Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
cilinder af1 tunen? https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=6655 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | turbotje [ vr jun 08, 2007 7:23 pm ] |
Berichttitel: | cilinder af1 tunen? |
jojooo ben hier nieuw en heb afgelopen week een aprilia af1 sintesi gekocht maar ben hem nu aan het opknappen was een schuiver mee gemaakt maar ik zou graag wat aan de cil. willen doen maar ik heb geen ervaring met membraam cilinders heeft er iemand tips wat ik zou kunnen doen? gr. jos |
Auteur: | Racekees [ vr jun 08, 2007 7:31 pm ] |
Berichttitel: | |
heb je ervaring met cilinders tunen? zoniet; pak ff een oude cilinder en ga daar ff de uitlaatpoort van bewerken.. zodra j dat onder de knie hebt begin je aan je eigen cilinder uitlaatpoort bewerken; begin eerst ff met de uitlaatpoort 2mm aan beide kanten breder te maken, + uitlaatpoort 3 a 4 mm omhoog frezen (richting cilinderkop) zorg dat je een mooie ronde poortvorm krijgt, als het tunen klaar is begin je met afwerken, dit kun je simpel doen door met waterproof schuurpapier even de randen van de poorten te schuren benodigheden: -dremeltje + hardstalen ijzerfreesje -eventueel flexibel opzetstuk voor de dremel -véél licht!, zo kun je alles duidelijk zien -waterproof schuurpapier -een vaste hand -beetje geduld dan gaat het helemaal lukken ![]() |
Auteur: | turbotje [ vr jun 08, 2007 8:40 pm ] |
Berichttitel: | |
njaa kheb wel ervaring met puchcilinders mjaa die hebben ook zon leuke inlaatpoort he ![]() ![]() |
Auteur: | rudolf [ vr jun 08, 2007 9:34 pm ] |
Berichttitel: | |
Racekees schreef: heb je ervaring met cilinders tunen? zoniet; pak ff een oude cilinder en ga daar ff de uitlaatpoort van bewerken.. zodra j dat onder de knie hebt begin je aan je eigen cilinder uitlaatpoort bewerken; begin eerst ff met de uitlaatpoort 2mm aan beide kanten breder te maken, + uitlaatpoort 3 a 4 mm omhoog frezen (richting cilinderkop) zorg dat je een mooie ronde poortvorm krijgt, als het tunen klaar is begin je met afwerken, dit kun je simpel doen door met waterproof schuurpapier even de randen van de poorten te schuren benodigheden: -dremeltje + hardstalen ijzerfreesje -eventueel flexibel opzetstuk voor de dremel -véél licht!, zo kun je alles duidelijk zien -waterproof schuurpapier -een vaste hand -beetje geduld dan gaat het helemaal lukken ![]() Ik ben bang dat het niet zo simpel gaat als dat je nu zegt. Je kunt niet zomaar hier en daar een paar millimeter gaan frezen in uitlaatpoort. Ik neem aan dat deze af1 ook een vierbak heeft en daar wil je niet een al te hogen timing hebben. Begin eens met het monteren van een andere uitlaat en een andere carburateur. Dan moet die zeker een goede 90 halen en eigenlijk nog wel een stuk harder. Als je dan nog sneller wil moet je maar is een poortmap posten van de cilinder. Als je niet weet wat een poortmap is moet je maar even google dan vind je wel wat het is en hoe je het moet maken. Maar blijf voorlopig even van de cilinder af tot dat je de carburateur en uitlaat goed hebt. |
Auteur: | turbotje [ vr jun 08, 2007 9:40 pm ] |
Berichttitel: | |
oke ik zal ast dan zo ver is ff een poortmapje maken maar heb em nu toch nog helemaal uitelkaar en ga me frame late zandstralen en coaten dus ik zal nog wel een keer terug komen en dan nog wel vaker ook ![]() |
Auteur: | Bram [ vr jun 08, 2007 9:42 pm ] |
Berichttitel: | |
klopt ik heb ook de uitlaatpoort een stukje omhoog gehaald waardoor hij iets sneller gaat, haal hem alleen niet te ver omhoog, dan gaat het afstellen bijna niet meer en zal hij onder in de toeren afslaan |
Auteur: | turbotje [ vr jun 08, 2007 10:04 pm ] |
Berichttitel: | |
okeee bedankt hoever heb jij em dn omhoog gehaalt? |
Auteur: | Bram [ ma jun 11, 2007 6:17 pm ] |
Berichttitel: | |
2 tot 2.5 mm |
Auteur: | Dion [ di nov 20, 2007 12:25 am ] |
Berichttitel: | |
turbotje, join the club, ik ben hier ook nieuw, en ik heb ook net een af1 sintesi gekocht... alhoewel... ik moet ff me scooter kwijt, maar dan word dat mijn vervoermiddel :):P |
Auteur: | Matthijn [ di nov 20, 2007 12:28 am ] |
Berichttitel: | |
oud topic... //close |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |