HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di jan 07, 2025 8:40 am




Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 race setup 
Auteur Bericht
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht race setup
hallo,

voorlopig zit ik een beetje met een geldtekort :P (brommers hé)

maar als ik er weer wat bovenop zit, had ik het ideetje van een 50cc sobw racer te maken op basis van een OM rs met am6 blok. Alleen heb ik me nooit in racen/tunen verdiept en heb ik niet echt een idee welke setup ideaal zou zijn.

Eerst wilde ik een sprinter maken, maar ben van dat idee afgestapt ('k weet zelf niet waarom) en dit was wat ik toen wilde gan gebruiken:

Zelf had ik eerste gedacht aan:
- doppler race kruk + c3 lagers natuurlijk
- 17.5 mm dellorto phbg
- ontgrensd ori membraan met carbon kleppen
- ori onsteking met afgedraaid vliegwiel
- leuke uitlaat :D
- leuke cilinder :^^:
- 5 plaats koppeling (omdat het goedkoper is dan steeds een versterkte set te kopen, alleen gaat me rs dan nog wel goed ontkoppelen?)

na wat met rs 70 power gebabbeld te hebben, kwamen we bij het volgende:
- doppler race kruk + c3 (99.50€)
- 19 mm (2dehands - 50€) => 16mm
- ori membraan met carbon kleppen (20€)
- doppler ER1 (169€) cilinder of airsal (162€)
- yasuni hmr2
- hpi

nu ik dus een [b]racer[b] wil gaan opbouwen is dat beetje veranderd en zou ik volgende setup willen gebruiken:
- doppler race kruk
- 12mm carb
- ori membraan met carbon kleppe,
- airsal cilinder
- hpi
- tp wals
- 5 plaats en race (verhoogd, vol) koppelingshart
- xxxxx uitlaat

ik geef eerlijk toe dat ik eigenlijk niet echt goed weet wat ik moet kiezen, maar heb opzettelijk goedkopere cilinder gekozen omdat ik van mening ben dat het, zolang je amateuristisch bezig bent je eerst een jaartje (of enkele races) met zo spullen kan racen.

jullie mogen evengoed een compleet andere setup aanraden hoor, ik bijt meestal niet ...

nu is mijn vraag, hebben jullie nog aanmerkingen/opmerkingen?

het is iets voor op lagere termijn

alvast bedankt

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door *Thomas* op za nov 04, 2006 11:58 am, in totaal 3 keer bewerkt.



do aug 31, 2006 9:13 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
50cc klasse is volgens mij maximaal 16 mm


do aug 31, 2006 11:43 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat vroeg ik mij dus ook af, in de sobw is het 16mm 4bak, 12mm als je meer als 4 versnellingen hebt

maar is dat bij sprints ook zo? op zich maakt het mij niet uit


nog vraagje, wat zou beste zijn:

5 plaats koppeling met standaard platen en goede veren

of 4 plaats met race platen en veren

ikzelf geef de voorkeur aan de 5plaats, komt goedkoper uit, mr vraag me af of mijn blokje dan nog wel goed zal ontkoppelen

_________________
Afbeelding


do aug 31, 2006 12:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
net even opgezocht, in genemuiden bv mag je carb maximaal een doorlaat van 16mm hebben, dus of het wordt een 16mm carbje of een 17.5 met een 16mm spruitstuk


ik heb hier nog een polini 50cc cilinderkop gevonden, zou die beter of slechter gana presteren op een nit-polini cilinder?

_________________
Afbeelding


do aug 31, 2006 12:16 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik dacht dat 5plaats ori koppeling ongeveer gelijk stond aan een 4plaats race

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


do aug 31, 2006 12:50 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sprint setup
Ik geef altijd de voorkeur aan 5-plaats omdat de koppeling niet zo zwaard gaat en slippen doet het ook niet meer. Cilinder is opzich een goede keus alleen zou ik ook marktplaats in de gaten houden voor een manston 50 (als je nu toevallig nog wat geld hebt er staat er nu 1 te koop).
En met een hpi pak je zeker extra vermogen niet alleen je gasreactie gaat er op vooruit.


do aug 31, 2006 5:18 pm
Profiel WWW
Eef
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 31, 2005 12:59 am
Berichten: 324
Woonplaats: Aalsmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
50cc sprint setup?

ik zeg:

Hebo Manston, Hebo NG of Airsal

Pak iets met een vlinder, pak een airsal

zet m op 80% v/d boring

pak een koppelpijp. (gianelli, yasuni R1 of bereken er een!)

beste carb erop (24mm vlak)

en knallen maar

dus:

Airsal (tuned, afdraaien en ophogen)
Carter (tuned)
24mm D-Slide (zou niet veel groter gaan, maar ook niet kleiner)
Gianelli
HPI (zeker nodig voor gasreactie)
Inlaat bewerken met carbon plaatjes

koppeling lekker zo laten, rij met 70-cc setup en nog steeds geen gezeik! (mrd kit)
Dan zal je wss wel echt leuk optrekken!

_________________
Suzuki GSX-R 600 k1
Honda XR600R Supermotard CRF


do aug 31, 2006 6:19 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wrm is een 5plaats koppeling goedkoper? :00/:

Je moet je koppelingshuis laten uitvrezen, je moet altijd een plaat extra kopen en dat is lastig als je van die sets hebt.

4plaats met versterkte veren is toch echt goedkoper... veertjes kosten 8 eur.


do aug 31, 2006 7:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
lagel
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm
Berichten: 918
Woonplaats: hoeven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb een 5 plaats polini past er zo in. werkt gewoon netjes

_________________
Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
Afbeelding


do aug 31, 2006 8:51 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Oja die optie was ik vergeten, dan hoef je um niet uit te vrezen.


do aug 31, 2006 8:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
Eef, thx, alleen ga ik het niet zo extreem doen, kost me ook wat teveel

waarschijnlijk wordt het dus een airsal die getuned zal worden
carters blijven zoals ze zijn
16mm carbje
een gianelli? is die niet laagtoerig?
ontgrensd membaarn met carbon klepjes

verder zien we wel

thx alvast, anders suggesties altijd welkom

en 5 plaats is goedkoper, kan je imi koppelingsplaten steken, kost minder dan een ori of versterkte set

_________________
Afbeelding


vr sep 01, 2006 1:20 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb nog een polini cilinderkop liggen, zijn dat gewoon namaakkoppen of zou die meer vermogen moeten geven (of juist minder) als ik em bv op een airsal 50 zet?

en is 10 - 11 pk zonder extreem tunen haalbaar met deze setup?

_________________
Afbeelding


zo sep 03, 2006 4:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
en is 10 - 11 pk zonder extreem tunen haalbaar met deze setup?


Dat moet zeker lukken dat haalde ik al met een tp 50.


zo sep 03, 2006 4:46 pm
Profiel WWW
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm
Berichten: 273
Woonplaats: Gealemuun
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb met een un-tuned topperformance 50cc cilindertje, 16 mm carb en pvl binnenrotor, technigas TK pijpje gisteren op genemuiden 9PK gehaald, terwijl ik op de choke reed, dus als hij helemaal goed was afgesteld had ik er misschien nog wat meer uit kunnen halen. als je dan nagaat dat jij ook nog wat wilt tunen ed. moet 11 pk zeker wel haalbaar zijn. zeker als jij kijkt met wat voor rotzooi ik reed:)

koppeling zou ik lkkr de ori platen houden tot ze echt versleten zijn, maar ondertussen wel ff of sterkere veren, of de veren op voor-spanning zetten door de bekende ringetjes dr achter te doen.

binnenrotor is cker wel handig om te hebben, want het scheelt je echt een heel stuk. veel betere gas reactie, makkelijker naar de hogere toeren trekken, gewoon doen.

ik zou als je het echt goed wilt doen cker wel een cilinder halen met een vlinder/w poort, en goed max. tunen. pijp zou ik laten berekenen als je echt voor de winst wilt gaan. kost wel wat, maar hebje ook cker wat goeds.

_________________
Afbeelding


zo sep 03, 2006 4:50 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
hehe, polini kopje valt weg, verkeerd gemeten, is voor 70cc (48mm)

maar dus, die 11 pk moet maar lukken :boxing: en verder gaat het allemaal zo extreem niet worden, het is voor de lol en meer niet, maar wil toch beetje in de middenklasse zitten

_________________
Afbeelding


zo sep 03, 2006 4:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: