Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Mijn RS moet op zijn achterwiel! https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=3340 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | WillemB [ za apr 22, 2006 9:15 pm ] |
Berichttitel: | Mijn RS moet op zijn achterwiel! |
Zoals velen van julie weten heb ik 'n RS50 uit 1999 (dus nog net nieuw model) die std is afgezien van de yusuni 1 uitlaat, waardoor hij zo'n 70 loopt tegen de wind in. Echter trekt hij helemaal voor geen meter op. Hij wil alleen hoog in de toeren doortrekken. Wat raden jullie mij aan als ik hem op zijn achterwiel wil kunnen trekken - dit moet met GEMAK kunnen. Ik dacht aan een fasmen duo en groter spruitstuk, maar misschien zijn er goedkopere en/of betere opties. Hopelijk hebben jullie ideeen! |
Auteur: | johntzr [ za apr 22, 2006 9:18 pm ] |
Berichttitel: | |
trekvertanding en standaard uitlaat dr maar weer op want 70 is niks |
Auteur: | rain man [ za apr 22, 2006 9:21 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm met een r1 moet ie veel harder kunnen, ga eerst eens fatsoenlijk afstellen |
Auteur: | wimpi [ za apr 22, 2006 9:22 pm ] |
Berichttitel: | |
laat u een speciaal tandwiel maken op maat zoals het mijn.... ik heb 63tanden maar je kan denkek ook wel nog groter gaan en dan me u yasuni ik denk wel dat het dan vrij goed zou gaan... maar echt simpel wheelie trekke (automatisch) zulde zowiso een speciale vertanding emme zelf met een 70kit enal gade ni vanzelf omhoog |
Auteur: | johntzr [ za apr 22, 2006 9:24 pm ] |
Berichttitel: | |
met een 70cc en beetje vertanding gaat ie echt wel hoor en als je harder nog wilt gaan als 55 zonder overtoeren zou ik iig al geen 63 tanden achter nemen! |
Auteur: | Matthijn [ za apr 22, 2006 9:26 pm ] |
Berichttitel: | |
denk t ook wel |
Auteur: | DennisRS [ za apr 22, 2006 9:26 pm ] |
Berichttitel: | |
hij wil denk ik niet zn cilinder aanpassen, ik zou eerst eens goed af gaan stellen en klein voortandwiel of groot achtertandwiel |
Auteur: | Pepijn_KawaZX6 [ za apr 22, 2006 9:27 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: Ik dacht aan een fasmen duo en groter spruitstuk daarmee red je het echt nooit, als je echt een autowheelie wil trekken moet je tog wel een 70 eronder gooien met een grote carb (bijv 21 mm) |
Auteur: | Lucas [ za apr 22, 2006 9:39 pm ] |
Berichttitel: | |
mijn oud model rs trok met 70cc gilardoni en 24mm carb en gianelli uitlaat maar net wheely's en dat koste hem veel moeite en ik had nog best lichte vertanding. Ik reed op top 115/120 maar trok wel als een beest. Je zult dus wel een goede 70/80cc nodig hebben en goede uitlaat en grote carb en lichte vertanding. |
Auteur: | WillemB [ za apr 22, 2006 9:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Valt me tegen Ik wil sowieso een duo uitlaat voor de looks, en als ik recensies mag geloven is de fasmem duo een aardig ding. Maar als ik een groete sproeier neem en hem af laten stellen door 'n tuner (iemand die tuned ) en die fasmem duo install dan zal hij dus wel sneller optrekken in de lage toeren maar niet op z'n achterwiel willen? Alleen het voorband 'ns tukkie omhoog ziet er al vet uit vind ik |
Auteur: | Lucas [ za apr 22, 2006 9:58 pm ] |
Berichttitel: | |
lukt je egt niet of je moet vol gas geven en dan in een keer koppeling los laten dan komt ie wel maarja, dat is ook niet alles. Hij zal wel meer koppel hebben dan je yasuni maar wss niet zo hard gaan. ik zou eerst ff met deze uitlaat afstellen/laten afstellen en anders ff je cilinder iets bewerken, rijd ie stuk beter |
Auteur: | RS_Patrick [ za apr 22, 2006 10:08 pm ] |
Berichttitel: | |
Standaard heb je een 9mm carb met dan nog eens extra als begrenzing een 8,8mm spruitstuk, verander dat maar in een 17,5mm. Standaard cilinder heeft een veel te laag uitlaatpoortje voor modeljaar 99 dus als je die gewoon een milimeter of 10 omhoog vijlt ben je al een heel stuk verder dan. Doe je dat niet kan je een Wheelie wel vergeten. Bijna al het gewicht van een RS zit voor in waardoor je vlink wat kracht nodig hebt om hem op zijn achterwiel te krijgen. Als je een ruk aan zijn stuur geeft en naar achteren leunt terwijl je de koppeling laat schieten met vlink wat toeren dan maakt hij meschien een sprongetje op zijn achterwiel, een echte wheelie lukt je niet met een standaard RS50. Enn Wheelie is dus waner je de brommere op zijn achterwiel trekt en echt een flink eind op zijn achterwiel rijd spelent met het gas, koppeling en achterrem, en schakelen als je genoeg power heb |
Auteur: | Nollie [ zo apr 23, 2006 12:19 am ] |
Berichttitel: | |
met 50cc lukt het niet makkelijk. Met mijn gill 70cc yasuni hamr-2 en 21mm carb kwam die wel los voor... Alleen dan moes wel mn tank op reserve staan. Ook ben ik niet zwaar (55 kg). Maar dat was dan ook alleen maar dat die net van de gront kwam (5 cm) voor hoger moet je echt aan je stuur gaan trekken wat ik dus niet durf. Dus op je achter wiel met 50cc kun je eigelijk wel vergeten. |
Auteur: | G-Force [ zo apr 23, 2006 1:33 am ] |
Berichttitel: | |
Met 70cc ist echt niet moeilijk bij 7-8k rpm koppeling versneld op laten komen, en voorwiel gaat vanzelf de lucht in zonder trekken Autowheelies lukt ook aardig met powerfilter, maar ik schakel altijd vroeg in 1e en 2e, en wil niet op mn bek gaan |
Auteur: | Pepijn_KawaZX6 [ zo apr 23, 2006 9:45 am ] |
Berichttitel: | |
ja en of een fasmem op een 70 loop weet ik niet, ik heb nooit iemand gehoord die een fasmem onder zn 70/80cc had. Op een 50 loopt ie super, maar of hij dat ook op een 70/80cc doet betwijfel ik |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |