Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
sprint blok https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=7909 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | mean red rs [ za okt 20, 2007 9:44 pm ] |
Berichttitel: | sprint blok |
hallo k ben sinds kort met rs bezig. ik heb een rs uit 2005 staan en die loopt gwoon goed maar niet hard genoeg. ik wil dus nog een blokje erbij maken. heb zelf in scooters gedaan en had daar ook gewoon sprintblokjes. speed hpi enz. maar heeft iemand een tip voor mij als ik met een kaal standaard blokje begin. ik zou graag een snel blokje willen hebben die het gewoon goed doet niet voor het 250 meter werk. tips over krukas cilinder versnellingsbak enz. ben dus beginner in am6 gebied(suzuki tsx-80cc blok wel eens gereviceerd ![]() ![]() mzzl |
Auteur: | rudolf [ zo okt 21, 2007 3:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik zou eerst beginnen met een goede krukas. Een polini, hebo (de duurdere), malossi of pro race. En dan meteen als het blok uit elkaar ligt de carters laten bewerken op een mooie cilinder. Het ligt er een beetje aan in welke klasse je wil gaan rijden maar voor de 70c klasse zou ik voor een: manston, pro race, bidalot gaan. En kwa uitlaat een pro race of een yasuni r3. Voor pro stock een mhr 80, een complete simonini kit of een top performance 80cc kit. Dan heb je een leuke bassis om hard mee te gaan. |
Auteur: | Meonemium [ zo okt 21, 2007 5:16 pm ] |
Berichttitel: | |
Mean red: wil je hem voor straatgebruik of voor sprintgebruik hebben?? |
Auteur: | mean red rs [ zo okt 21, 2007 5:26 pm ] |
Berichttitel: | |
het is een soort vakantie blok denk ik die gooi ik eronder als ik niet na school hoef. moet gewoon hard lopen. en is dit niet slecht voor mijn frame enz.? want dan koop ik wel gewoon afgeragt brommertje en voer die op. |
Auteur: | Meonemium [ zo okt 21, 2007 5:32 pm ] |
Berichttitel: | |
Bij een RS kan het niet veel kwaad. De ketting enzo zou ik wel aanpassen (125cc enzo) Ik heb zelf een Top Performance 80cc en kan je vertellen dat het egt lekker rijd, natuurlijk niet als PR en andere cilinders. Maar deze cilinder is ook slijtvaster dan Pr, Mhr, Bida enz. ![]() |
Auteur: | astadocil [ zo okt 21, 2007 5:53 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb een hele snelle polini 70cc w poort en een 19mm carb voor je liggen ![]() |
Auteur: | mean red rs [ zo okt 21, 2007 6:14 pm ] |
Berichttitel: | |
k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok. rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+ hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd. ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag. maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p? dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok. |
Auteur: | GiGi [ ma okt 22, 2007 4:36 pm ] |
Berichttitel: | |
mean red rs schreef: k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok. rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+ hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd. ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag. maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p? dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok. Ik heb eventueel nog wel een blokje ligge.. |
Auteur: | *Thomas* [ ma okt 22, 2007 5:39 pm ] |
Berichttitel: | |
ik ook, met versterkte krukas |
Auteur: | rudolf [ di okt 23, 2007 4:46 pm ] |
Berichttitel: | |
mean red rs schreef: k koop cilinder altijd nieuw astadocil, zoek nog wel kaal blok. rudolf het is een blokje die 90% van zijn tijd in de kast ligt dus ik zit niet echt te wachten op een rekening van 1000+ hij moet wel een beetje slijt vast zijn idd. ik kom uit scooter wereld misschien is dit een domme vraag. maar moet ik de carters uitvrezen om de cilinder te laten passen bij bv. een top p? dus niet de spoelpoorten maar gewoon blok. Bij een Top P is het niet echt nodig om je carters aan te passen. Dan kun je beter de carters gewoon std. laten. |
Auteur: | rs joost [ di okt 23, 2007 5:21 pm ] |
Berichttitel: | |
hij bedoelt of die een begrenzing dr uit moet halen maar volgens mij hoeft dat niet zou voor straat gebruik een rito asje paken van 90 euro oid hebo naaldlagertje roze top oid hmr 2 uitlaat 21 mm rijd hard zat |
Auteur: | Shadowrider [ di okt 23, 2007 5:33 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm voor de straat wel ja ![]() reed bij mij wel leuk ![]() |
Auteur: | mean red rs [ di okt 23, 2007 7:41 pm ] |
Berichttitel: | |
ok ik ga nu waarschijnlijk een om rs(met kenteken ![]() ![]() |
Auteur: | rs joost [ di okt 23, 2007 7:48 pm ] |
Berichttitel: | |
owh ja ff een am6 blok op een am5 planten , hoop dat je genoeg evaring hebt kwa construeren , komt nogal veel werk bij kijken 28 mm op een gila ? pak nou mar een 21 mm , en anders een andere cilinder |
Auteur: | sbk replica [ di okt 23, 2007 7:52 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb nu gereden met een de goedkope hebo as op een pro race, asje geeft geen krimp! op MP koop je een nieuwe pro race bij een dude uit assen voor 240 terwijl een Gila ook al rond de 220 zit, heb je meer power voor die 20 euri. daar kan makkelijk je 28mm op. met mallejosti spruitje en membraan evt. dan heb je 240 + 110 + 32 + evt. membraan, + uitlaat 400 euro+ uitlaat al een aardig leuk rijdend geheel ![]() geloof me, een pro race loopt egt lief! Gr. Steven PS: voor 125 eurie inc. heb ik nog wel een hpi voor je ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |