Auteur |
Bericht |
daan46
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 13, 2006 5:21 pm Berichten: 29 Woonplaats: heiloo
|
te veel herrie
hallo, ik heb nu een 19mm carb en een andere uitlaat eropgezet. Tis een fasmem uitlaat maar ik heb een probleem. HIj maakt veels te veel herrie terwijl ik me demper een paar weken terug nog helemaal heb schoongemaakt en het demperwol vervangen. En toen hoorde ik van iemand dat je het geluid ook zachter kan maken door meer gaas over je powerfilter te doen. is dit waar en zo ja hoe werkt dit precies. Een ander idee om het geluid te verminderen is natuurlijk ook welkom.
|
di feb 06, 2007 9:26 am |
|
|
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Re: te veel herrie
daan46 schreef: hallo, ik heb nu een 19mm carb en een andere uitlaat eropgezet. Tis een fasmem uitlaat maar ik heb een probleem. HIj maakt veels te veel herrie terwijl ik me demper een paar weken terug nog helemaal heb schoongemaakt en het demperwol vervangen. En toen hoorde ik van iemand dat je het geluid ook zachter kan maken door meer gaas over je powerfilter te doen. is dit waar en zo ja hoe werkt dit precies. Een ander idee om het geluid te verminderen is natuurlijk ook welkom.
Tsjah of dat helpt weet ik niet, ik heb zelf een soort gaas powerfilter gekocht en deze maakt naar verwachting straks ook genoeg herrie.
Een powerfilter maakt gewoon herrie als je daar van af wilt koop je een orginele luchtfilter.
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
di feb 06, 2007 2:01 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Inderdaad, powerfilter maakt herrie.
Maar de ene uitlaat maakt ook meer herrie dan de ander...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di feb 06, 2007 2:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tjerk
Administrator
|
BuxirS schreef: Inderdaad, powerfilter maakt herrie. Maar de ene uitlaat maakt ook meer herrie dan de ander...
Hehe andere demper er op dan
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
di feb 06, 2007 2:34 pm |
|
|
daan46
ApriliaForum Member
|
ja oke maar die originele luchtfilter past dus niet op deze carb. Dus dan moet ik denk ik idd maar een andere demper kopen. alleen weet ik niet wat voor 1tje. heeft iemand goede ideeen?
|
di feb 06, 2007 5:41 pm |
|
|
marky
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 11, 2006 3:13 pm Berichten: 9 Woonplaats: De heen
|
originele luchtfilter past er wel op maar dan moet je een ander spruitstuk halen die korter is ik rij ook met 19mm en originele filter
|
di feb 06, 2007 6:00 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
|
daan46 schreef: ja oke maar die originele luchtfilter past dus niet op deze carb. Dus dan moet ik denk ik idd maar een andere demper kopen. alleen weet ik niet wat voor 1tje. heeft iemand goede ideeen?
Orginele demper
Edit: @marky Waarom zou dat niet kunnen? mijn orginele luchtfilter past ook standaart niet om mijn 17.5 luchtfilter gat ( zeg maar ) is veel groter dan die op caburateur.
|
di feb 06, 2007 8:31 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
marky schreef: originele luchtfilter past er wel op maar dan moet je een ander spruitstuk halen die korter is ik rij ook met 19mm en originele filter
heeft niets met spuruitstuk te maken maar met de inlaat diameter (die is wrs rond de 3cm ipv 5,2cm zoals de ori carb)
je kan een kelkje kopen of draaien of gwn een stuk pakkingrubber van 1cm dik kopen en uitsnijden en een rubber kelk maken dus en die gebruiken met ori filter
di feb 06, 2007 8:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
daan46
ApriliaForum Member
|
ja oke maar mijn demper ziet er nog gewoon goed uit dus dan ga ik denk ik gwoon weer mijn originele filter erop proberen te zetten. Alleen klonk dat wel ingewikkeld . Ik snap namelijk niet goed wat een kelkje is.
|
di feb 06, 2007 10:42 pm |
|
|
daan46
ApriliaForum Member
|
maar zal dit wel helpen want toen ik nog met me standaard uitlaat reed had ik die powerfilter en toen cker geen herrie
|
wo feb 07, 2007 3:00 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
|
daan46 schreef: maar zal dit wel helpen want toen ik nog met me standaard uitlaat reed had ik die powerfilter en toen cker geen herrie
Nouja een powerfilter maakt altijd meer lawaai dan een normale filter.
Maar je hebt er nu een snelle uitlaat onder ofzo?
|
wo feb 07, 2007 11:31 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
powerfilter heeft meer nadelen dan voordelen... maargoed dat moet men voor zichzelf weten natuurlijk
gewoon je orgn. filter erop zetten en inderdaad wat thomas zegt even een kelkje voor halen waardoor het aanzuigrubber perfect erop past...
daarbij maakt een fashmen duo ook een giganties kabaal ! als je echt een stil ding wil hebben zou ik toch een orgn. uitlaat kiezen...
fashmen duo
metrakit
andy
turbokit
ect ect allemaal herry pijpen !
|
do feb 08, 2007 4:11 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
mee eens.
turbokit maakt enorme herrie (wel mooi op hoge toeren, dat terzijde)
metrakit herrie? die van Matthijn maakt geen herrie hoor, juist een heel fijn geluidje de fasmen duo maakt idd herrie, ( hea eamonn )
maar, wat al eerder gezegd is, origineel filter pas maken (of een andere luchtbox)
|
do feb 08, 2007 4:54 am |
|
|
risart
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 2:44 pm Berichten: 148 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: heerle
|
de metrakit uitlaat die ik eronder heb liggen maakt wel herrie
heb een 24 mm uitlaat op een 28 mm ingang zitten
en zoon kopere hulsje eromheen gedaan maar blaast er nog lucht langs
un vriend hoord me s`ochtends al aankomen als ik thuis vertrek 2 km van hem vandaan
_________________ recht is iets kroms dat verbogen is...
|
do feb 08, 2007 10:37 am |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Beter zorg je dan gewoon dat je een fatsoenlijke bus ergens laat draaien risart, op deze manier heb je nog prestatie verlies ook.. . Maar daan, er zijn idd van die opschroef kelkjes van plastic, daarmee past je ori filter gewoon. Dat zal het geluid zeker een stuk verhelpen. Kosten maar een paar pleuro geloof ik..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do feb 08, 2007 11:35 am |
|
|
|