Auteur |
Bericht |
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
evo @ am6
he
ik heb een vraagje, is het veel werk om een polini evo goed passend/ presterend te krijgen op een am6 blok? volgens mij komt de slag van mina hor en am6 wel redelijk overeen, en ik hoorde dat de tapeinden ook niet zo'n groot probleem waren en die wel redelijk pas te maken zijn. Maar kan ik uit zo'n scooter cilinder wel een goede powerband halen, aangezien die op scooter's niet zo van belang zijn?
mvg rainier
|
wo feb 22, 2006 11:16 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
hij heeft een hele smalle powerband die heel hoog ligt, het kan maar je kan beter je geld in een cilinder voor een AM6 steken vind ik persoonlijk.
|
wo feb 22, 2006 11:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
volges mij is een evo heel kut, voor op am6.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do feb 23, 2006 12:37 am |
|
|
DeEnigeEchte
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 25, 2005 2:09 pm Berichten: 435 Woonplaats: Boven-Leeuwen
|
ja.. scootercilinders zijn toch anders opgebouwd dan een 'schakelcilinder' lijkt me..
voor het geld van een EVO kun je trouwes ook een hele mooie andere cilinder kopen: MHR, Hebo Manston, Gila75.. noem maar op!
_________________ The artist formaly known as Thomas
|
do feb 23, 2006 12:42 am |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Er is een vette W poorter ook gewoon voor AM6 van polini dus waarom een scooter cilinder dan?
|
do feb 23, 2006 3:20 am |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
omdat ik een bijna nieuwe kan kopen voor een klein prijsje, en omdat de evo toch wat meer vermogenproduceert ( piekvermogen dan wel) als een andere am6 cilinder, dus leek het me wel een uitdaging om de evo goed presterend te krijgen op een am6, maar mijn vraag is dus: kan ik daar een goede powerband uit krijgen? door middel van juiste uitlaat of cilinder aanpassen? , dus geen geblaat je kan beter am6 cilinder nemen, ik wil weten of dit de moeite waard is om te proberen.
|
do feb 23, 2006 11:15 am |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Als jij ook eenm andere onsteking neemt en minimaal een 19mm carb en een goede hoog toerige uitlaat dan kan het wel de moeite waard zijn om te proberen. Powerband ligt er hoog bij een Evo dus je moet hem constand heel hoog in zijn toeren houden.
|
do feb 23, 2006 12:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
ja ok dat is natuurlijk een must, maar idd ik had ook wel het vermoeden dat het wel de moeite waard is om het te doen.
|
do feb 23, 2006 4:29 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
RS_Patrick schreef: hij heeft een hele smalle powerband die heel hoog ligt, het kan maar je kan beter je geld in een cilinder voor een AM6 steken vind ik persoonlijk.
hoe kom je daar bij? Mijn evo was zo mak als een lammetje standaart 186 timing ofzo en piepklein poortje... Zijn wel wat am6 cilinders veel piekiger dan een mina evo.
|
zo maart 12, 2006 6:06 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
aja ik ga het binnenkort meemaken met die powerband
|
zo maart 12, 2006 6:27 pm |
|
|
|