Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Aprilia RX 50 https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=6493 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | CrUzEr [ di mei 22, 2007 11:38 pm ] |
Berichttitel: | Aprilia RX 50 |
jow, ik heb al een jaar een Aprilia RX 50 en nu word het is tijd om er veranderingen aan te doen maar ik weet niet zo veel over brommers enz. toen stoote ik op dit aprilia forum en dacht ik dat jullie mij wel wilden helpen dus mijne RX deze (ik denk nu 5 jaar oud of zo): (jah die hebo stikers zijn van de vorige eigenaar é) ik zou willen weten tot welke snelheid ik deze kan opdreiven mag nie te duur uit komen (jah ik weet het zo'n dingen zijn altijd duur maar je weet wel wat ik bedoel) en 50cc blijven ik had gedacht aan een snelheid van 120 Km/u haalbaar ? en veilig ( wat op deze snelheid veilig is :p)? en wat ik daar voor nodig heb natuurlijk welke aanpasingen ik moet doen enz. voor een uitlaat had ik gedacht aan een Leovince V6 maar als iemand iets beters weet dat een cross geluid maakt en er cross uitziet laat maar komen al bedankt om dit te lezen en ik hoopt dat jullie kunnen helpen Grtz,CrUz |
Auteur: | CrUzEr [ do mei 31, 2007 11:39 pm ] |
Berichttitel: | |
niemand ??? |
Auteur: | Neles [ do mei 31, 2007 11:42 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoe hard loopt hij nu? |
Auteur: | rene-MX [ do mei 31, 2007 11:55 pm ] |
Berichttitel: | |
120 met 50 cc op een crosser doe je best en met een leovince haal je dat nooit gianelli loopt zeker lekker op 50 cc en op tamme 70 grotere carb moet je kopen en verder weet ik niet percies wat je plannen zijn maar succes ermee |
Auteur: | speed [ za jun 02, 2007 8:30 pm ] |
Berichttitel: | |
nou khaal met men alles origineel buiten men uitlaat (arrow, dezelfde als de bovenlangse gianelli) max 90 (in bergaf wind mee :p) dusja :) |
Auteur: | danlen [ zo jun 03, 2007 1:06 am ] |
Berichttitel: | |
denk dat je max uit een orgi cilinder rond de 100-110 km uitkomt. maar dan moet je wel andere uitlaat en carb , |
Auteur: | *Thomas* [ zo jun 03, 2007 8:52 am ] |
Berichttitel: | |
op een crosser plaats je beter een 70cc cilinder en dan een 21mm carb anders haal je die snelheid nooit voordeel van de 70cc is dat het aangenamer zal rijden dan de 50 (cilinder wordt minder lang en minder vaak tot zijn max gepushed) |
Auteur: | abbink [ ma jun 04, 2007 9:39 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoi, Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :) (krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz) Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens: http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf |
Auteur: | rs joost [ ma jun 04, 2007 10:03 pm ] |
Berichttitel: | |
abbink schreef: Hoi, Een RX met 50cc kan je met een beetje (veeeel!) tunen ca. 110 km/u laten lopen met de juiste tandwielverhouding (nadeel dat je minder trekkracht hebt!), en je bent zo'n 2000 euro lichter...haha :) (krukas: 350,- cilinder: 275,- uitlaat: 395,- binnendraaiontsteking: 270,-demper: 125,- tuning/testbank: 1100,- enz enz enz) Deze rx (bouwjaar 1998!) haalt dat wel, check maar eens: http://www.aprilia-forum.nl/viewtopic.p ... 4042264ecf weet dat jij goed bent , maar vind het toch wel wat veel hoor weet niet wat voor pret spul jij allemaal komt maar volgens mij allemaal prorace spul ofzo , en hoezo kost een demper 125 euro ? en tunen testbank 1100 euro ik ben nog geen 100 euro kwijt voor het tunen van me cil + me blok , en dat gebeurd echt zeker weten door een prof , testbank hoezo heb je die nodig als jeook bij een ander er op kan voor 10tje p uur ? |
Auteur: | BlackIce4 [ ma jun 04, 2007 10:20 pm ] |
Berichttitel: | |
met de volgende setup haalde ik de 100 echte kilometers (vraag het de politie maar na... ik heb het geweten) Gilardoni 2 Standaart ongetuned zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder) vol krukas merk onbekent dellortho 17,5mm carb leovince uitlaat originele filter origineel membraam |
Auteur: | roel88 [ ma jun 04, 2007 10:38 pm ] |
Berichttitel: | |
BlackIce4 schreef: zuiger met 2 zuiger veren waarvan er 1 niet was gemonteert (meer top en trekkracht maar je koppel word veel minder) * Koppel = trekkracht. * Rest is onzin. Minder compressie geeft geen hogere snelheid. |
Auteur: | abbink [ di jun 05, 2007 12:03 am ] |
Berichttitel: | |
hoi joost, was niet fout bedoelt hoor (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!) en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!), speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer) Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!) ...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha groeten |
Auteur: | Matthijn [ di jun 05, 2007 12:06 am ] |
Berichttitel: | |
hoe verzin je het !!! ahaha |
Auteur: | Dr.2Takt [ di jun 05, 2007 1:34 am ] |
Berichttitel: | |
abbink schreef: hoi joost, was niet fout bedoelt hoor (wou alleen zeggen dat een super-snel en betrouwbaar brommertje met 50cc(!) veel geld kost, de forum-starter had het over 120 km/u met een 50cc, dat zal gaan maar kost een hele hoop!) en de kosten zitten er echt in geloof me, speciaal gegoten carterhelften (speciale legering zorgt voor betere warmte-afvoer), de demper is berekend en handgemaakt/gewervelde-tailpipe (voldoet aan KNMV geluids-sp.). Veel Bidalot, orginele V-force, speciaal gemaakte versnellingsbak i.v.m. overbrenging en sterkte (dus niet uit de winkel!), speciale koppelingshuis, compleet reiger afgeveerd De tuning (de standaard dingen en flowmetingen, Air/fuel-metingen, vermogensmetingen, temperatuur/weerstandsmetingen, ontsteking met 3 geprogrammeerde vermogenskurve's, testen met eindoverbreningen, enz enz. enz. (na iedere kleine wijziging weer) Al met al 1 jaar tunen (het is niet zo dat ik in 1 keer een emmer met geld omgooi, maar alle beetjes bij elkaar!) ...Ach en elke mooie hobby kost geld...haha groeten en hoeveel pk hebje?. want ik vind 120 met een 50cc nog wel een keer te doen hoor..tuulk kost het wel wat maarja.. ik reed toendertijd met prorace50cc 19mm carb hmr2 uitlaat en hpi de teller van men mh rx eruit, ging over de 120 op de teller ...nouja tuurlijk wijkt dit af.. laat het bv een krappe 110 a 115 zijn geweest max. deze uitlaat is niet ideaal voor die cilinder en als je de cilinder ook nog is laat bewerken..en dan de juiste tandwiel verhouding.. is 120 echte tog echt wel te doen..speciaal gegoten carterhelften vind ik dan wel een tikkeltje overdreven.. |
Auteur: | abbink [ vr jun 08, 2007 7:07 pm ] |
Berichttitel: | |
hoi, zit nu ongeveer op 18 pk (net eronder) met een 19mm. Er is nog wat meer uit te halen, maar dan wordt het risico dat ie kapot loopt te groot, ik gebruik de brommer voor 8 uurs crossen en om ervoor te zorgen dat de brommer heel blijft heb ik veel dingen aan moeten passen, en warmteafvoer is en blijft dan een groot probleem (alleen dubbele radiatoren, speciale koelvloeistof en rijden met afgas was niet voldoende, vandaar die speciale carterhelften/ontstekingsdeksel). Ik heb nu zelf een topsnelheid van 65 km/u , speciaal voor de cross, een hogere topsnelheid bereik je dan toch niet, vandaar de speciale versnellingsbak (bij de standaard bak waren de 1e en 2e versnelling niet gebruiken of braken er spontaan tanden af) Na elke 8 uur gaat het blok uit elkaar en worden alle lagers/keerringen vervangen, 3x per jaar wordt de krukas gereviseerd en gebalanceerd, en zo weet ik voor 99% zeker (het blijft motorisch natuurlijk) dat ie heel blijft. het is misschien wat overdreven, maar freaks hou je altijd....haha |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |