Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

een zee van informatie
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=5811
Pagina 1 van 2

Auteur:  azerco [ ma maart 05, 2007 1:02 pm ]
Berichttitel:  een zee van informatie

Ik zou graag mij brommer begrenzen op 60 à 65 km/uur, hoe kan ik dit doen zonder vermogenverlies te hebben, maw nog even snel kunnen optrekken.
Hij rijdt nu 85km/uur en dit vind ik veel te snel, als ze mij dan tegen houden en ze kunnen mijn begrenzer uitschakelen staat er mij een fameuze boete te wachten.
Waarschijnlijk zal deze informatie wel ergens op deze site staan, maar ik ben nieuw en geraak er echt niet aan uit waar ik deze informatie moet gaan zoeken.

Auteur:  parra [ ma maart 05, 2007 1:04 pm ]
Berichttitel: 

gewoon kleine prop erin lassen en beetje gokken

Auteur:  DennisRS [ ma maart 05, 2007 1:43 pm ]
Berichttitel: 

Met je vertanding kun je ook een hoop doen, als je hem licht vertand zal hij snel trekken en zal je top niet erg hoog zijn... De kans is dan wel groot dat je overtoeren krijgt, dus mss een prop icm lichte vertanding?

Auteur:  THAI-fight [ ma maart 05, 2007 3:15 pm ]
Berichttitel: 

parra schreef:
gewoon kleine prop erin lassen en beetje gokken


dat kan je wel vergeten want dat zal je altijd merken met rijden...ook met het wegtrekken wordt ie dan natuurlijk belemmerd door de prop....

bmw heeft bij de auto's dat ze op 250 begrensd zijn, maar veel hebben toch tot 250km per uur onwijs veel kracht en dan zelf de laatste paar km ook....
ik denk dat hij dt ook graag met zo brommer wil hebben....maar dat word lastig denk ik...

misschien moet je een beetje gaan expirimenteren met een prop(ja oke dan wel) en je tandwiel verhouding zodanig aanpassen dat jij je brommer goed vindt rijden...

je zal nu misschien 10.000 toeren maken met je brommer en dat redt je dan dus niet meer...dus ja je kan niet en het een en het ander hebben. Het is of snel of langzaam! maar met je tandwielen kan je wel al een behoorlijk eind komen... :<>:

Auteur:  azerco [ ma maart 05, 2007 4:32 pm ]
Berichttitel: 

Wat gebeurt er eigenlijk met je brommer als je een elektronische begrenzing hebt, hoe komt het dat je dan maar 45/uur rijdt?

Auteur:  mblover [ ma maart 05, 2007 5:05 pm ]
Berichttitel: 

azerco schreef:
Wat gebeurt er eigenlijk met je brommer als je een elektronische begrenzing hebt, hoe komt het dat je dan maar 45/uur rijdt?


De begrenzer stoort het signaal van de cdi, daardoor missen er af en toe vonkjes.
Tenminste, dit is hoe ik het begrepen heb.

Auteur:  THAI-fight [ ma maart 05, 2007 5:09 pm ]
Berichttitel: 

je cdi zend een soort van signaaltjes uit naar je bobine(bobine zit bij rs geloof ik al in je cdi gebouwd) vervolgens zorgt je bobine ervoor dat je bougie gaat vonken... (beetje recht door de bocht uitgelegd maar goed, het klopt wel zo'n beetje denk ik :^^: )

met elektronische begrenzer kan je die signaaltjes dus halveren...als je natuurkunde hebt weet je wel een beetje hoe het werkt lijkt me...
en hoeft niet altijd maar 45 te gaan...als jij 22km wilt dan moet je dat doen, maar je kan ook 60 o.i.d. instellen......maar het is niet echt goed voor het elektrische gedeeltje voor je brommer :_:

Auteur:  azerco [ ma maart 05, 2007 6:49 pm ]
Berichttitel: 

is het dan ook niet mogelijk om een bepaalde regeling uit te voeren via de carburator, zodat vanaf een bepaalde snelheid pulsgewijs de toevoer van de benzine wordt gesmoord. Het benzine/lucht mengsel wordt daardoor armer, waardoor er minder vermogen wordt ontwikkeld en je minder snel gaat rijden of is mijn redenering ergens verkeerd?

Auteur:  parra [ ma maart 05, 2007 6:52 pm ]
Berichttitel: 

wat wil je nou eigenlijk gewoon langzamer laten rijden
of gewoon een begrenzer voor de blauwe apen
wat word et een beetje onduidenlijk

Auteur:  azerco [ ma maart 05, 2007 11:19 pm ]
Berichttitel: 

ik wil gewoon tot een bepaalde snelheid het volle vermogen van mij motor benuttigen. Zo blijft het wettelijk, maar kan je toch sneller optrekken dan wie dan ook.

Auteur:  parra [ ma maart 05, 2007 11:28 pm ]
Berichttitel: 

probeer vertanding voor optrekken dan word je snelheid al lager en anders kleine ring erin lassen als het nog te hoog is merk je wel iets

Auteur:  Nightmare5 [ di maart 06, 2007 12:52 am ]
Berichttitel: 

als je veel trek kracht wil moet je het zelfde nemen als iemand anders hier van het forum 11-63 ... maar ik beloof je niet dat het goed gaat.. en wens je veel sterkte in het geval van dat je hem op z'n staart trap en te ver in z'n toeren gooi .. dan gaat je blok van binnen zweven (door tekort weerstand) en molt het alles ... Dus tja dat moet je zelf bekijken .. de optie is er ..
ik zou er gewoon een prop in lassen zoveel verlies heb je niet ... (met optrekken dan)
en anders een plaatje tussen je demper en je uitlaat met een doorlaat gaatje erin ... gewoon klein beginnen en steeds groter opboren totdat je heb wat je wil!

Auteur:  wimpi [ di maart 06, 2007 1:16 am ]
Berichttitel: 

ik heb vertanding veranderd naar 11 - 63 das 60 op 10.000rpm
mss lichtjes afgeraden toch ;)
ok ge trekt zot das een feit :p
ma ge moet wel beseffe da ge nog altij motor moet warm rijden aan 5.000rpm MAX 6.000 en aan 5.000 rijde nog geen 30 :) this ma da ge et weet ;)
ik rijd em altij eerst goed warm voor ik opentrek:) geluk dat die rs'e temperatuurmetertjes hebbe :D

maar met 11-63 gade geen 65 tenzij aan 11.000 ofzo ma das ni aangenaam om zo op constant toerental te rijde

je zoekt beter vertanding dat je 60 rijd op 8.000
want 8.000 is nog doenbaar om em stabiel op te houden zonder dat het echt zo ongezond lijkt...
maar op 10.000 hoor ik al dat ik dat beter niet te lang en teveel doe ;)
mijn ervaring ermee ;) pb voor meer info want ik lees vrij weinig na op het forum zelf ok? yoew

Auteur:  Leviathan [ di maart 06, 2007 2:16 am ]
Berichttitel: 

wimpi schreef:
ik heb vertanding veranderd naar 11 - 63 das 60 op 10.000rpm
mss lichtjes afgeraden toch ;)
ok ge trekt zot das een feit :p
ma ge moet wel beseffe da ge nog altij motor moet warm rijden aan 5.000rpm MAX 6.000 en aan 5.000 rijde nog geen 30 :) this ma da ge et weet ;)
ik rijd em altij eerst goed warm voor ik opentrek:) geluk dat die rs'e temperatuurmetertjes hebbe :D

maar met 11-63 gade geen 65 tenzij aan 11.000 ofzo ma das ni aangenaam om zo op constant toerental te rijde

je zoekt beter vertanding dat je 60 rijd op 8.000
want 8.000 is nog doenbaar om em stabiel op te houden zonder dat het echt zo ongezond lijkt...
maar op 10.000 hoor ik al dat ik dat beter niet te lang en teveel doe ;)
mijn ervaring ermee ;) pb voor meer info want ik lees vrij weinig na op het forum zelf ok? yoew
10.000 toeren is niks voor een RS hoor met een ander uitlaatje begint hij pas bij de 8,000 te trekken meestal :P


Alleen 11-63 is wel een erg eehm debiele vertanding:P of je moet in de alphen wonen mja dat zal wel niet het geval zijn :D


& even niet off-topic, vermogen verliezen ga je toch wel, beter neem je gewoon 11-49 vertanding onbegrenst dan ga je misschien iets harder in echte km's misschien 75 maar dan heb je nog genoeg vermogen

Auteur:  Leviathan [ di maart 06, 2007 2:18 am ]
Berichttitel:  Re: een zee van informatie

azerco schreef:
Ik zou graag mij brommer begrenzen op 60 à 65 km/uur, hoe kan ik dit doen zonder vermogenverlies te hebben, maw nog even snel kunnen optrekken.
Hij rijdt nu 85km/uur en dit vind ik veel te snel, als ze mij dan tegen houden en ze kunnen mijn begrenzer uitschakelen staat er mij een fameuze boete te wachten.
Waarschijnlijk zal deze informatie wel ergens op deze site staan, maar ik ben nieuw en geraak er echt niet aan uit waar ik deze informatie moet gaan zoeken.
En ze testen op vermogen dus je vraagt echt iets nutteloos :P de wet word toch niet uigevoerd zoals hij luid qua brommers

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/