: IJmuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
RS-Jurrien schreef:
denk dat je niet voor de new west cylinder moet gaan, denk dat daar niet super veel tuning potentie in zit.. qua snelheden en vermogen


Die zat er al op et moment dat ik hem kocht en heb geen zin om nieuwe cilinder te hale ;)

_________________
(-) Aprilia 4-Life (-)

Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884


do nov 08, 2007 11:38 pm
Profiel WWW
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Ter Apel
Antwoord met een citaat
Bericht 
tja, het afwerken etc is echter het beste te doen met een nieuwe cilinder Heb je het meeste voordeel! Ik zou gewoon ook een nieuwe cilinder kopen


do nov 08, 2007 11:45 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik zou voor A gaan, een new west is niet egt geschikt voor tuning B. hele smalle spoelpoorten en uitlaatpoort kan nie extreem veel meer aan gebeuren.

_________________
BKD 70cc sprinter


vr jan 11, 2008 8:26 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am
Berichten: 660
Woonplaats: witharen
Antwoord met een citaat
Bericht 
80cc eronder met 21mm en hmr uitlaatje is wel mooi voor dageljks gebruik

_________________
eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)


wo maart 12, 2008 12:15 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: