dat hangt sterk van je setup af, als je een standaard trage gila (meestal 1, soms 2) hebt, kies dan een lichte vertanding (11 - 47), heb je een snelle gila (meestal 2, soms 1) of DR/TP dan kan je vaak een tandje meer steken vooraan, hoewel ik dit zelf niet zou doen
(ik ga er van uit dat je in beide gevallen max een 14mm carb hebt en standaard uitlaat)
heb je een grotere carbu dan kan je bij de snelle cilinder, dan kan je zeker een tandje meer steken vooraan
heb je een grote carb, en opvoer uitlaat, dan kan je meestal wel een tandje meer doen bij gelijk welke setup, doch blijft de trage gila een sloom ding ongetuned.
als je hem laat tunen evenaart ie de prestaties van een snelle gila (bijna), ik zou dit dus ten zeerste aanraden als je een trage cilinder hebt
zodra je zowel een snelle cilinder, snelle uitlaat en grotere carb hebt, dan kan je kiezen wat je wil, dan is het een beetje experimenteren met de voor en/of achtertandwielen
ps: in het vervolg best kleine vragen topic