Apriliaforum.nl https://apriliaforum.nl/ |
|
Thermostaat en Koeling van een DR80 https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=15362 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | Jeroen Ransijn [ wo maart 10, 2010 11:34 pm ] |
Berichttitel: | Thermostaat en Koeling van een DR80 |
Hoi, ik heb mijn dr 80 cilinder suc6vol gemonteerd en hij rijd prima. Het enige waar ik van schrok was de temperatuur. Zoals jullie weten heeft een rs een temp meter. Blauw-wit-rood Mijne komt NET niet bij het rood, maar zodra die dat punt bereikt gaat de thermostaat open die ik nieuw besteld heb (25 euro..). Hoort het zo dat die zo laat opengaat of hoort die sneller open te gaan? ik vind de temperatuur volgens de meter vrij hoog oplopen... En ik rij nu nog rustig (inrijden) maximaal 7500 toeren en halfgas. Wie heeft hier ervaring mee? eruithalen lijkt mij niet goed, aangezien ik op die manier mijn stnd cilinder gemolt heb (bleek die niet in te zitten). Grt, Jeroen |
Auteur: | *Vincent* [ wo maart 10, 2010 11:36 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
Die hoort zo hoog op te lopen... waarom denk je anders dat hij derin gaat? De bedrijfstemperatuur van je gemiddelde motor is 90 graden hoor... |
Auteur: | Jeroen Ransijn [ do maart 11, 2010 12:51 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
90 graden is vrij hoog voor mij, aangezien ik een sprinter heb gehad die 70 graden werd. Maar het is normaal dat bij elke rs de temperatuurmeter tot bijna in het rode oploopt en dan weer minder word door de thermostaat? Vond het namelijk eng, omdat ik hem nog aan het inrijden ben. En rood=max. Gewoon thermostaat erin laten dus? |
Auteur: | Patrick B [ do maart 11, 2010 2:14 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
Ik zou de thermostaat er lekker uithalen. Liever een te koud motor als een te warme. |
Auteur: | Itakura [ do maart 11, 2010 3:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
te koud is slecht en te warm is ook slecht. inderdaad de thermostaat eruit halen maar netjes warmdraaien alvorens je gaat rijden. 70 a 80 graden is zo'n beetje de maximale temperatuur, probeer een grotere sproeier, dit kan ook liggen aan je uitlaat, de doorgang kan te nauw zijn en dan bouwt hij warmte op. |
Auteur: | Jeroen Ransijn [ do maart 11, 2010 4:24 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
Ik laat hem er wel inzitten, als die goed warm word is het beter tijdens het inrijden. V/d zomer haal ik hem er gewoon uit, probleem opgelost dan :) hij kan close. ty voorr de reacties |
Auteur: | Robert63372 [ vr maart 12, 2010 2:42 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
ik zou em nu er al uit halen het weer wordt toch al beter, voordat je het weet heb je een warmloper |
Auteur: | Jeroen Ransijn [ vr maart 12, 2010 10:12 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
Wat zou ik doen: de meter komt nu tussen (meter heeft Blauw-wit-wit-rood) tussen het wit rood. Als je stopt voor een stoplicht word de temperatuur al wat lager. Ik draai nu nog maximaal 7500 toeren, is het aan te raden de thermostaat te verwijderen? grt, jeroen |
Auteur: | Robert63372 [ vr maart 12, 2010 2:10 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
maximaal 7500 en dan al zo warm je moet wel begrijpen dat die cilinder wel 11-12k maakt als je vol open gaat dus dat betekent ook dat die nog warmer wordt ik zou die termostaat er gewoon uithalen ik haalde tegen de 80 graden aan met intensief gebruik (80 is midden) |
Auteur: | *Vincent* [ vr maart 12, 2010 8:27 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
7500 en dan al zo warm... Ja tuurlijk, de thermostaat gaat toch niet open VOOR de cilinder op temperatuur is? effe nadenken he. Ik zou die thermostaat lekker laten zitten hoor, anders word je blok nooit warm. |
Auteur: | Robert63372 [ vr maart 12, 2010 11:58 pm ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
agh onzin die ding er gelijk uithalen dient nergens voor misschien als het -10 is wel |
Auteur: | Itakura [ za maart 13, 2010 12:26 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
*Vincent* schreef: 7500 en dan al zo warm... Ja tuurlijk, de thermostaat gaat toch niet open VOOR de cilinder op temperatuur is? effe nadenken he. Ik zou die thermostaat lekker laten zitten hoor, anders word je blok nooit warm. denk je dat? ik heb met m'n af1 met am6 blok nooit een thermostaat gehad, werd altijd netjes warm ook met -10 |
Auteur: | *Vincent* [ za maart 13, 2010 1:17 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
en die draaide ook max 7500 toeren? altijd KVS vol? en Robert, ga jij mij eens uitleggen waarom ze in GODSNAAM iets in die brommer zouden doen dat niet nodig is... |
Auteur: | Robert63372 [ za maart 13, 2010 1:48 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
*Vincent* schreef: en die draaide ook max 7500 toeren? altijd KVS vol? en Robert, ga jij mij eens uitleggen waarom ze in GODSNAAM iets in die brommer zouden doen dat niet nodig is... dat is heel simpel, standaard (45km/h) maken ze amper toeren en dan is zn ding wel nodig omdat het blok anders niet goed warm wordt |
Auteur: | *Vincent* [ za maart 13, 2010 1:48 am ] |
Berichttitel: | Re: Thermostaat en Koeling van een DR80 |
wat is amper toeren? ik vind 7500 namelijk al niks. |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |