Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

rs moet sneller
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=5825
Pagina 1 van 1

Auteur:  artlessrace [ di maart 06, 2007 7:41 pm ]
Berichttitel:  rs moet sneller

ioo
heb nu zowa kleine dingetjes veranderd zoals 70 airsal kit 19 carbu en yasuni uitlaat en paar andere aanpassinge dit allemaal gaat redelijk vooruit ma ben toch nog niet tevrede zoek zeker nog sneller tegaan
wat zou men me hiervoor aanraden ?
ben ondertusse beetje aan het schuile voor het slechte weer dus staat men aprilia in de garage zo dat er veranderinge kunnen gebeuren
bv stickers op men kuipen zijn beetje beschadigt die laat ik nu opnieuw bestickere en zwart getint windruitje geplaatst en paar kleinigheidjes

Bijlagen:
Afbeelding(265).jpg
Afbeelding(265).jpg [ 41.94 KiB | 3486 keer bekeken ]

Auteur:  ScareMercy [ di maart 06, 2007 7:49 pm ]
Berichttitel: 

dit is opzich al een net setupje, ik weet niet of je hem al netjes hebt afgesteld en de twv hebt aangepast, zo niet zou ik dat eerst doen, anders moet je kijken naar een leuke uitlaat of je cilinder laten tunen.. eventueel zelfs andere aanschaffen.

Auteur:  artlessrace [ di maart 06, 2007 7:53 pm ]
Berichttitel: 

heb al een paar ideetjes in men gedachte
en ben nu aan het verzamelen van info of dit wel goed zou zijn die ideetjes dus zou graag men project willen afhebben tegen de zomer ondaks dit slechte weer maakt het me niet uit of ik rij of niet
maar heb enkel 1 vraag is het erg dat ik de slag van men krukas met 4 mm vergroot
moet uiteraard alles gaan aanpassen

Auteur:  ScareMercy [ di maart 06, 2007 8:00 pm ]
Berichttitel: 

als jij de zuiger/cilinderkop etc erop aanpast en er goed over nadenkt kan het gewoon.

Auteur:  artlessrace [ di maart 06, 2007 8:03 pm ]
Berichttitel: 

dacht ik ook
beetje freze beetje aanpasse
zou wel moete lukke he
anders nog andere tips ?
voor men snelheid

Auteur:  petertzr [ di maart 06, 2007 8:13 pm ]
Berichttitel: 

Er zit veel meer "makkelijkere" pk's in andere dingen dan een 44mm slag krukas.. :^^: . Als je harder wilt kun je aan een andere carb gaan denken, cilindertje naar bullet, carters, enz. Dat is makkelijker werk dan een 44mm slag krukas. Is niet enkel wat "frezen" om daar echt meer vermogen uit te halen en is in mijn ogen iets dat je enkel moet doen als je het uiterste wilt. Succes :^^:

Auteur:  artlessrace [ di maart 06, 2007 8:16 pm ]
Berichttitel: 

ja miss wel
ma heb nu 70 cc en 19 carbu
en als ik xtra slag wil zal ik nog vanalles verandere
zal zien hoe het uitloopt
ben benieuwd

Auteur:  petertzr [ di maart 06, 2007 8:38 pm ]
Berichttitel: 

Maar de slag verander jij zomaar niet zo makkelijk. Dat valt niet alleen te compenseren met ophogen / afdraaien. Je poorten moeten dan ook opnieuw gericht worden, t mooiste zou zijn als je een binnenkop alla pro race hebt en die uit kunt draaien. Ik zou de moeite iig niet op me nek halen van een 44mm slag..

Auteur:  ScareMercy [ di maart 06, 2007 8:45 pm ]
Berichttitel: 

het is inderdaad erg extreem om meteen daar aan te beginnen, maar het is mogelijk.. ik zou eerst eens kijken voor een andere carberateur en je huidige cilinder een beetje bewerken/laten bewerken.. weetje niet hoe dat moet, pm me ff, stuur ik je een howto ;)

Auteur:  RS-Jurrien [ di maart 06, 2007 8:55 pm ]
Berichttitel: 

ik zou net zoals peter zegt, of je cylinder een tune beurt laten geven bijvoorbeeld bij bullet, maar als ik jou was zou ik een snellere cylinder kopen, airsal is wel goed maar je hebt brutere, neem bijvoorbeeld MHR Team 80 cc, ook bijhoorlijk tam heb ik me laten vertellen maar leuk laten tunen en je hebt een blaas cylinder, of de metrakit pro race zou ook kunnen , uitlaat is opzich goed Hmr2 toch? maar ik zou zelf aan een andere cylinder beginnen + 21? 24 mm? carb? iets in die richting.. aan die 44mm slag zou ik iig niet beginnen, waarom het moeilijke op je schouders nemen terwijl het een stuk eenvoudiger kan :^^:

Auteur:  Matthijn [ di maart 06, 2007 8:58 pm ]
Berichttitel: 

hmr2 op een pro race cill? dan haal je niet alles dr uit wat je dr uit ken hale :P

Auteur:  RS-Jurrien [ di maart 06, 2007 9:03 pm ]
Berichttitel: 

Nee ik bedoel alleen dat hij eerst een andere carb moet gaan kopen en cylinder en dan de uitlaat kan gaan aanpassen, want vriend van mij rijd met 16 mm , Jollymoto, DR 70 RPM tuned, mischien een iets mindere setup als deze maarja je merkt ook dat deze cylinder niet het maximale is wat er bestaat en dat de carb groter kan ;), dus eerst cylinder en carb en dan eventueel altijd nog een andere auspuff ;)

Auteur:  petertzr [ di maart 06, 2007 9:13 pm ]
Berichttitel: 

Matthijn schreef:
hmr2 op een pro race cill? dan haal je niet alles dr uit wat je dr uit ken hale :P


Klopt maar loopt ook zeker niet verkeerd.. :^^: .

Auteur:  danlen [ di maart 06, 2007 9:43 pm ]
Berichttitel: 

airsal is goed genoeg voor een snelle setup , alleen wat iedereen al zegt 24-28mm carb , membraam ? en binnenrotor erop. :^^:

als dat er op zit zal het ook wel schelen , maar als eerst zal ik de cilinder laten tunen. :^^:

Auteur:  Nightmare5 [ za maart 10, 2007 2:44 pm ]
Berichttitel: 

Als je snel wil gaan pak een 24mm + 70 hebo revo + opmaat pijp laten berekennen + carters op de revo aanlaten passen en dan moet je toch pittig vooruit gaan :P
maar mischien is het toch leuker om met je ontsteking te gaan kloten ... mischien binnenrotor ?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/