ligt er aan wat je eisen zijn en wat je wil.
HPI
Met een hpi wordt je brommer agresiever met optrekken... de top zal iets hoger liggen.
Dit komt omdat je krukas minder roterende masse hoeft mee te slepen.
Daardoor komt je brommer ook sneller op toeren.
Ik zelf heb er mee gereden en vond het niet erg fijn rijden. Dit omdat hij voor mij iets te agresief op het gas reageerde... en rustig rijden wordt hier door moeilijker.
Citaat:
Mijn mening:
Voor delen: trekt harder op, gaat iets harder, rijdt agresief,carb hoeft niet opnieuw afgesteld worden, Je kan tegen iedereen opscheppe da je een echte HPI hebt
Na delen:Kost best aardig wat, rijdt erg agresief, geen licht meer
carters opmaat en cilinder wat laten tunenAls jeje carters opmaat en cilinder wat laten tunen weet ik bijna wel zeker dat hier meer winst uit te halen is. het nadeel is alleen dat het KAN dat je cillinder minder betrouwbaar wordt. Dan kun je nog kiezen of je hem op koppel (lagere toeren) of op hogere toeren laat tune.
Hogere toeren: meer slijtage
Koppel: slijtage wordt gerring meer.
Citaat:
Mijn mening:
Voor delen:
Trekt harder op, gaat harder, kan ook nog rustiger rijden.
Na delen:
Betrouwbaar heid gaat waarscheinlijk achteruit, gaat waarscheinlijk meer zuipe, moet op nieuw afgesteld worden, moet misschien nog wel een ander voor tandwiel op.
Ik zelf zou gaan voor "carters opmaat en cilinder wat laten tunen" dit omdat hier de meeste winst uit te halen is. Ook is een hpi vaak zeg maar het puntje op de I...
ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb.