HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 6:03 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Snelheid van een airsal 70cc (schatten)? 
Auteur Bericht
ApriliaDiablo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma feb 26, 2007 11:58 pm
Berichten: 39
Woonplaats: Echt
Bericht Snelheid van een airsal 70cc (schatten)?
Ik heb pas sinds een week een rs en heb nog nooit een watergekoelde schakel gehad dus ben niet echt bekend met de snelheden wat zoiets kan halen daarom wil ik dus eens aan jullie vragen of iemand van jullie ongeveer kan schatten hoeveel km/h dit zou lopen.

70cc Airsal
Yasuni HMR 2
21 of 24 mm carb
tandwiele weet ik niet aangezien ik er nog moet gaan halen :P

( en heeft het ook veel nut om de onsteking te vervroegen bij een schakel met zon setup ?)

_________________
Aprilia Rs owner and proud of it !


vr maart 02, 2007 8:21 pm
Profiel
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Bericht 
Ik heb

Airsal 70cc
Gianelli uitlaat
19mm Dell`orto
Ik rij ongeveer 120 op mijn teller


vr maart 02, 2007 8:26 pm
Profiel
rene-MX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 18, 2006 7:54 pm
Berichten: 266
Woonplaats: winterswijk/lichtenvoorde
Bericht 
ik had
airsal 70
gianelli bovenlangs
19 mm del

en reed 110 digitaal

was wel op een mx (supermoto )


ik had niks met mijn onsteking gedaan


vr maart 02, 2007 8:43 pm
Profiel
DennisRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm
Berichten: 1466
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Alem
Bericht 
Denk inderdaad ook zo rond de 110, en aan je ontsteking zou ik persoonlijk niks aan gaan veranderen!

_________________
De NnisRs


vr maart 02, 2007 8:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ApriliaDiablo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma feb 26, 2007 11:58 pm
Berichten: 39
Woonplaats: Echt
Bericht 
Bedankt mensen weet ik weer iets meer ;) :P :)

_________________
Aprilia Rs owner and proud of it !


vr maart 02, 2007 8:59 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Bericht 
hebben wie hier btw niet zon leuk cill topic voor?

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


vr maart 02, 2007 9:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Bericht 
Reed op tzr met 70cc airsall, 13-47 vertanding (licht dus, overtoeren als een malle) en hmr2 met 16mm en ori filter 115 met overtoeren waar je bang van werd.
Trok als een malle naar 100, toen ook makkelijk naar 110, en toen zat hij boven de powerband (maar liep in toeren nog wat door) tot 115.

Heb ook met 22 dell en twin air gereden, daarmee heb ik de top niet getest, maar hij trok wel wat feller (en zoop 5 keer zoveel maarja boeiend).

_________________
BLAAT


za maart 03, 2007 12:34 am
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Bericht 
mblover schreef:
Reed op tzr met 70cc airsall, 13-47 vertanding (licht dus, overtoeren als een malle) en hmr2 met 16mm en ori filter 115 met overtoeren waar je bang van werd.
Trok als een malle naar 100, toen ook makkelijk naar 110, en toen zat hij boven de powerband (maar liep in toeren nog wat door) tot 115.

Heb ook met 22 dell en twin air gereden, daarmee heb ik de top niet getest, maar hij trok wel wat feller (en zoop 5 keer zoveel maarja boeiend).


13-47 lichte vertanding .. jaaaaaah hooor geloof je het zelf nog ? :X: :0o:
Ik rij met 11-47 en heb 10-52 liggen O:-)

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


za maart 03, 2007 12:52 am
Profiel WWW
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Bericht 
Nightmare5 schreef:
mblover schreef:
Reed op tzr met 70cc airsall, 13-47 vertanding (licht dus, overtoeren als een malle) en hmr2 met 16mm en ori filter 115 met overtoeren waar je bang van werd.
Trok als een malle naar 100, toen ook makkelijk naar 110, en toen zat hij boven de powerband (maar liep in toeren nog wat door) tot 115.

Heb ook met 22 dell en twin air gereden, daarmee heb ik de top niet getest, maar hij trok wel wat feller (en zoop 5 keer zoveel maarja boeiend).


13-47 lichte vertanding .. jaaaaaah hooor geloof je het zelf nog ? :X: :0o:
Ik rij met 11-47 en heb 10-52 liggen O:-)


Voor 70cc is 13-47 behoorlijk licht,
iig voor die cilinder...
voor 50cc is het wel zwaar idd.

Tzr heeft ontgrenst normaal 13-47 (in de landen waar hij ontgrenst geleverd word, en begrenst 11-47 hier in nl std)

13-47 rijd std ontgrenst best lekker, en is voor 70cc best wel licht...

