Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

80 cc eronder
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=15316
Pagina 1 van 1

Auteur:  mitsenda [ za maart 06, 2010 1:49 pm ]
Berichttitel:  80 cc eronder

beste leden

ik had een vraagje , aangezien ik veel in het dorp rijd (korte stukjes dus) word ik een beetje gek van mijn toerenbeuker uitlaat :X:

maarja nu heb ik wel eens gehoord dat als je 80 cc eronder doet met bijv standaard uitlaat dat je dan heel snel optrekt (laag in de toeren)

en dat je topsnelheid ook wel gewoon normaal blijft (geen 120 ofzo ;) )

maarja hier dus mijn vraag :

1:welke 80 cc zou ik dan moeten nemen ?? (ook even erbij zetten hoe hard ik hiermee zou gaan met standaard uitlaat )
2: moet ik me krukas veranderen ??
3 wat voor carb moet er dan in ??
4: moet ik nog meer veranderen ??

alvast bedankt

Auteur:  *Vincent* [ za maart 06, 2010 8:01 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Gilardoni 75cc bijvoorbeeld, krukas nee, carb gewoon wat je zelf leuk vind, alles werkt wel, je instelling van voor alle stomme vragen een nieuwe topic aanmaken.

dit is gewoon cilindertopic.

Auteur:  eduardgpr [ zo maart 07, 2010 1:24 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Een laagtoerige cilinder
Wel je krukas, een standaard as vind zoveel kracht niet fijn.
Carb= meestal hoe groter hoemeer trekkracht
Sproeier.

Auteur:  Jeroen Ransijn [ do maart 11, 2010 12:57 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Heb sinds gisteren een dr80 erop.
had eerst een standaard 50cctje.
Enorm verschil qua koppel, maar de top gaat niet heel veel omhoog (10kmh)
Met een eurobegrenzer prima te doen tegen ropllerbanken.
Ik heb een rito as, en een 17,5 carb.

Andere 70cc tjes zijn gilardoni 70cc, zzwarte top(zelfde als dr80) en roze top

Wil je sneller gaan moet je roze top en gila nemen.
Voor alleen meer koppel en ietsje meer top moet je zwarte top of dr80 kiezen.

Grt,

Jeroen

Auteur:  frankyman [ do maart 11, 2010 1:13 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

jij hebt het nieuwe type derbi blok :^^: heb je niet zo veel keuze in volgens mij, gila 74cc is wel leuk voor op straat, maar kan volgens mij ook al wat toeren maken.

Auteur:  Jeroen Ransijn [ do maart 11, 2010 9:57 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

o tis voor een rs my
Dan kan je alleen de gila idd nemen, maar die gaat al stukkie harder dan een dr80 voorop am6.
Ongeveer zoals een roze top, ietsje minder snel misschien.

Auteur:  frankyman [ do maart 11, 2010 11:32 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Jeroen Ransijn schreef:
o tis voor een rs my
Dan kan je alleen de gila idd nemen, maar die gaat al stukkie harder dan een dr80 voorop am6.
Ongeveer zoals een roze top, ietsje minder snel misschien.


nee aan z'n plaatje te zien gaat het om een derbi senda met nieuw type blok ;)

Auteur:  Jeroen Ransijn [ do maart 11, 2010 4:25 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

dus de rs my en derbi gpr hebben hetzewlfde blok, maar de derbi senda weer niet?

Auteur:  eduardgpr [ do maart 11, 2010 4:32 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Een gpr van 2004 + heeft het nieuw blok
De RS van 2005?? + heeft het nieuwe blok.
De nieuwste senda's hebben ook het nieuwe blok.

Auteur:  jasperrr91 [ do maart 11, 2010 5:25 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

senda's en gpr vanaf 2006 hoor het nieuwe type blok.
De eerste gpr's racing hadden oud type blok

Auteur:  kabouter plop [ do maart 11, 2010 8:03 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

met die racing bedoel je het nieuwe model met oud blok ofwa ?

Auteur:  *Vincent* [ do maart 11, 2010 8:07 pm ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

Ja.

Auteur:  eduardgpr [ vr maart 12, 2010 12:26 am ]
Berichttitel:  Re: 80 cc eronder

jasperrr91 schreef:
senda's en gpr vanaf 2006 hoor het nieuwe type blok.
De eerste gpr's racing hadden oud type blok


idd foutje van mij!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/