Auteur |
Bericht |
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Tunen voor dagelijks gebruik
A:
- Uitlaatschacht opschonen
- Uitlaatpoort afwerken
- Spoelpoorten afwerken
- Zuiger afwerken
- Uitlaatpoort timing aanpassen
- Uitlaatpoort vorm veranderen
€ 45.00
B:
- Uitlaatschacht opschonen
- Uitlaatpoort afwerken
- Spoelpoorten afwerken
- Zuiger afwerken
- Uitlaatpoort timing aanpassen
- Uitlaatpoort vorm veranderen
- Cilinderhemd aanpassen
- Spoelpoort timing aanpassen
- Spoelpoorten gelijk legen
€ 85.00
Met optie B, Kan ik dan gewoon nog dagelijks rijden of slijt het dan allemaal enorm snel? En wat raden jullie aan?
New West 50cc ( + optie B)
17,5mm
Yasuni Hmr/2
enig idee hoe hard het zou lopen?
Alvast Bedankt.
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
ma nov 05, 2007 9:45 pm |
|
|
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm Berichten: 40 Woonplaats: Ter Apel
|
je kan wel dagelijks rijden, Het is eingelijk alleen maar beter voor je cilinder, alles word netjes afgewerkt etc. En je krijgt wat andere timings.
Dus je gaat waarschijnlijk wel wat meer toeren draaien, waardoor het sneller slijt, maar waardoor je ook een hogere top hebt.
tja, hoe hard het zal loope licht aan je vertanding, ik denk dat je de 13k wel haalt.
|
ma nov 05, 2007 10:00 pm |
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
MX-Arjen schreef: je kan wel dagelijks rijden, Het is eingelijk alleen maar beter voor je cilinder, alles word netjes afgewerkt etc. En je krijgt wat andere timings.
Dus je gaat waarschijnlijk wel wat meer toeren draaien, waardoor het sneller slijt, maar waardoor je ook een hogere top hebt.
tja, hoe hard het zal loope licht aan je vertanding, ik denk dat je de 13k wel haalt.
Oke bedankt, vertanding is btw 12-47
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
ma nov 05, 2007 10:09 pm |
|
|
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm Berichten: 40 Woonplaats: Ter Apel
|
wat is je vertanding van je 6de versnelling? en omtrek achterwiel?
|
ma nov 05, 2007 10:10 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
New west poortjes moeten nog wat opgeschoont worden / netjes gemaakt worden idd. Boring kan niet veel breder zonder veel grotere slijtage en timing hoger word je ook niet veel blijer meer van. Optie B is in mijn ogen dus een verspilling, t.o.v. A
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma nov 05, 2007 11:05 pm |
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
petertzr schreef: New west poortjes moeten nog wat opgeschoont worden / netjes gemaakt worden idd. Boring kan niet veel breder zonder veel grotere slijtage en timing hoger word je ook niet veel blijer meer van. Optie B is in mijn ogen dus een verspilling, t.o.v. A
Oke, maar met B heb ik dus niet veel grotere Prestatie winst vergeleken met A dus?
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
ma nov 05, 2007 11:14 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
welke tuner?
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma nov 05, 2007 11:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Dr.2Takt schreef: welke tuner?
VVR Tuning
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
ma nov 05, 2007 11:46 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
hoort niet in tunen, zie sticky topics
move -> opvoeren
|
do nov 08, 2007 11:59 am |
Persoonlijk album
|
|
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
denk dat je niet voor de new west cylinder moet gaan, denk dat daar niet super veel tuning potentie in zit.. qua snelheden en vermogen
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
___________________
|
do nov 08, 2007 6:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
RS-Jurrien schreef: denk dat je niet voor de new west cylinder moet gaan, denk dat daar niet super veel tuning potentie in zit.. qua snelheden en vermogen
Die zat er al op et moment dat ik hem kocht en heb geen zin om nieuwe cilinder te hale
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
do nov 08, 2007 11:38 pm |
|
|
MX-Arjen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 8:39 pm Berichten: 40 Woonplaats: Ter Apel
|
tja, het afwerken etc is echter het beste te doen met een nieuwe cilinder Heb je het meeste voordeel! Ik zou gewoon ook een nieuwe cilinder kopen
|
do nov 08, 2007 11:45 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
ik zou voor A gaan, een new west is niet egt geschikt voor tuning B. hele smalle spoelpoorten en uitlaatpoort kan nie extreem veel meer aan gebeuren.
_________________ BKD 70cc sprinter
|
vr jan 11, 2008 8:26 pm |
|
|
mean red rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 17, 2007 10:52 am Berichten: 660 Woonplaats: witharen
|
80cc eronder met 21mm en hmr uitlaatje is wel mooi voor dageljks gebruik
_________________ eindelijk gewoon droog rijdend in een auto:) nooit meer dat gekut met sleutelen:)
|
wo maart 12, 2008 12:15 am |
|
|
|