Auteur |
Bericht |
ApriliaDiablo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 26, 2007 11:58 pm Berichten: 39 Woonplaats: Echt
|
van 50 cc naar .... ?
Ik wil graag van mijn RS (OM) een ding maken wat echt hard optrekt de top maakt mij niet zoveel uit zolang het maar zo rond de 90 of 100 haalt dat is al een leuke snelheid maar ik ben dus op zoek naar een cilinder wat goed hard optrekt en aangezien ik nogal nieuw ben met het schakel gebeuren en de blokjes wil ik graag aan jullie vragen wat voor cilinder jullie me aan zouden bevelen met welke uitlaat.
Hij moet niet al te veel herrie maken aangezien hier een heel nest blauwe rondrijd.
_________________ Aprilia Rs owner and proud of it !
|
wo maart 07, 2007 2:08 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Moet het 50cc blijven of wil je groter?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo maart 07, 2007 2:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
70/80cc polini w-poort is wellicht wat, flink veel koppel. Beetje licht vertanden en het trekt als de brandweer. Ori filter nemen, 19mm carb en gianelli uitlaat oid.
MAAR, let op,
als je meer dan 50cc hebt en je komt bij een roller dan ben je wel de sjaak.
_________________ BLAAT
|
wo maart 07, 2007 2:37 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
nuja, wil je veel koppel met een 50cc, sja, dan mag dit topic closed
enige wat je kan doen is grotere carb erop (19mm) en een gianelli uitlaat oid
maar opzich kan het best wel anders
ik zou een airsal 70cc nemen en een 21mm carb (groter kan, maar zuipt meer) en dan eventueel een andere uitlaat, maar opzich kan je ook ori blijven rijden
wil je een andere uitlaat, neem dan een gianelli ofzo, of een hmr2
_________________
|
wo maart 07, 2007 2:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
thomasrs50 schreef: nuja, wil je veel koppel met een 50cc, sja, dan mag dit topic closed enige wat je kan doen is grotere carb erop (19mm) en een gianelli uitlaat oid maar opzich kan het best wel anders ik zou een airsal 70cc nemen en een 21mm carb (groter kan, maar zuipt meer) en dan eventueel een andere uitlaat, maar opzich kan je ook ori blijven rijden wil je een andere uitlaat, neem dan een gianelli ofzo, of een hmr2
Airsall 70cc is geen koppelcilinder... is een redelijke snelle cilinder (voor de prijs dan toch) en ook redelijk hoogtoerig. Trekt in de powerband wel als een malle icm een hmr2.
Als je in die prijsklasse een cilinder wilt die puur hard trekt kan je beter de zwarte top nemen met een gianelli pijp imo.
Ik zou iig niet voor de hmr2 kiezen, is redelijk hoogtoerig.
Wat ook nog een optie kan zijn is je standaard pijp erop houden, scheelt wat herrie + geld en je hebt toch je koppel en trekkracht, alleen je vermogen zal niet zo hoog zijn. Later kan je altijd nog een andere nemen.
Let wel op dat je wss ook je koppeling aan moet passen. Met zwarte top en hmr2 (imo geen geweldige combi) trek ik hem door de standaard koppeling heen.
_________________ BLAAT
|
wo maart 07, 2007 4:02 pm |
|
|
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Ik rij zelf met een 70cc airsal een gianelli uitlaat en een 19mm.
Hij trekt onderin redelijk maar in de powerband trekt hij idd als een malle.
Het koppel onderin valt wel te vergelijken met een 70cc polini w-poorter.
|
wo maart 07, 2007 4:27 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
roel88 schreef: Ik rij zelf met een 70cc airsal een gianelli uitlaat en een 19mm. Hij trekt onderin redelijk maar in de powerband trekt hij idd als een malle. Het koppel onderin valt wel te vergelijken met een 70cc polini w-poorter.
De w-poorter schijnt een echte koppelcilinder te zijn?
Heb er zelf niet mee gereden, maar ik zou verwachten dat hij onderin meer kracht zou hebben als een airsall.
Misschien dat jouw airsall onderin meer kracht heeft door je gianelli uitlaat dan mijn airsall met een hmr2.
Als de airsall en de w-poort onderin echt ongeveer evenveel koppel hebben dan zou ik voor de zwarte top kiezen, aangezien die onderin naar mijn ervaring meer kracht heeft als een airsall.
_________________ BLAAT
|
wo maart 07, 2007 5:27 pm |
|
|
|