Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Rs50 setup https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=8060 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | mortangelo [ ma nov 05, 2007 8:07 pm ] |
Berichttitel: | Rs50 setup |
Hallo iedereen, Ik heb hier een rs50 gekocht die staat ongeveer helemaal origineel ik zou nu graag hem willen veranderen hij moet +- 100 (mag meer) rijden, een harde optrek en mooi geluidje ik heb gedacht aan een 70cc maar de welke? en een arrow uitlaat had ik ook in gedachten of fasmem duo of een yasuni maar jullie weten dit waarschijnlijk beter dan mij ik kan stukken bestellen op het internet of 2dehands kopen (hangt ervan af welke stukken). Zouden jullie mij een setupje kunnen maken aub ? Cillinder 50snel of 70 slijtvast liefst geen sprint setup waarmee je 60dagen mee rijd en het is gesleten Krukas ? welke lagers? Carbu ? welke sproeier juist ? en sportluchtfilter of origineel houden? Membraam?? Vertanding voor snellere optrek welke juist ? Uitlaat fasmem duo arrow yasuni of andere als er nog betere is Danku mvg. |
Auteur: | Matthijn [ ma nov 05, 2007 8:10 pm ] |
Berichttitel: | |
gilardoni 70cc is mooie slijtvaste 70cc cilinder.. zal wel leuk lopen icm Yasuni hmr2 en 21mm carbje.. fasmem duo schijnt niet super te lopen op een 70cc.. 50cc wel ![]() |
Auteur: | mortangelo [ ma nov 05, 2007 8:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets : Gilardoni 75cc Cilinder Dellorto PHBG 21DS welke sproeier juist? Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden? Krukas Doppler,Carenzi of Rito? C3 lagers Doppler naaldlager race heb ik dit nodig? Malossi membraan vl6 carbon Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer. Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil? Tandwielverhouding 13-47? |
Auteur: | GiGi [ ma nov 05, 2007 9:33 pm ] |
Berichttitel: | |
mortangelo schreef: Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets : Gilardoni 75cc Cilinder Dellorto PHBG 21DS welke sproeier juist? Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden? Krukas Doppler,Carenzi of Rito? C3 lagers Doppler naaldlager race heb ik dit nodig? Malossi membraan vl6 carbon Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer. Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil? Tandwielverhouding 13-47? Roze Top ![]() |
Auteur: | mortangelo [ di nov 06, 2007 5:38 pm ] |
Berichttitel: | |
GiGi schreef: mortangelo schreef: Wel ja Matthijn ik dacht ook zoiets : Gilardoni 75cc Cilinder Dellorto PHBG 21DS welke sproeier juist? Welke luchfilter zou ik best nemen of zou ik dit ori moeten houden? Krukas Doppler,Carenzi of Rito? C3 lagers Doppler naaldlager race heb ik dit nodig? Malossi membraan vl6 carbon Spruitstuk Malossi 21mm olie injectie <<(kan ik dit aansluiten en heb ik het nodig) ik weet dat 21mm op ori carbu ook past maar een groter spruitstuk laat meer mengsel door en beter ook voor opgevoerde brommer. Uitlaat hmr2 of r2 ik zie liever die r2 eigenlijk maar wat is het verschil? Tandwielverhouding 13-47? Roze Top ![]() Liever geen roze top die gilardoni zie ik wel zitten maar kan iemand me verder helpen met die andere delen boven vermeld Danku. |
Auteur: | *Thomas* [ di nov 06, 2007 5:59 pm ] |
Berichttitel: | |
Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ![]() Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. |
Auteur: | RS-Jurrien [ di nov 06, 2007 5:59 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten.. |
Auteur: | *Thomas* [ di nov 06, 2007 6:01 pm ] |
Berichttitel: | |
RS-Jurrien schreef: ik heb nog een airsal 80 cc, en dopler powerfilter, mischien dat je daar al een eindje mee komt qua setup, wil d'r niet veel voor hebben, 100 euro samen.. allebij nog goed.. laat maar weten.. zou persoonlijk voor de gila gaan (no offence) |
Auteur: | RS-Jurrien [ di nov 06, 2007 6:50 pm ] |
Berichttitel: | |
![]() |
Auteur: | mortangelo [ di nov 06, 2007 6:55 pm ] |
Berichttitel: | |
thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ![]() Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Danku voor uitleg ik moet nog een paar dingen weten en dan heb ik men volledige setup en kan ik het bestellen De R2 of hmr2 wat is het verschil ik persoonlijk zie liever die r2 Die bouge race kabel is dat bijgeleverd bij die cdi ? Ik ga een powerbox ook bestellen van doppler zijn die goed? En zou je mij geen richtlijn kunnen geven van de sproeier dat het ongeveer die maat ga zijn ofzo in de 90 bv of in de 100 of 80? Danku. |
Auteur: | aprilia kevin [ di nov 06, 2007 6:59 pm ] |
Berichttitel: | |
thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ![]() Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo ![]() ![]() |
Auteur: | mortangelo [ wo nov 07, 2007 7:39 pm ] |
Berichttitel: | |
Moet ik een andere bougie ook kopen voor zo een 74cc en de welke juist ? en kan iemand me antwoorden op mijn vorige vragen aub? Danku. |
Auteur: | Shadowrider [ wo nov 07, 2007 7:48 pm ] |
Berichttitel: | |
aprilia kevin schreef: thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ![]() Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo ![]() ![]() is wel normaal |
Auteur: | besto [ wo nov 07, 2007 7:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik rij hier ook zeker 110 met enkel een Gianelli uitlaat erop? |
Auteur: | *Thomas* [ wo nov 07, 2007 7:57 pm ] |
Berichttitel: | |
Shadowrider schreef: aprilia kevin schreef: thomasrs50 schreef: Neem een gilardoni 74cc samen met een gianelli uitlaat (kost veel minder en loopt erg goed op de gila). Dan gewoon een 21mm dell'orto phbg met bijpassend spruitstuk. Je membraan kan je evengoed origineel houden, en anders een VL6 (daar zal je met straatgebruik weinig van merken). De krukassen die je noemt zijn allen van gelijkaardige kwaliteit, ik zou de rito nemen samen met C3 lagers. Luchtfilter origineel houden, dat loopt ene goed (en zuiniger) als een powerfilter. Verder zou een Top Perfomance CDI samen met een race bougiekabel de kers op de taart zijn, afstellen zal iets makkelijker gaan ook ![]() Sproeier zal je moeten proberen tot je brommer goed loopt. Je topsnelheid zal met een trekvertanding wel ergens rond de 110 hangen. Hmm, 110 vindt ik nou niet bepaald hard voor 74cc, misschien licht het aan mij of zo ![]() ![]() is wel normaal je toerental blijft gelijk als bij de 50cc, de gila is nu eenmaal een niet al te hoogtoerige cilinder, dus de snelheid gaat niet zo veel omhoog, maar je hebt hopen meer koppel een powerbox heeft weinig tot geen nut, niet kopen dus vergeet ook niet van een setje versterkte koppelingsplaten en veren te kopen, zoals malossi/top performance bij die cdi zit GEEN race bougiekabel en koop, zoals ik eerder al zei, een gianelli en als je niet wil luisteren naar dat laatste, koop dan maar de 2x zo dure hmr2 of r2, je zal wel weinig verschil in prestatie merken, maar je portefeuille zal het geweten hebben ![]() |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |