Auteur |
Bericht |
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
yasuni hmr/2
Hoi ik had een vraagje,
Is de yasuni hmr/2 uitlaat een goeie uitlaat voor mijn setup:
Gilardoni 1 (onbewerkt (50cc )
13mm carb.
En de rest gewoon orgineel.
Ik heb nu een gianelli uitlaat, daar ga ik met dit weer amper 80 mee.
Verder is die uitlaat afkomstig van een tzr, gaat dat gewoon passen voor op mijn RS of moet ik de boel gaan verbouwen??
Dus de gianelli of de yasuni?
|
zo dec 25, 2005 12:36 pm |
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
nee denk dat je beter voor de yasuni r1 kunt gaan. hmr/2 is een 70cc uitlaat en de r1 is een goeie 50cc
_________________ Hola , Como Estas ?
|
zo dec 25, 2005 1:07 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Maar hmr2 doet het zeker ook goed op een 50cc. Als de uitlaatpoort van die gilardoni 1 een beetje is bewerkt zal het allemaal wel goed doen hor Maar dan met een 17,5 is wel ideaal.
Zeker doen dus!
En danlen, hij vroeg gianelli of yasuni. Verder heeft ie geen keus.
|
zo dec 25, 2005 1:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
Ja maar hoeveel gaat et uitmaken, bedoel ik heb nu al een gianelli. Dus heeft et zin om zoveel geld daaraan uit te geven?
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo dec 25, 2005 1:59 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Over hoeveel geld hebben we het? Maar het is wel een betere uitlaat maar of het op zo'n cilinder en carb veel gaat uitmaken... Niet veel denk ik. En hoe hard wil je eigenlijk rijden?
|
zo dec 25, 2005 2:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
|
uiteindelijk wil ik wel de 100 gaan halen.
Ik zat er aan te denken om over tijdje me cilinder te laten ontgrenzen (lage uitlaatpoort).
Maar het is eigenlijk een tzr uitlaat, past dat ook op mijn nm RS?
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo dec 25, 2005 2:11 pm |
|
|
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
niet doen, beetje sonde van je geld, gianelli is geen langzame uitlaat, doe eerst maar die cillinder wat bewerken en groter carbje dan zit je zo over de 100
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
zo dec 25, 2005 2:20 pm |
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
hm/r2 is een beetje een all round uitlaat. niet speciaal 70cc niet speciaal 50cc. Hij doet het op alles goed.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
zo dec 25, 2005 4:01 pm |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
Fast-Rider schreef: hm/r2 is een beetje een all round uitlaat. niet speciaal 70cc niet speciaal 50cc. Hij doet het op alles goed.
klopt
maar denk wel dat gia wat beter presteerd op een orginele 50cc cilinder en zal ongetwijfeld fijner rijden omdat gia toch laagtoeriger is en meer koppel in de lagere toeren ook geeft vergeleken met gia
Hij zal weinig tot niks prestatie winnen met een yasuni op die setup :)
@ topicstarter
Wat je ook zou kunnen doen is je orginele cil een tune beurtje geven
ik weet iig dan een goedkoop/goed adresje :)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
zo dec 25, 2005 4:21 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Ik heb een hmr/2 voor rs en heb die nu onder mij tzr zitten. Dit past dus niet zonder dat je moet lassen. Als ik er niks aan gedaan had dan liep dat pijpje wat vanaf de expansie naar de demper loopt recht door mijn achterbrug heen. Dus neem ik aan dat het andersom waarschijnlijk ook niet past. Verder heb ik nu die hmr/2 op mijn tzr met tp50 en 16mm carb. Nou ik vind het verder erg slecht rijden, je moet zoveel toeren maken voordat ie pas wat doet, dus snel de originele uitlaat er weer onder (lag bij de coater).
|
zo dec 25, 2005 5:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
nou ik heb mijn yasuni aan een tzr rijder verkocht en die hoefde dus nix te verbouwen aan de uitlaat. En over dat pijpje dat is bij rs ook zo. dit was gewoon een kwestie van een paar opvulbusjes (revetjes) tussen de ophanging op de expansie en de rs te doen. en het is opgelost.
ik heb er ook met de hmr op ori setup gerdern (zelfde als cebess) en vond het erg goed rijden. beter als ori. maar ik denk dat je niet egt naar eigen ervaringen moet luisteren want dat is egt puur een kwestie van smaak.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
zo dec 25, 2005 7:26 pm |
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
ben het wel met cebess eens, heb hem dr nu ook tijdelijk voor in de vakantie onder liggen voor ff wat extra power maar ben dat toeren draaien wel weer zat (na 2 dagen ) dus ik gooi hem dr ook wel gauw weer af . maar bij mij past die dr gewoon onder hoor niks geen gelas enzo ik heb gewoon een paar extra plaatjes bij het ophangpunt van de demper gedaan en toen kon het gewoon
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
zo dec 25, 2005 9:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
hmm vaag misschien heb ik niet goed gekeken of die uitlaat was niet voor een nm rs? maargoed ik ben het met je eens, die toeren das niks. En die orignele uitlaat van tzr doet het zo slecht nog niet. Openslijpen en de kat eruit kan ook nog wel eens schelen.
|
zo dec 25, 2005 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
johntzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 12, 2005 9:36 pm Berichten: 154 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Sint Jansklooster
|
misschien wel maar zal denk ik nog vrij weing schelen maar straks gooi ik mn w-poort dr met een paar maand onder en dan denk ik dat die het wel een stuk beter zal doen als mn standaard uitlaat
_________________ (\__/)
(='.'=)
(")_(")
|
zo dec 25, 2005 9:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
nee ik heb ook een gila 1 en een hmr2 maar het loopt net 80.... en heb er nu ook een 19mm bij en loopt nog steeds slecht..
_________________ De NnisRs
|
ma dec 26, 2005 4:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
|