HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 05, 2025 3:24 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Een opgevoerde brommer kopen 
Auteur Bericht
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht Een opgevoerde brommer kopen
Hey,

Ik ga binnenkort naar deze brommer kijken die op marktplaats staat:
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... &df=1&fta=

De brommer is qua uiterlijk echt perfect, nieuwe banden en tandwielen ect. Dat is het probleem dus niet. Het enige wat ik niet zo leuk vind is dat er een 70cc in ligt (heeft hij 7000km mee gereden). Zoals jullie zien heeft hij de 50cc er nog bij, dus die kan hij voor mij erin zetten omdat ik de snelheid iets te hoog vind met een 70cc. Ook slijt het blok natuurlijk veel sneller. De beste man heeft de krukas en lagers enzo nog niet vervangen.

Nu ben ik bang dat de krukas, lagers en mischien wel meer dingen goed versleten zijn omdat een brommer niet echt gebouwd is voor die 70cc. Wat kunnen jullie daar over vertellen? Denken jullie dus dat het riskant is en dat het blok wel eens goed verneukt kan zijn of niet?

De rede waarom ik dit nu vraag is omdat de verkoper niet vlakbij mij woont, dus ik wil niet dat ik voor niks rij. Hij zelf zegt dat er niks aan de hand is met de brommer (zn vader is ook nog eens wegenwacht ^^). Toch vraag ik het even aan jullie, mischien denken jullie er anders over. Een verkoper zegt natuurlijk nooit alles.

ma sep 04, 2006 1:48 pm
Profiel
jeffrey
ApriliaForum Member

Bericht 
blok slijt harder maar jij zal daar niet veel van merken hoor :)....
zkr niet als die niet getuned is en met een 20mm rijd ...
het kan wel hoor ... als die normaal heeft gereden kan je er nog lang genoeg op rijden ...en maak een proefrondje of voel aan het vliegwiel eff kappen eraf halen ... maarja weet je wel meer ...
neem iemand mee met ervaring ( motorisch ) laat hem horen en rijden ...

ma sep 04, 2006 1:55 pm
Profiel
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
Hey,

Dus als die jongen gewoon weer 50cc erop zet (wat ik namelijk liever wil) zal alles wel gewoon normaal gaan. Dus niet dat ik gezeik krijg dat de krukas helemaal verrot blijkt te zijn ofzo. Ik kan namelijk ook een Rs50 kopen met nieuwe krukas, lagers en cilinder en zuigers. Die heeft alleen het dubbele qua kilometers. Vandaar dat ik eerst naar die brommer ga met 70cc erop.

ma sep 04, 2006 1:57 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
over 70cc zou ik me niet al te ongerust maken en de am6 blokjes zijn berekent op 80cc, alles zal wat sneller slijten, maar bij normaal rijgedrag verneuk je ene blok niet zo snel hoor :)

ma sep 04, 2006 1:58 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
Oke,

Bedankt dat jullie zo snel reageerde. Ik ben nu wel wat meer gerust gesteld ^^ Jullie horen het wel of ik hem gekocht heb of niet :D Erg bedankt mensen!

ma sep 04, 2006 2:01 pm
Profiel
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
Hey,

nog even een vraagje. Ik hoorde van een maat van me dat een begrenser op je brommer wel eens problemen kan maken met je blok. Dat je met een begrenser je blok kan verneuken ofzo. Tot hoever moet ik dit geloven?

ma sep 04, 2006 2:54 pm
Profiel
SantanoS-RS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Bericht 
Black.Fist_Tom schreef:
Hey,

nog even een vraagje. Ik hoorde van een maat van me dat een begrenser op je brommer wel eens problemen kan maken met je blok. Dat je met een begrenser je blok kan verneuken ofzo. Tot hoever moet ik dit geloven?

klopt, de eurobegrenzer kan bijvoorbeeld je ontsteking verkloten ;)

niet aan beginnen is mijn tip, of je rijd wel begrenst met een prop in je uitlaat waardoor je 45 gaat, of je haalt die prop eruit en je rijd perfect :D

ma sep 04, 2006 3:01 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
gewoon een idee, als je daarna die 70cc en ander opvoerspul verkoopt, kan je van dat geld je blokje laten reviseren binnen x aantal km (bv op 30.000 - dan worden blokjes vaak eens gereviseerd)

ma sep 04, 2006 3:02 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
En hoe simpel is het dan om die begrenser los te krijgen? Want als ik bijvoorbeeld echt ver ga rijden (zeg 100/150km ofzo) dan wil ik graag begrensed rijden. Als ik gewoon eff stukje ga rijden, dan ga ik liever niet met begrenser rijden. Is het dus simpel om het gewoon los te koppelen?

@ thomasrs50: Ik denk ook wel dat ik die losse onderdelen ga verkopen zoals de uitlaat en die 23mm carb. Mischien ook de 70cc, hangt beetje vanaf hoe ik die 50cc ga vinden. Hoeveel vang je voor die onderdelen?

ma sep 04, 2006 3:18 pm
Profiel
RS Rens
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
Black.Fist_Tom schreef:
En hoe simpel is het dan om die begrenser los te krijgen? Want als ik bijvoorbeeld echt ver ga rijden (zeg 100/150km ofzo) dan wil ik graag begrensed rijden. Als ik gewoon eff stukje ga rijden, dan ga ik liever niet met begrenser rijden. Is het dus simpel om het gewoon los te koppelen?

@ thomasrs50: Ik denk ook wel dat ik die losse onderdelen ga verkopen zoals de uitlaat en die 23mm carb. Mischien ook de 70cc, hangt beetje vanaf hoe ik die 50cc ga vinden. Hoeveel vang je voor die onderdelen?

word nou maar eens 16 en haal je certi dan kom je ervanzelf achter hoe alles werkt :^^:

Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition

ma sep 04, 2006 3:38 pm
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
haal maar op , ding is van maat van me , woont hier ook int dorp , tip top in orde

rijd altijd netjes warm enz , en hij gebruikt hem niet voor dagelijks vervoer ofzo

en waarom je snelle spul verkopen , later wil je toch weer sneller , ken je het net zo goed houden

edit : en je zegt t zelf ook al , zijn pa is zelf wegenwacht :D

ma sep 04, 2006 3:41 pm
Profiel
FleXer
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
Black.Fist_Tom schreef:
Hey,

Zo'n begrenzer is ook niet geschikt om altijd aan te hebben staan tijdens het rijden, maar is alleen bedoelt voor noodgevallen zoals als je rs op de rollerbank moet bijvoorbeeld. Als je hem alleen daarvoor gebruikt kan er volgens mij niet veel kapot gaan.

ma sep 04, 2006 4:01 pm
Profiel
Bananen-Man_Tom
ApriliaForum Member

Bericht 
Ah dan laat ik hem gewoon mooi zitten. Ik zal die gast vanavond even bellen of mailen en dan deze week ofzo eff erheen gaan :) Ik hoop dat het wat word. Alvast bedankt voor jullie reacties.

ma sep 04, 2006 4:03 pm
Profiel
SantanoS-RS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Bericht 
Je moet ook niet te graag willen he, je hebt nog even de tijd voordat je 16 bent he, misschien komt er nog wel een betere RS op internet :D geduld is een schone zaak maarja dat zei ik je op msn al :D

ma sep 04, 2006 4:33 pm
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Bericht 
als je toevallig deze shizzle koopt wil ik wel de 70cc en carburateur ed. van je overnemen.

laat maar horen als je hem hebt, en je wilt het spul kwijt.

ma sep 04, 2006 5:10 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende