Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Welke carburator zou ik best nemen ?
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=3514
Pagina 1 van 1

Auteur:  tuup [ za mei 20, 2006 6:12 pm ]
Berichttitel:  Welke carburator zou ik best nemen ?

ik heb een klein vraagje, ik heb een rs van 2003 pas gekocht, en wil hem wat opvoeren, cilinder: gilardoni 50snel, uitlaat weet ik nog niet precies maar nu was mijn vraag: welke carbu zou ik best nemen? een 17.5 of een 19 ? en eventueel tips voor uitlaat ? Dit zijn de enige 3 onderdelen die ik wil vervangen. Dus welke carbu en uitlaat pak ik het beste ?
dank bij voorbaat

Auteur:  Daan88 [ za mei 20, 2006 6:18 pm ]
Berichttitel: 

19 of 21 mm zou ik dan nemen, 16 zit er dacht ik al op..

voor uitlaten zie ook het uitlaten topic bij onderdelen

Auteur:  Nollie [ za mei 20, 2006 6:33 pm ]
Berichttitel: 

als ik jouw was begon ik met een andere uitlaat.

Waarom?
omdat dat daar mee de meeste winst te pakken is.
Als je dat heb gedaan en je vind dan nog dat tie te zacht loopt/niet goed optrekt dan kan je altijd nog naar een cab kijken

Auteur:  theo_tamada [ za mei 20, 2006 7:15 pm ]
Berichttitel: 

als je andere carburaie neemt, is het altijd verstandig een ander spruitstuk en membraan te nemen,

omdat er meer en sneller lucht de cilinder in loopt,

zodat alles op elkaar is afgestemt.

uitlaat is ook verstandig te vervangen, en is zoals hier boven staat ook erg belangrijk, hoe groter de uitlaatoort hoe meer touren dus meer koppel.

gr theo

Auteur:  rain man [ za mei 20, 2006 7:53 pm ]
Berichttitel: 

af1 evo schreef:
als je andere carburaie neemt, is het altijd verstandig een ander spruitstuk en membraan te nemen,

omdat er meer en sneller lucht de cilinder in loopt,

zodat alles op elkaar is afgestemt.

uitlaat is ook verstandig te vervangen, en is zoals hier boven staat ook erg belangrijk, hoe groter de uitlaatoort hoe meer touren dus meer koppel.

gr theo



dat is dus niet helemaal zo he, je kan je uitlaat poort ook te groot/breed/hoog maken en dan is ie dus verknalt. Dus als je dit wilt veranderen kun je dit het beste overlaten met iemand die er verstand van heeft

Auteur:  tuup [ za mei 20, 2006 8:02 pm ]
Berichttitel: 

Maar welke carburator en uitlaat kan ik dan het beste nemen op die gilardoni 50snel

Auteur:  theo_tamada [ za mei 20, 2006 8:03 pm ]
Berichttitel: 

ja duhh, maar ik bedoel maar,

ze begrensen vaak blokjes door een prop, dat is in de meeste gvallen een ring die in je uitlaat zit en poort verkleint, daarom kunnen je gassen er niet goed door stromen, als je die prop verweidert gaat hij sneller omdat hij ook meer touren kan maken.

dus als je je cil, laat tunen woord de uitlaat poort vergroot, of als je een snellere cil koopt.

dus meer touren, uiteraard kun je het beste je hele cil aan passen, dus ook je spoelpoorten enz.

gr theo

Auteur:  peteRS [ za mei 20, 2006 8:05 pm ]
Berichttitel: 

tuup schreef:
Maar welke carburator en uitlaat kan ik dan het beste nemen op die gilardoni 50snel


Ik weet niet of je de reacties hierboven leest... Heb je al in het uitlaten topic gekeken? Daar staat zoveel info!
En een gilardoni 50 snel bestaat niet. (Kvind die term "snel" sowieso maar raar)

Maar okej, ik weet niet wat je te besteden hebt maar neem een Yasuni HMR2 en een 19mm (maakt verder eigenlijk weinig verschil met een 17,5, tis maar 1,5mm verschil :P). Dan ga je snel genoeg denk ik zo...

af1 evo schreef:
ja duhh, maar ik bedoel maar,

ze begrensen vaak blokjes door een prop, dat is in de meeste gvallen een ring die in je uitlaat zit en poort verkleint, daarom kunnen je gassen er niet goed door stromen, als je die prop verweidert gaat hij sneller omdat hij ook meer touren kan maken.

dus als je je cil, laat tunen woord de uitlaat poort vergroot, of als je een snellere cil koopt.

dus meer touren, uiteraard kun je het beste je hele cil aan passen, dus ook je spoelpoorten enz.

gr theo


Hier heeft de topicstarter verder niks aan...

Auteur:  RS_Patrick [ za mei 20, 2006 8:24 pm ]
Berichttitel: 

19mm er op gooien, Giannelli pijp er onder en een mooie Gilardoni 50cc race of snel er op hoe je het ook noemen wilt.

Auteur:  peteRS [ za mei 20, 2006 8:25 pm ]
Berichttitel: 

Waar heb je die gilardoni "50 snel" vandaan ??

Auteur:  tuup [ zo mei 21, 2006 1:15 am ]
Berichttitel: 

Ik heb de brommer nog niet gehaald, hij staat nog bij de verkoper maar die persoon zit bij mij in de klas, en hij houd hem aan de kant voor mij. Volgende week ga ik hem eigenlijk pas halen maar ik wou deze informatie al hebben. En hij heeft die rs ook nog maar een paar weken en de jongen waarvan hij hem had gekocht heeft hem er een nieuwe cilinder bijgegeven en dat is volgens hem dus een "gilardoni 50cc snel". Verder weet ik hier ook niks van ... ik typ hier maar neer wat ik heb gehoord. Ik vermoed dat het een gewoon een 50cc is met bewerkte poorten ofzo ? schijnt haal je daar een hogere topsnelheid mee. Maar die commentaar moet niet op mij gegeven worden want ik heb de naam "gilardoni 50cc sne" niet uitgevonden.

En als commentaar op Beemsterkaas: er zit geen 16 op standaard maar een 12.

Auteur:  tuup [ di mei 23, 2006 11:51 pm ]
Berichttitel: 

is een 21 te groot voor een 50cc gilardoni 2 + metrakit uitlaat ? en als ik toch een 21 zou nemen, maakt het dan veel verschil als ik spruitstuk vervang of niet

Auteur:  tuup [ wo mei 24, 2006 12:22 am ]
Berichttitel: 

en past carbu van booster ook op een rs

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/