Auteur |
Bericht |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif) Vertanding en rollenbank
Als ik meer vermogen heb, en mijn vertanding korter maak voor een lagere top maar meer trekkracht, geeft de rollenbank dan nog steeds een hoger vermogen aan of is dit met de andere vertanding lager?
- Het word toch gemeten aan het achterwiel, als die minder hard draait meten ze minder?
En toch lees ik steeds dat je vertanding niet uitmaakt voor het vermogen dat de rollenbank aangeeft...
Laatst bijgewerkt door BuxirS op zo jan 22, 2006 10:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo dec 07, 2005 8:43 pm |
Persoonlijk album
|
![](./styles/apriliaforum/theme/images/spacer.gif) |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
ja ze rekenen kw om naar snelheid, maar je kan ook een brommer hebben met 45 km/u en 2 kw (niet dat er iemand is die dat heeft maar het kan). Maar ze rekenen iig altijd om en kijken niet naar de snelheid. Zoals mijn rs ging 80 en had 1,1, terwijl 1,1 volgens omrekening dit 10-15 km te hard was, hier kreeg ik ook de boete voor. Terwijl ik eigenlijk een veel hogere boete had moeten hebben. Dus het wordt volgens mij alleen maar in je nadeel. Tenminste als ze daar in wolvega net zo meten als hier. En ze meten aan het 8erwiel hoe anders
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
wo dec 07, 2005 8:48 pm |
Persoonlijk album
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ja vermogen blijft hetzelfde, tandwielverhouding is puur om de snelheid af te stellen. Maar volgend jaar gaan ze rollenbanken gebruiken die gewoon snelheid meten dus dan ben je alsnog de sjaak.
|
wo dec 07, 2005 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
ik ga nu ongeveer 90 met 13 47 en trekt echt bagger. dan zou ik dus ook niet zoveel kw hebben toch ? ![biggrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
|
wo dec 07, 2005 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
Pepijn_RS50 schreef: ja ze rekenen kw om naar snelheid, maar je kan ook een brommer hebben met 45 km/u en 2 kw (niet dat er iemand is die dat heeft maar het kan). Maar ze rekenen iig altijd om en kijken niet naar de snelheid. Zoals mijn rs ging 80 en had 1,1, terwijl 1,1 volgens omrekening dit 10-15 km te hard was, hier kreeg ik ook de boete voor. Terwijl ik eigenlijk een veel hogere boete had moeten hebben. Dus het wordt volgens mij alleen maar in je nadeel. Tenminste als ze daar in wolvega net zo meten als hier. En ze meten aan het 8erwiel hoe anders
ze meten snelheid, en ze zetten het om in kw, je krijgt dus een bekeuring voor kw. voor de rest van je verhaal heb je gelijk ja
|
wo dec 07, 2005 10:22 pm |
Persoonlijk album
|
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
nee ze meten hier geen snelheid naar kw, dan zou ik een veel hogere boete dan 45 euro hebben gehad
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
do dec 08, 2005 8:19 am |
Persoonlijk album
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Dus kijk je hebt 2 brommers A en B
A trekt in 1 seconde naar de 50 km/u
B trekt in 10 seconden naar de 50 km/u
Volgens jullie zou brommer A dus een boete krijgen of zou het niks uitmaken?
_________________ af1, derbi GPR
|
do dec 08, 2005 10:05 am |
Persoonlijk album
|
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
Mijne trekt ook voor geen meter terwijl mijn top 55 - 60 km / h .. echte KM en ik krijg geen boete omdat ik maar 0,5 kw had ofzo..
