Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Probleempje
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=3525
Pagina 1 van 2

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 5:24 pm ]
Berichttitel:  Probleempje

Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn brommer.(Yamaha TZR 2003model)


Setupje:
Cilinder:Gilardoni 1 (originele volgens mij)
Originele carburateur
Vertanding:
11 voor
45 achter

Uitlaat: Technigas RSG met kelvar demper.

Onder zit hij goed met optrekken tot aan de 4de versnelling.

Dan gaan we door naar de 5 dan blijft hij op de 7duizend toeren hangen.
Dan gaan we naar de 6 en gaat hij ongeveer 6 duizend toeren draaien.

Het probleem is dat als ik in de 5 zit hij niet meer door trekt.
Nu heb ik even de luchtbox eraf gehaald en begint hij al wel meer toeren te maken.

Topsnelheid ligt nu ongeveer 75/80.

Ligt het aan de uitlaat?(Zit geen begrenzer meer in)

Of moet hij voor lichter vertand worden?

Of is het een afstel probleem?

Iemand een idee?

Groeten,

Mark

Auteur:  Broezz [ zo mei 21, 2006 5:35 pm ]
Berichttitel: 

Hoe groot is je originele carbu? (aantal mm's?)

Auteur:  *Thomas* [ zo mei 21, 2006 5:49 pm ]
Berichttitel: 

je kan hem voor niet lichter vertanden denk ik

is het en 12, 9 of 16mm , anders kan je daar eens naar kijken

Auteur:  johntzr [ zo mei 21, 2006 6:01 pm ]
Berichttitel: 

persoonlijk denk ik dat het aan de afstelling ligt of je trekt hem niet ver genoeg door zodat hij na overschakelen net onder de powerband komt zodat die het niet meer trekt in een wat hogere versnelling.

edit: ook omdat ik je topsnelheid wel erg laag vind voor zo'n soort uitlaat

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 6:01 pm ]
Berichttitel: 

Kan er eigenlijks niet op vinden qua mm dan...
Staat E3 op en nog wat abra kadabra tekens.
Zal wel even een foto schieten...
Niet dat je er dan veel wijzer van wordt :0o:
Alstu:

http://img423.imageshack.us/img423/3378/cab23rb.jpg

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 6:04 pm ]
Berichttitel: 

johntzr,
Ik schakel meestal bij de 9 a 10 duizend toeren..

Hoog zat neem ik aan...

Trouwens in het rooie kom ik niet verder als de 11 zonder luchtbak...
Met luchtbak kom ik op de 10 duizend en dan stopt hij.Dan hoor je hem gewoon inhouden...

Auteur:  johntzr [ zo mei 21, 2006 6:06 pm ]
Berichttitel: 

is waarschijnlijk toch iets te laag maar ik denk dan toch dat het aan de afstelling zal liggen.

Auteur:  *Thomas* [ zo mei 21, 2006 6:08 pm ]
Berichttitel: 

het is denk ik een 16mm carbu, maar ben niet 100% zeker

wel, waar het aan logt volgens mij is de cilinder, zo'n gila 1, daar haal je niet veel uit, zeker niet uit een slome, mss is het toch een snelle gila, maar denk het niet

laat anders je cil wat tunen of kijk uit naar een gila 2 (sne) of een tp oid

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 6:08 pm ]
Berichttitel: 

Maar als ik mijn lucht inlaat groter maak moet dan de lucht verder open of juist dicht...

Maar dat plotseling ophouden bij 10 duizend toeren ligt aan de afstelling?

Groet Mark

Auteur:  *Thomas* [ zo mei 21, 2006 6:17 pm ]
Berichttitel: 

denk dat het deels aan de afstelling te wijten valt, mr als je idd met een slome gila te maken hebt, ligt het daaraan

Auteur:  johntzr [ zo mei 21, 2006 6:18 pm ]
Berichttitel: 

ja onder een tzr zit een 16 mm en een snelle tp50 cilinder iig bij die van mij, zit volgensmij wel onder elke tzr.

en dat plotseling ophouden bij 10 duizend lijkt mij echt aan je afstelling te liggen. probeer eens met warme motor je stationair toerental te verhogen naar iets van 4 a 5000 en dan de luchtschroef te verdraaien en te kijken wat het maximum haalbare toerental is als het goed is zal dit oplopen naar iets van 6000 en misschien wel meer als die veel te weinig lucht krijgt en daarna stel je natuurlijk wel weer ff je stationair toerental bij.

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 6:22 pm ]
Berichttitel: 

Dus als ik het goedbegrijp:

Je laat hem stationair lopen op 5000 dan de luchtschroef bij stellen tot ongeveer 6000 en dan de stationair weer terug draaien naar waar hij stond?


Groet Mark

Auteur:  *Thomas* [ zo mei 21, 2006 6:25 pm ]
Berichttitel: 

maar heeft hij nou een gila 1 of een TP ? gila toch

Auteur:  johntzr [ zo mei 21, 2006 6:26 pm ]
Berichttitel: 

nee door aan de luchtschroef te draaien zal je toerental gaan veranderen op het hoogste toerental stop je dan en daarna stel je je stationairschroef weer bij

edit: volgensmij zit er gewoon een tp50 onder, hij is iig wel aardig snel :D

weet je toevallig ook welke sproeier je dr in hebt zitten?

Auteur:  Dutchspider [ zo mei 21, 2006 6:30 pm ]
Berichttitel: 

nee door aan de luchtschroef te draaien zal je toerental gaan veranderen op het hoogste toerental stop je dan en daarna stel je je stationairschroef weer bij.

Als je de luchtschroef maar vergenoeg open draait maakt hij zoveel toeren als je wil......

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/