_________________
BLAAT


za maart 03, 2007 1:34 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Bericht 
de jongen waar me brommer stond heeft me ontstekking 2 mm vervroegd , en ik moet zeggen dat die onderin nu bere sterk is


za maart 03, 2007 1:38 am
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Bericht 
keej, maareuh ik denk dat je met die setup zeker de 110/115 wel haal..
Maar al wil je meer dan moet je zoals MBLover zegt toch echt met je vertanding aan de haal :P Als je slim ben hou je gewoon 47 achterop ... :P En dan kijken wat het lekkerst rijd 13/14/15 ? :P
11 = ladingen koppel amper top
13 = veel koppel redelijke top
15 = Niet super koppel maar echt hoge top
persoonelijk zou ik voor 21mm carb gaan 24mm op 70cc is al zoiets van 2x gas en tank leeg :P Maar als je toch 24mm wil mischien kijken voor een met powerjet? ;) :P
Leuk speelgoed O:-)

14-47 staat ongeveer gelijk aan 13-43 en 12-40
Krijg je een beetje een indruk van wat je kan doen ..

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


za maart 03, 2007 1:38 am
Profiel WWW
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Bericht 
Nightmare5 schreef:
keej, maareuh ik denk dat je met die setup zeker de 110/115 wel haal..
Maar al wil je meer dan moet je zoals MBLover zegt toch echt met je vertanding aan de haal :P Als je slim ben hou je gewoon 47 achterop ... :P En dan kijken wat het lekkerst rijd 13/14/15 ? :P
11 = ladingen koppel amper top
13 = veel koppel redelijke top
15 = Niet super koppel maar echt hoge top
persoonelijk zou ik voor 21mm carb gaan 24mm op 70cc is al zoiets van 2x gas en tank leeg :P Maar als je toch 24mm wil mischien kijken voor een met powerjet? ;) :P
Leuk speelgoed O:-)

14-47 staat ongeveer gelijk aan 13-43 en 12-40
Krijg je een beetje een indruk van wat je kan doen ..


koppel ga je nooit krijgen, die cilinder doet onderin niet zoveel met hmr2.
Als je hem de powerband in trekt dan gaat hij voor het geld echt hard.

houd je ori filter, scheelt volgens mij ook behoorlijk wat gezuip?
Ori filter en powerfilter geeft je nauwelijks winst maar je moet wel een sproeier van 25 maten groter ofzo erin duwen :S:

_________________
BLAAT


za maart 03, 2007 1:49 am
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Bericht 
Door powerfilter zuigt hij meer lucht aan .. als hij meer lucht aan zuigt .. dan zuigt hij ook meer benzine... Dus moet je na gaan wat het verschil is .. terwijl opzich hij er alleen maar beter van moet draaien mja ... :0o: Niet mijn voorkeur ...

En inderdaad dat je niet veel koppel krijg maar ik ben aan het vergelijken en zoals je ziet wordt het dus even goed minder .. licht er ook aan hoe je rij stijl is ik kon met hmr2 toch best optrekken gewoon beetje spelen met je koppeling :P

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


za maart 03, 2007 1:55 am
Profiel WWW
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Bericht 
Nightmare5 schreef:
Door powerfilter zuigt hij meer lucht aan .. als hij meer lucht aan zuigt .. dan zuigt hij ook meer benzine... Dus moet je na gaan wat het verschil is .. terwijl opzich hij er alleen maar beter van moet draaien mja ... :0o: Niet mijn voorkeur ...

En inderdaad dat je niet veel koppel krijg maar ik ben aan het vergelijken en zoals je ziet wordt het dus even goed minder .. licht er ook aan hoe je rij stijl is ik kon met hmr2 toch best optrekken gewoon beetje spelen met je koppeling :P


Het is een cilinder met in mijn ogen een leuk karakter voor op straat.
-Je kan hem lekker in toeren doorjanken, bij mij begon hij met me hmr2 zo rond de 8k a 8,5k te trekken, trok hem de teller uit.
-Onderin toch kracht genoeg om gewoon lekker te rijden. Rijd best lekker, 85 in z'n 6 voor de powerband.

Maar tis geen koppelcilinder. Als je in die prijsklasse voor koppel gaat dan kan je beter voor een zwarte top icm een gianelli uitlaat gaan imo. (bovendien is de zwarte top een stuk slijtvaster)

wel heb je gelijk met die vertandingen, maar dan moet je koppel lezen als snel optrekken.
Die top waar je over spreekt dan is ook geen top die je elke keer moet rijden, aangezien je overtoeren draait, en dat vind je blok niet lekker.

_________________
BLAAT


za maart 03, 2007 10:12 am
Profiel
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Bericht Re: Snelheid van een airsal 70cc (schatten)?
ApriliaDiablo schreef:
Ik heb pas sinds een week een rs en heb nog nooit een watergekoelde schakel gehad dus ben niet echt bekend met de snelheden wat zoiets kan halen daarom wil ik dus eens aan jullie vragen of iemand van jullie ongeveer kan schatten hoeveel km/h dit zou lopen.

70cc Airsal
Yasuni HMR 2
21 of 24 mm carb
tandwiele weet ik niet aangezien ik er nog moet gaan halen :P

( en heeft het ook veel nut om de onsteking te vervroegen bij een schakel met zon setup ?)


Met deze setup moet de 120 makkelijk haalbaar zijn.


za maart 03, 2007 12:48 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: