Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Aprilia RS OM sneller laten lopen. (welke uitlaat en carb?)
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=3955
Pagina 1 van 3

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 5:43 pm ]
Berichttitel:  Aprilia RS OM sneller laten lopen. (welke uitlaat en carb?)

Heey,

Ik wil me rs ff harder laten lopen. hij loopt nu met standaard setup (gila 1, 9mm carb en ontgrensde uitlaat) 80 tot 90 op de teller afhankelijk van de wind. magoed voor die snelheid moet hij best wel aan de slag. ik wil dus een andere uitlaat en carb op me brommer. welke uitlaat kenik het beste kopen voor mn brommer icm welke carb?

Bvd

Jim blaauboer / RS-Rijder

Ps Dit is me brommert! :00:

Afbeelding

Auteur:  [YRT] [ di jul 18, 2006 5:54 pm ]
Berichttitel: 

ten eerste,
heeel erg mooi ding ! super zuinig op zijn ! zo netjes zie je ze weinig nog !

daarbij zou ik voor jouw setup zoeken naar een gianelli uitlaat ;)

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 6:02 pm ]
Berichttitel: 

heey yrt,,

dankje voor het mooie compliment :D ben ook heel trots op mn brommertje! okej ik d8 zelf ook al aan een gianelli in combinatie met 17.5mm dell. voor meer foto`s http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1307 :00: :D !!

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 6:04 pm ]
Berichttitel: 

maar verder nog suggesties? :Y:

Auteur:  Filipino [ di jul 18, 2006 6:18 pm ]
Berichttitel: 

Ik sluit me wel aan bij [YRT] , gianelli uitlaatje en een 16 of 17,5 mm caberateur :^^:

Auteur:  Leviathan [ di jul 18, 2006 7:04 pm ]
Berichttitel: 

Yasuni & 17.5 Dell''Orto :P

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 7:17 pm ]
Berichttitel: 

welke yasuni bdoel je dan? r1? O:-)

Auteur:  Nollie [ di jul 18, 2006 7:46 pm ]
Berichttitel: 

De r1 mja..

denk alleen niet dat die super gaat lopen op je gill1, teminste niet als je nog een kleine uitlaat poort hebt.

De r1 is naar mijn weten meer een uitlaat voor snellere(hoog toerige) cillinders.
De gill 1 is dan niet echt.
Daarom zal ik als ik jouw was voor een gianelli uitlaat gaan.

Dit in combinatie met een 16/17mm carb.

Met de carb zal ik als ik jouw was even wachten.
Dit omdat je het misschien met de uitlaat al goed genoeg vind lopen. En waarom zou je geld verspille als het achteraf niet nodig is?

En die 16/17mm kun je altijd nog bestellen!

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 7:54 pm ]
Berichttitel: 

aha okej.. bedankt... maar ik heb wel de gila 1 met grotere uitlaat poort. denk dat me duim erdoor ken. maar als ik ut goed begrijp is de gianelle dus de beste voor ori setup? of is er nog iets anders? (ori setup van OM dan he)

Auteur:  RS_70_power [ di jul 18, 2006 8:23 pm ]
Berichttitel: 

ok ik heb THUIS nog een giannelli hangen voor OM , daar reed ik met een 16mm dellie 105 ongeveer meer .

Auteur:  danlen [ di jul 18, 2006 8:53 pm ]
Berichttitel: 

als je voor yasuni gaat neem dan een hmr2 ipv een r1 , als je ooit 70cc wil gaan rijden heb je weinig aan een r1

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 8:58 pm ]
Berichttitel: 

RS_70_power schreef:
ok ik heb THUIS nog een giannelli hangen voor OM , daar reed ik met een 16mm dellie 105 ongeveer meer .


Met een RS OM en gilardoni 1? :_:

Auteur:  *Thomas* [ di jul 18, 2006 9:49 pm ]
Berichttitel: 

hmmm, waarom geen arrow in combinatie met een dellie 17.5mm

die uitlaat is lekker laagtoerig (volgens mij dus uitstekend voor een slome cilinder)

dat is wat ik DENK

evt je cilinder laten bewerken, maar dat moet je zelf zien

suc6

Auteur:  [ B.R.S ] [ di jul 18, 2006 10:02 pm ]
Berichttitel: 

thomasrs50 schreef:
hmmm, waarom geen arrow in combinatie met een dellie 17.5mm

die uitlaat is lekker laagtoerig (volgens mij dus uitstekend voor een slome cilinder)

dat is wat ik DENK

evt je cilinder laten bewerken, maar dat moet je zelf zien

suc6


hmm... ik weet niet wat jullie onder laagtoerig verstaan. tot 12000 toere ofzow? want ik draai met ori setup 9000-10000. k neem aan dat ik met grotere carb en andere uitlaat meer toeren maak?

Auteur:  *Thomas* [ di jul 18, 2006 10:09 pm ]
Berichttitel: 

neen, een 2takt motor heeft een powerband, dat is de zone tss 2 toerentallen (bv 6000 en 10000) waartussen je brommer goed optrekt om het simpel te zeggen

een laagtoerige uitlaat begint bij 6000 en gaat tot 9000/10000

een hoogtoerige begint soms pas bij 8500 of later

een arrow begint zeer vroeg, dus je trekt eerder op dan met een hoogtoerige uitlaat (zelfde geld eig voor de ori uitlaat)

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/