Tja de VHSB 34 is gewoon goed en universeel.
Doet het in elk toerenbereik goed en mooi.
Maar als je echt meer wil, dan kan je kijken naar zo'n 36mm van Keihin.
Die zitten op de 250cc 2takt SX modellen van KTM. Maar die Mikuni 38
van de CR250 is ook leuk, al moet je er zeker van zijn dat dat ook mooi
aansluit en past op je spruitstuk en filter. (Overigens kan een powerfilter altijd nog)
Maar beter neem je gewoon een VHSB 34 en standaard (open) airbox.
Wil je met die grotere carbs het maximale eruit halen, ook onderin de toeren,
zul je al echt alles maximaal moeten laten bewerken, carters cilinder etc etc.
Dit gaat uiteraard ten koste van de betrouwbaarheid en levensduur...
Tenzij je circuit gaat rijden, of je bent gewoon een echte liefhebbende purist
die het bijkomende verhoogde onderhoud voor lief neemt.
_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]