HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma feb 10, 2025 4:48 pm

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Gila 2 met std uitlaatpoort 
Auteur Bericht
deserteagle
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Gila 2 met std uitlaatpoort
Ik zit met een k*tprobleem. Ik had DR73,5, 21mm carb en fasmempijp, Malossi VL6-membraan. Nu wilde ik m terugvoeren, maar de originele cilinder had krassen, omdat ie niet genoeg olie had gekregen wss. Dus ik heb van internet een bijna nieuwe gila2 gekocht, met nog niet opgehoogde uitlaatpoort.
Mijn oude gila 2 had dit wel, maar voordat ie opgehoogd was (met ori uitlaat en carb) reed ie met sproeier 84 prima, 70kmph. t is een opgeboorde 9 mm carb, met aan de luchtfilterkant d8 ik 13 mm, en mengsel kant 12 mm. spruitstuk is ook 12mm.(was zo toen ik brommer kocht) toen heb ik hem op laten hogen, toen deed ie 70 met stukken beter trekken, nog steeds sproeier 84, reed prima.
toen heb ik fasmem eronder gezet, reed prima, 80kmph, sproeier 84 op ori carb, trok goed. toen is mn blok gereviceerd, en paar km met oude gila2 gereden, toen ik bij vriend toen mn 70 erop zette, zaten er krassen in gila 2. toen met mn 70 had ik 21mm met fasmem, liep prima, 110, trok goed, en jawel, sproeier 84.
Nu heb ik weer gila2, staat ander nr op bij de cilinder kop, op de oude d8 ik 109/1 en de nieuwe 209/1. de nieuwe heeft geen opgehoogde uitlaatpoort, ik d8: sproeier 84 dr in en vlammen. niet dus, bij alles wat ik doe, blijft de brommer met moeite 50-52 halen.
dr zit nu sproeier 70 in, std carb (12/13 mm), std membraan (hiervan kan ik nog de begrenzing er weer terug inzetten, deze zat er altijd voordat ik de 70 erop zette). nieuwe bougie maakte niets uit, zelfde verhaal, nu zit ook originele uitlaat erop. Omdat ik m wil gaan verkopen, wil ik er het liefst weinig geld meer in steken.
Iemand idee/oplossing?

za maart 11, 2006 12:07 pm
Profiel
Eamonn
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
kleinere sproeier proberen?

die krassen in de vorige zijn waarschijnlijk omdat ie te arm heeft gelopen? als je zoveel veranderd (oa die uitlaat) moet je toch echt wel wat met de afstelling doen...

za maart 11, 2006 3:18 pm
Profiel WWW
deserteagle
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
die uitlaat heeft toen niks uitgemaakt:S ik word egt gek van dat kloteding. die krassen zaten er voor de revisie niet in, en misschien 20 km na de revisie wel, het zal cker niet meer zijn dan 20 km. dus te arm lijkt me niet. ik heb nu net de begrenzing van mn membraan er terug in gezet, geen verbetering. ik had van mn std. carb het benzinefiltertje schoongemaakt, poosje geleden, en wist niet meer welke kant richting je carb moest, dus heb m nu omgedraaid, ik d8, dat kan het makkelijk zijn, maar nog geen verbetering.

za maart 11, 2006 4:32 pm
Profiel
Eamonn
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
kleinere sproeier proberen?

za maart 11, 2006 6:41 pm
Profiel WWW
deserteagle
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
misschien dt ik dat nog doe, hij moet zeg maar bij sproeier 74 eerst met choke aan, dan meteen choke eraf, dan ff stationair laten lopen (halve minuut) en dan pas kan je gaan rijden, anders valt ie bijna dood bij koppeling loslaten:S

za maart 11, 2006 7:08 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]