Auteur |
Bericht |
bigbangAT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 21, 2010 12:39 am Berichten: 105 Woonplaats: Den Haag / Voorburg
|
 powerfilter te luid?
hey, ik heb laatst mijn derbi gpr 50 uit 2007 een nieuwe uitlaat gegeven en er ook maar gelijk een powerfilter op gezet. alleen komt er nu een gruwelijk hard geluid uit als ik in mijn powerband zit en een beetje gas geeft. ik heb nadat ik de uitlaat erop heb gezet met de orginele luchtfilter erop (die echt belachelijk groot was) niet echt goed naar het geluid geluisterd. dus ik weet nu niet of dat harde geluid door de powerfilter komt en of ik het zachter kan maken door er een normale luchtfilter op te zetten. iedereen die een derbi gpr 50 uit 2005 of nieuwer heeft, weet dat de luchtfilter overdreven groot is en op veel moeilijk bereikbare plekken vastzit. daarom heb ik hem er maar uit gedremeld en de restjes eraf gerukt (dus de orginele luchtfilter is gesloopt) dus ik kan niet meer kijken hoe hard die is met de orginele luchtfilter erop. dus wat zijn de kenmerken en bij effecten van een powerfilter? mijn brommer heeft nog gewoon een standaard 50cc cilinder en standaard 14mm carb. verder zit er alleen maar een andere vertanding, sproeier, uitlaat, demper en luchtfilter op. ik wil hem graag wat zachter hebben omdat ik nu teveel opval kwa geluid en geen zin heb om door elke motormuis meegenomen te worden 
_________________ You're here for a good time, not a long time...
|
di jun 29, 2010 12:14 am |
|
 |
Dane
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 13, 2009 1:31 pm Berichten: 2213 Woonplaats: Eindhoven / Aarle rixtel
|
 Re: powerfilter te luid?
komt door power filter dat harde geluid 
di jun 29, 2010 12:16 am |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
een luchfilterhuis is niet zomaar een bak waar lucht wordt aangezogen. Vaak is de vorm juist op een bepaalde manier gemaakt om geluidsgolven te dempen. Ook de luchtprop die er std inzit dempt het geluid zonder een merkbaar effect te geven op motorprestatie.
Met jouw powerfilter haal je dit effect weg, en de motor zuigt meer lucht aan. ook dat zorgt voor meer herrie.
Dus, ja, met een std luchtfilter heb je minder herrie.
edit: ook de snelle uitlaat zorgt voor meer geluid uiteraard. Als je een of andere crackuitlaat op de kop hebt getikt ken je ook even naar het demperwol kijken.
|
di jun 29, 2010 12:17 am |
|
 |
DylanRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 20, 2010 1:24 pm Berichten: 97 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Heb je het schuim uit je ori filter nog wel? Aangezien je nu graag minder geluid wilt, kun je het filter in je powerfilter stoppen. Dus in stukken knippen/snijden/bijten/scheuren en daarna in je powerfilter stoppen. Ik had hetzelfde probleem, ikzelf vond het wel leuk, maar je valt idd meer op. Hierna werd het geluid al minder.
_________________ Hey, waar is Perry?
|
di jun 29, 2010 12:27 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Een powerfilter is er meer om bedoeld om de afstelling van de benzine-lucht verhouding the helpen van je blok. Als je je blok zodanig aangepast hebt dat een standaard luchtfilter slechter werkt als een met een powerfilter, pas DAN gooien ze dat erop. Daarnaast zien ze er vaak ook sierlijk uit. Wat eigenlijk niet de bedoeling is en veel gappies niet over nadenken en dan van paf staan zoals jou dat het een stuk luider is.
Als dit echt een probleem is, raad ik je echt aan om met je standaard luchtfilter te gaan rijden. Ding is veel robuster als zo een powerfilter en je merkt als, geluid is echt zachter. Komt gewoon omdat er veel geluid vanuit je blok ook uit je powerfilter kan komen.
Ook kwa performance zal, je denkbeeldig 1% performance mits ultimate afgesteld, verliezen voor heel wat geluid en veiligheid. Is echt een beter plan. Maar blijft jouw keus.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
di jun 29, 2010 8:10 am |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Buiten dat, ik reed tijdje met zon scootah malossi powerfilter. Na 3 weken had ik zand in mijn vlotter zitten. En ik had hem gewoon netjes ingeolied. vanaf dat moment heb ik besloten dat powerfilters gewoon kut zijn.
|
di jun 29, 2010 12:55 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Zonde van je ori luchtbak, want die zou ik er maar weer op zetten...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
di jun 29, 2010 8:01 pm |
Persoonlijk album
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
powerfilters dempen minder. meer lucht nodig en geluidsdemping behouden, dan moet je gaten bijboren, beun maar het werkt.
di jun 29, 2010 8:57 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Meer lucht is echt niet nodig hoor!
|
di jun 29, 2010 10:42 pm |
Persoonlijk album
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
hangt af van de set-up, maar je moet het idd best bruut maken wil je meer lucht nodig hebben dan een standaard doosje
di jun 29, 2010 10:43 pm |
|
 |
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
als het 'nodig' is, is dat geen teken van false lucht?
|
di jun 29, 2010 10:54 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
|
Valse lucht is dan zowieso al te veel... Dus dan moet je niet meer hebben...
|
di jun 29, 2010 10:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
|
wat eeen discussie
powerfilter zonder een high end setup is slecht
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
di jun 29, 2010 11:01 pm |
|
 |
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
hahah even gaan dremelen inplaats van beetje moeite doen om hem gewoon los te schroeven  Kon er wel om lachen  En wat is het probleem dat dat ding zo groot is, als je hem weg haalt heb je ruimte op een plek waar je normaal niet bij kunt 
di jun 29, 2010 11:06 pm |
|
 |
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
|
team-rs schreef: wat eeen discussie
powerfilter zonder een high end setup is slecht Ook met die high end set-up is het bagger, het beste is gewoon om een standaard luchtfilter van een 125cc motor op je echt snelle brommer te zetten, zou ook nog eens prestatie's kunnen schelen omdat de pulsen in je inlaat traject bij kleine 1 cilinders heel belangrijk zijn. Mijn theorie die ik had bedacht was in elk geval dat een origineel 125cc filter meer prestatie-winst oplevert als een powerfilter. Of dit waar is weet ik nog niet, dat moet ik nog een keer testen.  Maar @ TS: Powerfilter is op jou brommer totaal overbodig en slecht voor je cilinder omdat er hele kleine korrels zand worden aangezogen, bij een origineel filter is dit ook wel maar veel minder als bij een powerfilter dus gewoon weg doen dat ding. 
_________________ Ktm #24
|
wo jun 30, 2010 12:08 pm |
|
 |
|