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
do dec 08, 2005 11:58 am |
Persoonlijk album
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Charley schreef: Dus kijk je hebt 2 brommers A en B
A trekt in 1 seconde naar de 50 km/u B trekt in 10 seconden naar de 50 km/u
Als brommer A teveel Kw produceert krijgt hij idd een boete. Maar ik vind dit een slecht voorbeeld.
|
do dec 08, 2005 5:39 pm |
Persoonlijk album
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
beemsterkaas schreef: Pepijn_RS50 schreef: ja ze rekenen kw om naar snelheid, maar je kan ook een brommer hebben met 45 km/u en 2 kw (niet dat er iemand is die dat heeft maar het kan). Maar ze rekenen iig altijd om en kijken niet naar de snelheid. Zoals mijn rs ging 80 en had 1,1, terwijl 1,1 volgens omrekening dit 10-15 km te hard was, hier kreeg ik ook de boete voor. Terwijl ik eigenlijk een veel hogere boete had moeten hebben. Dus het wordt volgens mij alleen maar in je nadeel. Tenminste als ze daar in wolvega net zo meten als hier. En ze meten aan het 8erwiel hoe anders ze meten snelheid, en ze zetten het om in kw, je krijgt dus een bekeuring voor kw. voor de rest van je verhaal heb je gelijk ja
dat kan dus echt niet, want dan zou ik veel meer kw hebben... ik rijd 75-80 met 0.7kw... als je dat vanuit de snelheid berekend zou ik veel meer moeten hebben.
|
do dec 08, 2005 6:42 pm |
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
Charley schreef: Dus kijk je hebt 2 brommers A en B
A trekt in 1 seconde naar de 50 km/u B trekt in 10 seconden naar de 50 km/u
als het zo is:
A trekt in 3 seconde naar de 50 km/u
B trekt in 15 seconden naar de 80 km/u
dan hebben ze ongeveer evenveel kw en krijgen allebij een even hoge boete
do dec 08, 2005 6:45 pm |
Persoonlijk album
|
sehsade
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 29, 2004 10:15 pm Berichten: 37 Woonplaats: Amersfoort
|
rollerbank meet je snelheid.... warom zouden ze anders schakelen. Je hebt niet meer vermogen in zijn 6 dan in zijn drie.
Dat kw-gedoe is slechts om mensen te misleiden om niet dingen te doen zoals buxirs van plan is
De nieuwe rollerbanken(ik weet niet of ze al uit zijn) geven nu ook gewoon je snelheid aan
|
za jan 21, 2006 4:32 pm |
|
peteRS
ApriliaForum Member
|
sehsade schreef: rollerbank meet je snelheid.... warom zouden ze anders schakelen. Je hebt niet meer vermogen in zijn 6 dan in zijn drie.
Dat kw-gedoe is slechts om mensen te misleiden om niet dingen te doen zoals buxirs van plan is
De nieuwe rollerbanken(ik weet niet of ze al uit zijn) geven nu ook gewoon je snelheid aan
Maar die teller geeft alsnog de KW's aan en dus meten ze vermogen, en ja ze rekenen het daarna om naar snelheid om een boete te kunnen geven. En ze schakelen omdat ze daarna meteen een paar versnellingen terug kunnen schakelen en zo ontstaat er heel ff heel veel vermogen.
|
za jan 21, 2006 6:19 pm |
Persoonlijk album
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
sehsade schreef: rollerbank meet je snelheid.... warom zouden ze anders schakelen. Je hebt niet meer vermogen in zijn 6 dan in zijn drie.
Klopt niet...
Anders mag jij mij uitleggen hoe het kan dat ik 75km/u reed met 0.8kw.
|
za jan 21, 2006 7:42 pm |
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
peteRS schreef: sehsade schreef: rollerbank meet je snelheid.... warom zouden ze anders schakelen. Je hebt niet meer vermogen in zijn 6 dan in zijn drie.
De nieuwe rollerbanken(ik weet niet of ze al uit zijn) geven nu ook gewoon je snelheid aan Maar die teller geeft alsnog de KW's aan en dus meten ze vermogen, en ja ze rekenen het daarna om naar snelheid om een boete te kunnen geven. En ze schakelen omdat ze daarna meteen een paar versnellingen terug kunnen schakelen en zo ontstaat er heel ff heel veel vermogen.
je hebt een pm van mij ontvangen als het goed is ![happy :^^:](./images/smilies/happy.gif)
|
za jan 21, 2006 7:48 pm |
|
|